ایلان ماسک در برابر اپل-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

ایلان ماسک با معرفی سوت ۵۰ دلاری تسلا، اپل را به سخره گرفت

مدیرعامل تسلا امروز از فروش یک سوت ۵۰ دلاری به نام Cyberwhistle خبر داد. او این محصول را با پارچه نظافت ۲۰ دلاری اپل مقایسه کرد و البته به‌صورت ضمنی طعنه‌ای هم به سوت‌زنان این شرکت زد. سوت Cyberwhistle با الهام از Cybertruck ساخته شده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|چندی پیش به گزارش نیویورک تایمز، یک مقام ناشناس اپل مدعی شده که این شرکت انتظار استقبال بالا از پارچه نظافت ۱۹ دلاری را داشته و از بابت اتمام موجودی این محصول شگفت‌زده نشده است. او گفته پارچه اپل بسیار کارآمد بوده و طوری طراحی شده که محصولی خاص باشد. اپل مدعی است این پارچه را از میکروفیبر بافته نشده تولید کرده ولی جزئیات بیشتری در این زمینه به اشتراک نگذاشته است.

پارچه نظافت اپل

اکنون اگر برای خرید پارچه نظافت اپل موسوم به Polishing Cloth به فروشگاه آنلاین این شرکت بروید، به شما گفته می‌شود که تحویل این محصول ۱۰ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد. این پارچه حتی در فروشگاه‌های حضوری اپل هم موجود نیست و به نظر نمی‌رسد که کاربران فعلاً امکان دسترسی به این محصول را داشته باشند.

تمیز کردن محصولات اپل

پارچه نظافت ۱۹ دلاری اپل اولین بار پس از رویداد معرفی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی شد. این محصول به‌طور اختصاصی برای تمیز کردن محصولات اپل طراحی شده و قیمت آن سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. دو روز پس از رونمایی، تمام موجودی پارچه‌های اپل به پایان رسید و کاربران با ثبت سفارش‌های جدید متوجه شدند که عرضه این محصول در بازه زمانی ۲۹ آذر تا ۲۷ دی انجام می‌شود.

پارچه نرم اپل از مواد غیر ساینده ساخته شده که به‌ویژه برای نمایشگرهای بافت نانو Pro Display XDR  مناسب است. البته کاربران می‌توانند با این پارچه نمایشگر مک‌بوک، آی‌مک، آیفون و آیپد را هم تمیز کنند. معرفی پارچه ۲۰ دلاری با توجه به سابقه اپل در معرفی لوازم جانبی محصولات این شرکت از جمله عرضه جداگانه پایه Pro Display XDR چندان عجیب نیست.

سوت ایلان ماسک-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

در توییتر

ایلان ماسک با انتشار پستی در صفحه توییتر خود از کاربران دعوت کرد که با خرید Cyberwhistle  در سوت تسلا بدمند. در توضیحات این محصول در وب‌سایت تسلا آمده است: «Cyberwhistle  که با الهام از Cybertruck ساخته شده و موجودی محدودی دارد، یک محصول کلکسیونی است که از فولاد ضدزنگ طبی با پوشش صیقلی ساخته شده است».

ماسک در توییت دیگری خطاب به کاربران نوشت: «پول خود را روی پارچه مسخره اپل هدر ندهید، سوت ما را بخرید!» این محصول در حال حاضر با پایان موجودی روبرو شده اما نکته جالب این است که کاربران می‌توانستند با سرویس اپل Pay آن را خریداری کنند. به‌علاوه، مشخص نیست که Cyberwhistle چه زمانی به دست خریداران خواهد رسید. شاید این محصول زودتر از خود سایبرتراک روانه بازار شود. سایبرتراک در سال ۲۰۱۹ معرفی شد ولی هنوز عرضه عمومی نشده است.

سوت تسلا

سوت تسلا در گروه محصولات سبک زندگی این شرکت قرار گرفته و به جمع محصولاتی مثل تُنگ ۱۵۰ دلاری، ماگ ۳۰ دلاری و چند کالای دیگر ملحق شده است. این اولین باری نیست که ماسک اپل را مسخره می‌کند. او قبلاً در پرونده اپیک گیمز به کوپرتینویی‌ها حمله و از کمیسیون ۳۰ درصدی آن‌ها در اپ استور انتقاد کرده بود.

کنایه ایلان ماسک به سوت‌زنان در شرایطی اتفاق می‌افتد که ماه گذشته یکی از کارمندان زن کارخانه تسلا در «فرمانت» کالیفرنیا به خاطر آزارهای جنسی و شرایط کابوس‌وار محیط کار از این شرکت شکایت کرد. «جسیکا بارازا» که در شیفت‌های شبانه مشغول به کار در تسلا بود، می‌گفت تقریباً هر شب با آزارهای کلامی و فیزیکی کارمندان مواجه بوده است.

World of Words

منبع: twitter


دیدگاه ها بسته شده اند.