برند اوپو-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

درصد سهام بازار برند اوپو از اپل پیشی گرفت

برند اوپو با کمک برندهای وان‌پلاس و ریلمی موفق شد درصد سهام خود در مه ۲۰۲۱ را افزایش داده و از اپل پیشی بگیرد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|چند سال پیش برند هواوی یکی از موفق‌ترین سازندگان تلفن همراه بود، اما همه‌چیز پس از جدال آن با دولت آمریکا تغییر کرد. اکنون این شرکت از دنیای گوشی‌های هوشمند محو شده و اوپو به همراه زیرمجموعه‌های خود (ریلمی و  وان‌پلاس) در حال استفاده از موقعیت پیش‌ آمده و جذب مشتری بوده و به اپل و شیائومی فشار بیشتری می‌آورند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند اوپو

 

قدم رو به جلو

پس از انتشار پوستری توسط اوپو، مشخص شد که این برند قصد دارد از جدیدترین فناوری شارژ سریع خود پرده‌برداری کند. چندین سال است که تولیدکنندگان تلفن همراه در حال کار روی فناوری شارژ سریع دستگاه‌های پریمیوم هستند و به نظر نمی‌رسد در آینده‌ای نزدیک تلاش برای رسیدن به موفقیت در این زمینه متوقف شود.

بنا بر گزارشات

به گزارش Gizmochina، اوپو که همیشه یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در زمینه فناوری شارژ سریع گوشی‌ هوشمند بوده، به‌تازگی به پیشرفت بزرگ دیگری در این مسیر دست پیدا کرده است. این سازنده چینی از طریق پوستری تأیید کرده که جزئیات این فناوری در تاریخ ۳۱ تیر (۲۲ جولای) فاش می‌شود.

در پوستر منتشرشده توسط این شرکت در ویبو نوشته شده است:

از ۲۲٫۵ به ۱۲۵ وات؛ آیا شارژ تلفن‌ همراه می‌تواند سریع‌تر و سریع‌تر شود؟

بر اساس متن این پوستر، اوپو درباره چیزی فراتر از شارژ «سریع» صحبت خواهد کرد.

سال گذشته اوپو فناوری شارژ Super Flash با قدرت ۱۲۵ وات را معرفی کرد که می‌تواند تنها در عرض ۵ دقیقه یک تلفن هوشمند مجهز به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت را تا ۴۱ درصد شارژ کند و آن دستگاه در مدت‌زمان ۲۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

برند اوپو می‌تواند هواوی بعدی شود

براساس گزارش Counterpoint Research، این شرکت متشکل از اوپو، وان‌پلاس و ریلمی در ماه مه ۲۰۲۱ سهم ۱۶ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده و به دومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند پس از سامسونگ تبدیل شده است.

اگر سهم بازار هر کدام از برندها را به‌طور جداگانه بررسی کنیم، اوپو با ۱۰ درصد از فروش جهانی محبوب‌ترین شرکت است. پس از آن ریلمی با ۵ درصد در رده دوم قرار داشته و در نهایت وان‌پلاس ۱ درصد به سهام کلی اضافه کرده است.

جین پارک، تحلیلگر ارشد Counterpoint Research، خاطرنشان کرد که «پس از هواوی، اوپو می‌تواند به‌زودی به برند غالب بعدی چینی تبدیل شود.» هواوی نیز از استراتژی چند برندی برای افزایش فروش خود استفاده و آنر را به عنوان زیرمجموعه خود معرفی کرده بود.

هرچند یک تفاوت اساسی بین برندهای هواوی و اوپو وجود دارد و آن دسترسی به بازار تلفن‌های هوشمند ایالات متحده آمریکا است. با وجود تلاش هواوی برای منعقد کردن توافق‌نامه‌ای با AT&T، در نهایت اوضاع سیاسی مانع ورود گوشی‌های هوشمند این شرکت به بازار آمریکا شد.

از آن سو، اوپو توسط اپراتورهایی مانند ورایزن و T-Mobile و با برند فرعی وان‌پلاس به بازار رقابتی تلفن‌های هوشمند آمریکا دسترسی دارد؛ این بدان معنا است که شرکت مذکور در نهایت ممکن است حتی از هواوی نیز بزر‌گ‌تر شود.

کاهش تقاضا برای گوشی‌های اپل با افزایش انتظار جهانیان برای آیفون ۱۳

اپل که اوایل امسال مقام دوم را به خود اختصاص داده بود، در ماه مه سوم شد. در بازه زمانی مشخص شده، این شرکت ۱۵ درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده، درحالی‌که در ابتدای ۲۰۲۱ سهم اپل از بازار جهانی ۱۶ درصد بود.

کاهش فروش آیفون در ماه‌های اخیر قابل پیش‌بینی بود، زیرا اپل از ماه نوامبر مدل جدیدی به بازار عرضه نکرده و توجه این شرکت به‌زودی به سری آیفون ۱۳ 5G آینده معطوف خواهد شد.

از طرف دیگر برند شیائومی با ۱۴ درصد سهم از فروش جهانی در جایگاه چهارم قرار گرفت. Canalys اخیراً گزارش داده است که شرکت مذکور در سه‌ماهه دوم از اپل پیشی گرفته، بنابراین این نام تجاری احتمالاً ژوئن بسیار خوبی را تجربه کرده است.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.