لوگو همراه مکانیک-اقیانوس آبی خبر -اخبار برندها

همراه مکانیک 50 میلیارد تومان جذب سرمایه کرد

قرارداد سرمایه گذاری مشترک صندوق‌های پیشگام، سرو، کران کپیتال، نوآفرین به همراه حرکت اول در هفته گذشته در استارتاپ همراه مکانیک منعقد شد. این چهارمین راند جذب سرمایه همراه مکانیک به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|«رضا باقری»، هم‌بنیان گذار و عضو هیئت‌مدیره همراه مکانیک در این باره اعلام کرده است این سرمایه گذاری با هدف توسعه محصولات جدید همراه مکانیک، ورود به فضای مالی و خدمات فین‌تک خودرو، توسعه بازار و افزایش سهم از بازار خودرو خدمات متنوع زمان تبادل خودرو انجام شده است. به گفته وی این سرمایه گذاری حدود ۱۰ ماه به طول انجامیده است.

این چهارمین راند جذب سرمایه همراه مکانیک به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان است. راند قبلی جذب سرمایه، توسط حرکت اول در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ انجام شده است و تأمین مالی از سوی صندوق تکنولوژی ایران، صندوق دانشگاه تهران، اسمارت اپ نیز در کارنامه این استارتاپ دانش‌بنیان به چشم می‌خورند.

روابط عمومی حرکت اول

روابط عمومی حرکت اول ضمن تأیید خبر این سرمایه گذاری، عنوان کرد حمایت از شرکت‌های پرتفو سرمایه گذاری مجدد در آن‌ها جزو استراتژی این هلدینگ سرمایه گذاری می‌باشد و حرکت اول، اولین سرمایه گذاری بود که توافقات نهایی این قرارداد را تأیید کرد.

جذب سرمایه همراه مکانیک-اخبار برندها-اقاینوس آبی خبر

کارشناسی خودرو

همراه مکانیک فعالیت خود را با کارشناسی خودرو از سال ۹۳ آغاز کرد اما با تغییر مدل کسب درآمد خود به سمت تبدیل شدن به بزرگ‌ترین پلتفرم خرید و فروش خودرو به صورت تضمینی حرکت کرده است. اگرچه ابزار قیمت همراه مکانیک به‌خوبی در میان کاربران سراسر کشور شناخته شده و به یک مرجع مناسب جهت تعیین قیمت خودروهای دست‌دوم تبدیل شده، اما بنا به صحبت‌های بنیان‌گذاران این مجموعه، هدف اصلی همراه مکانیک توسعه یک محصول آنلاین مقیاس‌پذیر مطابق با نیاز مخاطب است که ۴ ارزش اصلی را برای خریداران و فروشندگان خودرو تأمین می‌کند.

جذب سرمایه

بنا به گفته بنیان‌گذاران این استارتاپ، جذب سرمایه در راند چهارم در راستای ارائه بهتر همین ارزش‌ها صورت گرفته است. تضمین سلامت فنی و بدنه خودرو خریداری‌شده، تضمین امنیت معامله برای دو طرف خریدار و فروشنده، ارائه خدمات مالی متنوع جهت جبران کسری نقدینگی و ارائه خدمات پس از فروش متنوع برای خریدارن خودرو دست‌دوم از جمله این موارد است.

با این جذب سرمایه که در نوع خود موفقیت بزرگی برای همراه مکانیک در اوضاع اقتصادی این روزها محسوب می‌شود احتمال می‌رود این کسب‌وکار با سرعت بیشتری به سوی اهداف خود گام بردارد و اتفاقات خوبی را در اکوسیستم استارتاپی ایران رقم بزند.

World of Words

منبع: دیجیاتو


 

دیدگاه ها بسته شده اند.