استقلال و پرسپولیس-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

در آستانه حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا

در آستانه حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا

دو تیم پرطرفدار و سرخابی فوتبال ایران در حالی قرار است از آسیا حذف شوند که این روزها شاهد تعریف و تمجید از تیم‌های صنعتی در رسانه‌ها هستیم!
کنفدراسیون فوتبال آسیا ایراداتی از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گرفته که مهم‌ترین آن مالکیت مشترک سرخابی‌هاست.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|در این زمینه وعده داده شده که به طور جدی فرایند واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی به زودی آغاز خواهد شد اما فعلاً مالکیت این دو باشگاه از وزارت ورزش خارج شده و هر کدام مالکیتی جداگانه پیدا کرده‌اند تا بتوانند رضایت کنفدراسیون فوتبال آسیا را جلب کنند. در راستای بحث ارسال دفاعیات استقلال و پرسپولیس به AFC در خصوص مجوز حرفه‌ای، مالک جدید دو باشگاه مشخص و به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شد.

وزارت اقتصاد

وزارت اقتصاد به عنوان مالک جدید باشگاه پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شد. البته باید دید این مالکیت حقیقی است و وزارت اقتصاد حق عزل و نصب در این باشگاه را دارد یا اینکه این اتفاق تنها برای جلب رضایت AFC صورت گرفته است.
دیگر وزارت مرتبط با اقتصاد یعنی وزارت صمت هم مالکیت باشگاه استقلال را بر عهده گرفت. نکته عجیب اینکه باشگاه‌های صنعتی مثل سپاهان، مس رفسنجان و پیکان نیز تحت مالکیت این وزارتخانه هستند اما…
باشگاه‌های صنعتی به راحتی از مواهب دولتی با شیوه‌ای خاص بهره مند شده و تحسین رسانه‌ها را نیز برمی‌انگیزند درحالی که پرسپولیس و استقلال اجازه استفاده از بودجه دولتی را ندارند. ماجرا چیست؟

درآدمزایی

اگر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس درآمدزا نبوده‌اند، هیچکدام از باشگاه‌های صنعتی ما تابع بازار سرمایه و قوانین سود و زیان نیستند. باشگاه‌های صنعتی به شکلی عجیب قانون و AFC را دور می‌زنند. چگونه؟

استقلال و پرسپولیس در لیگ قرمانان آسیا
خیلی ساده است! پول‌های دولتی به حساب یک شرکت خصوصی واریز و از آن طریق به باشگاه‌های صنعتی پرداخت می‌شود تا با خیال راحت بتواند ریخت و پاش کنند و بدون مشکل در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند. شرکت‌هایی که در ظاهر خصوصی هستند اما منابع ملی و سرمایه همه هموطنان را استفاده می‌کنند.
چرا پرسپولیس و استقلال از چنین بودجه‌ای نمی‌تواند استفاده کند؟ قانون فقط برای استقلال و پرسپولیس است؟ پیش از تحقیر و سرکوب کردن مداوم سرخابی‌ها یک نفر اول باید پاسخ این سؤال را بدهد.

در خارج از ایران

روزنامه الاقتصادیه عربستان در گزارشی به موضوع حذف تیم‌های آسیایی از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای پرداخت و نوشت: «انتظار می‌رود کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل عدم رعایت ضوابط مجوز آسیایی، تصمیمی مبنی بر لغو مجوز آسیایی صادر کند یا ۷۰ باشگاه از ۱۸۶ باشگاه در قاره آسیا که متقاضی دریافت این مجوز هستند را جریمه مالی کند».
الاقتصادیه به نقل از یک منبع آگاه در AFC اعلام کرد که این فرصت به باشگاه‌ها از اواخر ماه اکتبر داده شده است تا ایرادات خود را رفع کنند و در چند روز آینده تصمیم نهایی صادر خواهد شد.
این روزنامه همچنین بدون نام بردن از استقلال و پرسپولیس از ایران، نوشت: «لیست باشگاه‌های آسیایی که تهدید به لغو مجوز شده‌اند شامل ۶ باشگاه از چین، ۵۰ باشگاه از ژاپن، دو باشگاه از ایران، سه باشگاه از کره جنوبی، سه باشگاه از فیلیپین و ۶ باشگاه از امارات بود».

World of Words

منبع: perspolisnews


دیدگاه ها بسته شده اند.