اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-سامسونگ-استلانتیس

سامسونگ برای ساخت باتری خودروهای برقی با برند استلانتیس همکاری می‌کند

Samsung SDI به‌عنوان تولیدکننده‌ی باتری و شرکت خودروسازی استلانتیس، تفاهم‌نامه‌ای برای تولید باتری خودروهای برقی در برندهای مختلف امضا کردند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|Samsung SDI، یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری در جهان شناخته می‌شود و باتری خودروهای برقی شرکت‌هایی مانند هیوندای و ریویان را تأمین می‌کند. به گزارش سم‌موبایل، در حال حاضر Samsung SDI با استلانتیس (ابرشرکت خودروسازی چندملیتی) همکاری را آغاز کرده است تا باتری خودروهای برقی برندهای مختلف را تولید کند.

هنوز هیچ جزئیاتی درباره‌ی قرارداد منتشر نشده؛ اما بنا بر ادعای کارشناسان، ارزش آن چند میلیارد دلار است. چندی پیش در گزارشی اعلام شد که Samsung SDI و استلانتیس تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت کارخانه‌ی تولید باتری در ایالات ‌متحده امضا کرده‌اند. استلانتیس در ژانویه ۲۰۲۱ از ادغام دو برند بزرگ خودرو، یعنی گروه پژو و فیات-کرایسلر متولد شد.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال مذاکره با تسلا درخصوص تولید تراشه‌های نسل بعدی خودروهای خودران این شرکت مبتنی گ‌بر فرایند ساخت هفت‌نانومتری است.

گیزموچاینا به‌نقل از وب‌سایت خبری اکونومیک دیلی کره مدعی شده است که تسلا و سامسونگ در چندین نوبت درباره طراحی تراشه مذاکره کرده‌اند و همچنین نمونه‌های اولیه تراشه برای سیستم خودران نسل بعدی تسلا موسوم به Hardware 4 بین آن‌ها ردوبدل شده است.

درصورت نهایی‌شدن قرارداد، سامسونگ تولید این تراشه‌ها را براساس فرایند ساخت هفت‌نانومتری شروع خواهد کرد. این شرکت کره‌ای در حال ‌حاضر تراشه‌های سیستم Hardware 3 تسلا را تولید می‌کند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-سامسونگ-استلانتیس

تاریخ دقیق شروع ساخت سیستم Hardware 4 مشخص نیست؛ اما انتظار می‌رود این فرایند تا چند ماه دیگر شروع شود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در رویداد AI Day ماه پیش اعلام کرد این سخت‌افزار جدید برای خودرو خودران ساخت این شرکت موسوم به سایبرتراک حدود یک سال دیگر عرضه خواهد شد.

با اینکه سامسونگ به فناوری ساخت تراشه‌های پنج نانومتری دست یافته است، تراشه‌های سیستم خودران Hardware 4 را براساس فرایند هفت‌نانومتری خواهد ساخت تا میزان تولید بیشتر و عملکرد پایدارتر تراشه‌های نصب‌شده را تضمین کند.

سامسونگ درحال‌حاضر بعد از TSMC، بزرگ‌ترین تولیدکننده قراردادی تراشه در جهان به‌حساب می‌آید. درحالی‌که این شرکت کره‌ای ۱۷٫۳ درصد سهم بازار تراشه را در اختیار دارد، شرکت تایوانی TSMC با ۵۲٫۹ درصد سهم بازار، فرسنگ‌ها از سامسونگ جلوتر است. بااین‌حال، سامسونگ در چند سال گذشته سرعت خود را در تولید تراشه افزایش داده و در تلاش است به پای TSMC برسد. این شرکت در حال تولید تراشه اسنپدراگون 888 است و همچنین درهای خود را به روی تولید تراشه‌های غیر موبایلی باز کرده است.

استلانتیس به‌عنوان شریکی قوی در حوزه‌ی خودروهای برقی شناخته می‌شود؛ زیرا مالک برندهای مختلف خودرو از جمله سیتروئن، دوج، کرایسلر، فیات، جیپ و مازراتی است. این شرکت اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۵ مبلغی معادل ۳۴٫۹ میلیارد دلار برای برقی کردن خودروها و توسعه‌ی نرم‌افزار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

Samsung SDI در حال حاضر دارای سه کارخانه در چین، مجارستان و کره جنوبی است و با شرکت‌های اس‌کی، پاناسونیک، بی‌وای‌دی، LG Energy و CATL رقابت می‌کند.

World of Words

منبع: sammobile


دیدگاه ها بسته شده اند.