12277058_148

سرعت فناوری 5.5G معادل ۱۰ گیگابیت‌برثانیه و حدوداً ۱۰ برابر 5G خواهد بود

سرعت فناوری 5.5G معادل ۱۰ گیگابیت‌برثانیه و حدوداً ۱۰ برابر 5G خواهد بود

درحالی‌که 5G همچنان درسرتاسر جهان به جذب کاربران بیشتر ادامه می‌دهد، به‌روزرسانی بعدی این فناوری، یعنی 5.5G، با سرعتی سرسام‌آور در حال توسعه است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|اگرچه هنوز کاربران بسیاری از نواحی جهان طعم استفاده از سرعت زیاد 5G را نچشیده‌اند، شرکت‌های فعال در صنعت ارتباطات مشغول کار روی به‌روزرسانی بعدی این فناوری هستند. شنیده‌ها حاکی از آن است سرعت انتقال داده بر بستر شبکه‌های 5.5G به‌طورمتوسط ۱۰ برابر بیشتر از 5G خواهد بود و این یعنی سرعت دانلود محتوا روی این شبکه‌ها به ۱۰ گیگابیت‌برثانیه خواهد رسید.

هواوی در حاشیه‌ی کنفرانس انجمن جهانی موبایل در تایلند اعلام کرد است که 5G درحال‌حاضر به نقطه‌ی عطف ۷۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر جهان دست یافته است. کن هو، رئیس هیئت‌مدیره‌ی این شرکت چینی، در این رویداد جزئیاتی از ظرفیت‌های شبکه‌ی 5.5G ارائه داد که به‌روزرسانی مهمی برای شبکه‌های ارتباطی موبایلی محسوب می‌شود.

به‌گزارش Gizchina، میزبانی رویداد انجمن جهانی پهنای باند موبایل ۲۰۲۲ به‌عهده‌ی هواوی و شرکای تجاری آن، یعنی GSMA و GTI است. این انجمن هرسال شرکت‌های فعال در حوزه‌ی شبکه‌های موبایلی و رهبران این صنعت را از سراسر جهان گرد یکدیگر می‌آورد و هدف آن بحث درباره‌ی چگونگی ایجاد موفقیت‌های تجاری 5G و موضوعاتی مثل توسعه‌ی سبز و هوش داخلی و تکامل 5G است.

دیوید وانگ، مدیر اجرایی هواوی، جزئیاتی از به‌رزورسانی شبکه‌های 5G ارائه داده است. وی می‌گوید سرعت 5.5G حدوداً ۱۰ برابر بیشتر از 5G خواهد بود که این رقم درمقایسه‌با فناوری‌های موجود از سال ۲۰۲۰ تاکنون، جهشی درخورتوجه است. وانگ در بخشی از توضیحات خود گفت:

قرار است تغییرات سریعی را تجربه کنیم و نزدیک‌ترشدن به دنیای هوشمند با نیاز فزاینده به زیرساخت‌های دیجیتال همراه خواهند بود. نقطه‌ی عطف بعدی در راه‌ رسیدن به دنیای هوشمند 5.5G است. این فناوری امکان دستیابی به سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه را ارائه خواهد داد و از صدها میلیارد اتصال پشتیبانی خواهد کرد؛ قابلیت‌هایی که به ما کمک می‌کنند به هوش داخلی (هوش بومی) دست پیدا کنیم.

بنابراین به‌گفته‌ی دیوید وانگ، فناوری 5.5G با بهره‌گرفتن از شبکه‌ای متشکل از ۱۰۰ میلیارد اتصال و هوش داخلی می‌تواند سرعتی معادل ۱۰ گیگابیت‌‌برثانیه را ارائه دهد. هوش داخلی شکل بهبودیافته‌ای از هوش مصنوعی محسوب می‌شود که از سخت‌افزار خاصی استفاده می‌کند. وانگ می‌گوید اگرچه این فناوری همچنان در مرحله‌ی توسعه قرار دارد، همین‌حالا هم به نقاط عطف مهم و دلگرم‌کننده‌ای رسیده است.

پیش از هرچیز، مراحل استانداردسازی اولیه‌ی 5.5G به‌خوبی در حال انجام است. دراین‌میان، پیشرفت‌های فناوری مدکور باعث شده است به سرعت ۱۰ گیگابایت‌‌برثانیه دست پیدا کنیم. استانداردها صنعت ارتباطات سیار را هدایت می‌کنند و 5.5G را در مسیری کاملاً ازپیش‌تعریف‌شده روبه‌جلو پیش می‌برند. وانگ می‌گوید:

ما باید از منابع کمتر از ۱۰۰ گیگاهرتز برای ایجاد پهنای باند فوق‌العاد بزرگ استفاده کنیم. موج‌های میلی‌متری (mmWave) یک باند فرکانس مهمی برای 5.5G محسوب می‌شوند. اپراتورها برای ارائه‌ی سرعت ۱۰ گیگابیت‌‌برثانیه، باید بیش‌ از ۸۰۰ مگاهرتز از طیف این باند را دراختیار داشته باشند. علاوه‌براین، باند ۶ گیگاهرتز برای 5.5G بسیار مهم است. این احتمال وجود دارد که کشورها طیف ۶ گیگاهرتز را به‌ مزایده بگذارند. علاوه‌براین، می‌توانیم طیف کمتر از ۶ گیگاهرتز را برای دستیابی به پهنای باند فوق‌العاده بزرگ برای 5.5G، دوباره پیکربندی کنیم.

World of Words

منبع: gizchina

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *