برند سامسونگ-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

سامسونگ بخشی از ظرفیت تولید گوشی خود را از ویتنام به هند منتقل می‌کند

سامسونگ قصد دارد سهم ظرفیت تولید هفت مکان اصلی تولید گوشی‌های هوشمند خود را تغییر دهد. غول فناوری کره جنوبی قصد دارد با تجدیدنظر در ظرفیت تولید کارخانه‌های اصلی خود واقع در کشورهای مختلف شرایطی ایجاد کند که هیچ‌کدام از این مراکز اصلی تولید گوشی هوشمند به‌تنهایی سهمی بیش از ۳۰ درصد از ظرفیت کلی تولید شرکت نداشته باشند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|تصمیم اخیر سامسونگ در راستای تمرکز زدایی از خطوط تولید و برای پایین آوردن ریسک غیرفعال شدن یکی از خطوط تولید در شرایط خاص است. این تصمیم به معنای کاهش یافتن ظرفیت تولید کارخانه‌های موجود در ویتنام از ۱۸۲ به ۱۶۳ میلیون دستگاه در سال و افزایش ظرفیت کارخانه‌های واقع در هند به ۱۰۸ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۶ است.

در گزارشات

تغییر ظرفیت کارخانه‌های فعلی سامسونگ که در کشورهای هند، اندونزی، ویتنام و برزیل قرار دارند به احتمال زیاد از سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد و درنتیجه ظرفیت تولید سالانهٔ این کارخانه‌ها تا پایان سال جاری تغییر محسوسی نخواهند کرد.

علاوه بر تمرکز زدایی و کاهش ریسک خطوط تولید، به نظر می‌رسد این تصمیم ناشی از تغییر سیاست سامسونگ برای افزایش تمرکز روی هند برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار بزرگ این کشور باشد. پس از نهایی شدن اعمال تغییرات در ظرفیت تولید کارخانه‌ها تا سال ۲۰۲۶ می‌توان انتظار داشت هند با ۲۵ درصد بزرگ‌ترین سهم را از ظرفیت تولید سامسونگ داشته باشد و پس از آن کشورهای ویتنام، اندونزی و برزیل به ترتیب با ۲۰، ۱۴ و ۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار بگیرند.

افزایش ظرفیت

سامسونگ طی سال‌های اخیر ظرفیت تولید خود را برای مواجهه با شرایط پیش‌بینی نشده افزایش چشمگیری داده است؛ به طوری که اکنون شرکت کره‌ای با دراختیار داشتن خطوط تولید «رزرو» و توان تولید ۲۰ درصد دستگاه مازاد، برای شرایط افزایش تقاضای پیش‌بینی نشده نیز آمادگی دارد.

همچنین سامسونگ امروز در حضور نارندرا مؤدی، نخست‌وزیر هند و مون جائه-این، رئیس‌جمهور کرهٔ جنوبی از بزرگ‌ترین واحد تولید گوشی موبایل در دنیا پرده‌برداری کرد، این واحد تولید در شهر کوچک نویدا واقع در دهلی، پایتخت هند تأسیس شده است و گفته می‌شود که ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را خواهد داشت. به گزارش بلومبرگ، سامسونگ از این واحد برای تولید گوشی‌های هوشمند اقتصادی با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار و محصولات پرچم‌داری همچون گلکسی اس ۹ استفاده خواهد کرد.

کارخانه سامسونگ-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

بزرگ‌ترین بازارگوشی هوشمند در دنیا

هند با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای گوشی هوشمند در دنیا به حساب می‌آید؛ اما جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری این کشور نشان می‌دهد که کماکان پتانسیل کاربران گوشی‌های هوشمند در آن وجود دارد. بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی IDC، میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در هند طی سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۲۴ میلیون دستگاه بوده است؛ بنابراین واحد تولید جدید سامسونگ، می‌تواند پاسخگوی بخش بزرگی از نیاز بازار هند باشد. مدتی است که کره‌ای‌ها عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گوشی در هند را به شیائومی، رقیب چینی خود واگذار کرده‌اند؛ با این حال، افزایش ظرفیت تولید در داخل این کشور، نقش به سزایی در رقابت شرکت‌ها خواهد داشت.

تولید در هند

مؤدی به‌موجب برنامه «تولید در هند»، تعرفه واردات محصولات گروه دستگاه‌های ارتباطی را افزایش داده است؛ بدین ترتیب، واردات گوشی‌های موبایل، مستلزم پرداخت تعرفهٔ ۲۰ درصدی خواهد بود؛ اما در این بین شرکت‌هایی همچون سامسونگ و شیائومی که محصولات خود برای بازار هند را داخل خاک این کشور تولید می‌کنند، به‌اندازه سایر شرکت‌ها متضرر نخواهند شد. حتی شرکتی مانند اپل که به‌صورت کامل در حوزه گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار فعالیت می‌کند، تولید گوشی در هند را آغاز کرده است؛ آیفون SE برای مدتی در هند تولید می‌شد و اخیراً نیز تولید آیفون 6S در هند آغاز شده است.

فرصت‌های بی‌شمار

هند بازاری با فرصت‌های بی‌شمار محسوب می‌شود؛ اما در این بازار، قیمت محصول با حاشیه سود پایین، نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کند، شاید پی بردن به درستی این حقیقت، جز با توجه به این نکته میسر نباشد که سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در دنیا، بزرگ‌ترین واحد تولید گوشی هوشمند دنیا را در هند راه‌اندازی کرده است.

World of Words

منبع: gizmochina


دیدگاه ها بسته شده اند.