اخبار برندها- اقیانوس آبی خبر-برند اپل-اتحادیه اروپا-امنیت کودک

درخواست روزنامه‌نگاران آلمانی از اتحادیه اروپا برای مقابله با قابلیت امنیت کودک برند اپل

گفته می‌شود جمعی از روزنامه‌نگاران آلمانی از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تمهیداتی در قبال ابزارهای ایمنی کودک برند اپل اتخاذ کند؛ زیرا معتقدند این سیستم برای جمع‌آوری اطلاعات تماس و سایر نفوذها استفاده خواهد شد.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|برند اپل چندی پیش ابزارهای جدیدی به‌منظور مبارزه با انتشار تصاویر سوءاستفاده جنسی از کودکان رونمایی کرد که اخیراً با انتقاد بسیاری مواجه بوده است؛ زیرا برخی افراد ویژگی‌های جدید را نقض حریم خصوصی می‌دانند. در جدیدترین مورد، جمعی از روزنامه‌نگاران آلمان، اتریش و سوئیس در بیانیه‌ای خطاب به کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا، نگرانی‌های خود را در رابطه با سیاست‌های برند اپل در قبال ابزارهای امنیتی جدید ابراز کرده‌اند و خواستار مقابله با برند اپل هستند.

 اتحادیه روزنامه‌نگاران DJV، بر این باور است که اپل قصد دارد در آینده گوشی‌های هوشمند را به‌منظور اهداف شرورانه رصد کند. اتحادیه یادشده در بیانیه‌ای مطبوعاتی به‌صراحت این ابزارها را نقض آزادی مطبوعات می‌داند و از کمیسیون اتحادیه اروپا و وزیران داخلی فدرال اتریش و آلمان می‌خواهد هرچه سریع‌تر تمهیداتی اتخاذ کنند.

به گفته‌ی هوبرت کرچ، سخنگوی انجمن ویراستاران عمومی AGRA، برند اپل ابزاری معرفی کرده است که با بهره‌گیری از آن به سایر داده‌های کاربران نظیر قراردادها و اسناد محرمانه دسترسی پیدا کند که در واقع نقض قوانین GDPR است. فرانک اوبرال، رئیس DJV، مدعی است که این ابزار می‌تواند اولین قدم برای سوء‌استفاده‌های آینده باشد. اوبرال با طعنه می‌پرسد: «آیا تصاویر یا فیلم‌های مخالفان رژیم یا داده‌های کاربر در برخی نقاط با استفاده از الگوریتم بررسی می‌شود؟»

دیتر برنمن، سخنگوی شورای ویراستاران ORF، یکی دیگر از منتقدان سرسخت ویژگی‌های جدید برند اپل است و چشم‌انداز بدتری در مقایسه با سایرین ارائه می‌دهد. وی پیشنهاد می‌کند که دولت‌ها می‌توانند تصاویری که می‌تواند شواهدی از دخالت کاربر در جامعه LGBT باشد، بررسی کنند. همچنین بیم آن می‌رود که دولت‌های توتالیتر بتوانند از قابلیت‌های فرضی این سیستم استفاده کنند.

اخبار برندها- اقیانوس آبی خبر-برند اپل-اتحادیه اروپا-امنیت کودک

طبق اعلام برند اپل، ابزارهای جدید فعلاً در ایالات متحده آمریکا آغاز به کار خواهد کرد؛ جایی که برخی از قوانین و مصونیت‌های قضایی عملا هرگونه سوءاستفاده از کاربران را منع می‌کند و در صورت تخطی، می‌تواند شرکت‌ها را با چالش‌های بسیار بزرگی مواجه کند؛ اما انجمن یادشده بر این باور است که اعمال نفوذ می‌تواند پس از ایالت متحده و به سراسر جهان گسترش پیدا کند.

نگرانی در مورد زیر نظر گرفتن کاربران و گوشی‌ هوشمندشان توسط دولت‌ها و سازمان‌های امنیتی، مانند رسوایی جاسوسی پگاسوس می‌تواند کاملا به‌حق باشد؛ اما به نظر می‌رسد DJV با ادعاهای خود در مورد ابزارهای CSAM برند اپل، از حد فراتر رفته است؛ زیرا ماهیت ذاتی CSAM برند اپل می‌تواند از بسیاری از این سوءاستفاده‌ها جلوگیری کند. برای مثال، بخشی از این سیستم شامل اسکن هش تصاویر است که در آی‌کلاد فوتوز ذخیره و با پایگاه داده‌ای از تصاویر CSAM موجود بررسی می‌شود؛ بدین معنی که خود تصاویر یا تصاویر خارج از آی‌کلاد بررسی نمی‌شوند.

بخش دیگر به سیستم یادگیری ماشین روی دستگاه برای حساب‌های کودکانی مربوط می‌شود که به پیام‌رسان آی‌مسیج دسترسی دارند. در این سیستم داده‌ها حتی با پایگاه‌های داده CSAM مقایسه نمی‌شود و سیستم به برند اپل گزارش نمی‌دهد. در حقیقت در صورت تشخیص موارد مشکوک تنها به حساب والدین گزارش خواهد شد.

برند اپل همچنین اخیراً در بیانیه‌هایی به توضیح عملکرد این ابزارها برای حفظ حریم خصوصی پرداخته و در مقابل انتقادها از خود دفاع کرده است. برای مثال اریک نوینشواندر، رئیس حریم خصوصی برند اپل، هفته‌ی گذشته توضیح داد که سیستم تشخیص CSAM دارای عناصر متعددی است تا از سوءاستفاده یک دولت جلوگیری کند. برند اپل همچنین اسناد پشتیبانی را منتشر کرده که در آن، سیستم با جزئیات بیشتر، کارکرد آن و نحوه محافظت از آن در برابر تداخل توضیح داده شده است.

کریگ فدریگی، مدیر ارشد نرم‌افزار اپل، به‌تازگی اظهار داشته است که این شرکت در انتشار هم‌زمان سه ویژگی محافظتی کودک اشتباه کرده؛ زیرا منجر به ارزیابی نادرست و سوءتفاهم گسترده در رابطه با کارکرد این سیستم شده است. فدریگی می‌گوید: «من به شما حق می‌دهم که معرفی این دو ویژگی به‌طور هم‌زمان منجر به این نوع سردرگمی باشد. واقعاً واضح است که بسیاری از پیام‌ها به طرز بدی در هم آمیخته شده‌اند. من معتقدم نخستین بازخوردی که منتشر شد، این بود که خدای من، برند اپل گوشی‌ هوشمند من را برای جست‌وجوی تصاویر اسکن می‌کند؛ اما این چیزی نیست که در حال رخ دادن است.»

World of Words

منبع: زومیت


دیدگاه ها بسته شده اند.