اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها-برند مایکروسافت- RiskIQ

برند مایکروسافت با خرید شرکت RiskIQ به جنگ تهدیدات سایبری می‌رود

برند مایکروسافت رسما در حال خرید شرکتی به نام RiskIQ است که در زمینه تولید نرم‌افزارهای امنیتی و مقابله با تهدیدات سایبری فعالیت می‌کند. مایکروسافت با این خرید می‌خواهد امنیت سرویس‌های ابری را افزایش داده و حملات زنجیره تامین را کاهش دهد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پس از هک شرکت SolarWinds در سال گذشته که با حمله گسترده و پیچیده هکرهایی که گفته تحت حمایت دولت روسیه بودند و به سورس کد (Source Code) این شرکت دسترسی پیدا کردند، برند مایکروسافت چندین شرکت ارائه‌دهنده خدمات امنیتی را خریداری کرد تا بیش از پیش، از اطلاعات خود محافظت کند. این شرکت در ماه گذشته، ReFirm Labs را که در زمینه تامین امنیتی سرویس‌های مرتبط با اینترنت اشیا فعالیت دارد، خریداری و به زیرمجموعه خود اضافه کرد.

این روزها شاهد موج تازه‌ای از حملات هکرها به شرکت‌های مختلف هستیم که از جمله تازه‌ترین آن‌ها ‌می‌توان به حملات سایبری به شرکت Kaseya اشاره کرد که طبق گزارش Huntress، در جریان این اتفاق، اطلاعات هزاران مشتری این شرکت در اختیار هکرها قرار گرفت.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند مایکروسافت-RiskIQ

خرید به صرفه

در حال حاضر رقم دقیقی برای این معامله اعلام نشده، اما بلومبرگ می‌گوید برند مایکروسافت احتمالا بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید RiskIQ هزینه خواهد کرد. نرم‌افزار ابری RiskIQ ایرادات امنیتی را در شبکه‌ها و دستگاه‌های شرکت‌های مختلف شناسایی می‌کند و شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک، امریکن اکسپرس، بی‌ام‌و و اداره پست آمریکا از مشتریانش هستند. RiskIQ در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و کم‌کم به یکی از بازیگران مهم بازار امنیت سایبری بدل گشت.

این برند هنوز اعلام نکرده که چگونه از خدمات RiskIQ در محصولاتش استفاده خواهد کرد، ولی احتمالا باید در «مایکروسافت ۳۶۵ دیفندر»، «مایکروسافت آژور دیفندر» و «مایکروسافت آژور سنتینل» منتظر نرم‌افزارهای RiskIQ باشیم.

«اریک دوئر»، معاون ایمنی ابری برند مایکروسافت می‌گوید: «RiskIQ موفق به ساخت جامعه‌ای قوی از مشتریان و حرفه‌ای‌های حوزه امنیت شده و ما هم به پشتیبانی، پرورش و توسعه آن‌ها ادامه می‌دهیم. اضافه شدن فناوری و تیم توسعه RiskIQ به تیم امنیت ما اتفاق مهمی است که موجب خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان مشترکمان می‌شود.»

مایکروسافت از زمان شدت گرفتن حملات باج‌افزاری، به مرور در حال توسعه و بهینه‌سازی ابزارهای امنیتی خود بوده است. این غول نرم‌افزاری حدود یک ماه پیش شرکت ReFirm Labs را به زیرمجموعه خود اضافه کرد تا از سرورها و دستگاه‌های حوزه اینترنت اشیاء در برابر حملات سایبری دفاع کند.

برند مایکروسافت یکی از قربانیان حمله گروه هکری REvil بود که در چند هفته اخیر با باج‌افزارهای خود زنجیره تامین را دچار مشکل کرده است. این شرکت همچنین از قربانیان حمله بزرگ سولار ویندز به حساب می‌آید که در کنار سیستم‌های مایکروسافت، بسیاری از سیستم‌های دولت و سازمان‌های فدرال آمریکا را تحت تاثیر قرار داده بود.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.