اسپیس دراگون

خدمه موشک برند اسپیس اکس دراگون “SpaceX Dragon” به سمت ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شدند

خدمه موشک برند اسپیس اکس دراگون “SpaceX Dragon” به سمت ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شدند

به گزارش اقیانوس آبی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه به تاریخ 3 مارچ 2023 مقارن با 13 اسفندماه 1401- پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال روز پنجشنبه یک فالکون ۹ موشکی تجاری از گروه موشک‌های برند اسپیس‌اکس را به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد که حامل دو فضانورد از ناسا، یک فضانورد از روسیه و یک فضا نورد از امارات – دومین فضانورد اماراتی – بود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|ماموریت موشک‌ 6 خدمه ای برند اسپیس‌اکس در ساعت 12:34 صبح از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب گردید و این پرتاب موشکی به صورت پخش زنده از طریق رسانه ها نمایش داده شد. رتاب روز دوشنبه درست چند دقیقه قبل از استارت کار، به دلیل مسدود شدن فیلتری که مایع احتراق را برای روشن کردن موتورهای موشک تامین می‌کند، کنسل گردید.
بیل نلسون مدیر ناسا در بیانیه ای گفت: “به تیم های ناسا و برند اسپیس ایکس برای یک ماموریت تاریخی دیگر به ایستگاه فضایی بین المللی تبریک می گویم!”.

دو فضانورد ناسا، یک فضانورد روسی و یک اماراتی شش ماه را در ایستگاه فضایی سپری خواهند کرد.

کپسول خدمه دراگون با نام اندیور “Endeavour” قرار است در ساعت 1:17 صبح روز جمعه پس از یک سفر 24 ساعته به ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا گردد. استفان بوون و وارن هوبرگ از ناسا، آندری فدیایف از روسیه و سلطان النیادی از امارات متحده عربی قرار است شش ماه را در ایستگاه مداری بگذرانند. نیادی، 41 ساله، چهارمین فضانورد از یک کشور عربی و دومین فضانورد از امارات نفت خیز خواهد بود که به فضا سفر می کند. هموطن او هزاة المنصوری در سال 2019 یک ماموریت هشت روزه را انجام داد.

World of Words

منبع: فرانسه

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *