اپل و متاورس-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

تیم کوک پتانسیل زیادی در متاورس دیده و در این حوزه سرمایه گذاری می‌کند

تیم کوک پتانسیل زیادی در متاورس دیده و در این حوزه سرمایه گذاری می‌کند

تیم کوک اعلام کرده است که اپل پتانسیل‌های زیادی در حوزه متاورس دیده و این شرکت بر همین ‌اساس در این فضا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|تیم کوک مدیرعامل اپل در جریان تماس اپل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ با تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران، به بررسی ایده متاورس پرداخت. کوک در پاسخ به سوال کیتی هوبرتی، تحلیل‌گر مورگان استنلی توضیح داد که اپل پتانسیل زیادی در فضای متاورس می‌بیند.
به گزارش 9to5mac، کوک توضیح داد که تا امروز توسعه‌دهندگان اپل بیش از ۱۴ هزار برنامه مبتنی بر چارچوب ARKit این شرکت در اپ استور منتشر کرده‌اند؛ اپلیکیشن‌هایی که تجربه‌های باورنکردنی واقعیت افزوده را برای میلیون‌ها نفر فراهم کرده است. بااین‌حال، وی توضیح داد که اپل پتانسیل زیادی در این فضا می‌بیند و بر همین اساس نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در ادامه توضیحات کوک را در پاسخ به سوال تحلیل‌گر مورگان استنلی مرور می‌کنیم:
خوب این یک سوال بزرگ است. ما شرکتی هستیم که در زمینه نوآوری فعالیت دارد. ما همیشه در حال کشف فناوری‌های جدید و نوظهور هستیم و متاورس زمینه‌ای است که برای ما جذابیت دارد. ما ۱۴ هزار اپلیکیشن مبتنی بر ARKit در اپ استور داریم که امروزه تجربه‌های واقعیت افزوده باور نکردنی را برای میلیون‌ها نفر فراهم می‌کنند. ما پتانسیل‌های زیادی در این فضا می‌بینیم و بر همین‌ اساس در حال سرمایه‌گذاری در حوزه متاورس هستیم.

تیم کوک-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

کوک در پاسخ به سؤال دیگری توضیح داد که وقتی قرار است تصمیم بگیریم اپل چه زمانی وارد بازار جدیدی شود، به دنبال منطقه‌ای در تقاطع حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات خواهیم بود. کوک در این رابطه به جزئیات اشاره نکرد، اما گفت مناطقی وجود دارد که علاقهٔ اپل را برانگیخته است.
ما به مناطقی که در تقاطع سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات است نگاه می‌کنیم، زیرا به نظر ما جادوی واقعی در چنین نقاطی رخ خواهد داد. زمینه‌هایی وجود دارد که علاقه ما را برانگیخته است و ما در حال سرمایه‌گذاری روی آن‌ها هستیم. می‌توان گفت که ما هزینه تحقیق و توسعه خود را حتی بیش از قبل افزایش داده‌ایم. سرمایه‌گذاری درواقع روی بخش‌های مختلفی انجام خواهد شد که هنوز در بازار ارائه نشده‌اند.
طبق گزارش‌های موجود، اپل در نظر دارد به‌زودی اولین محصول هدست واقعیت مجازی/واقعیت افزوده خود را در سال جاری معرفی کند. با این‌ حال، بلومبرگ اخیراً گزارش داده است که اپل در توسعه این هدست با مسائلی مواجه شده که ممکن است عرضه آن را تا سال ۲۰۲۳ به تعویق بیندازد.
البته گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که تمرکز اپل روی اصطلاح متاورس نیست، بلکه بیشتر روی بازی، ارتباطات و مصرف محتوا خواهد بود.

World of Words

منبع: 9to5mac


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *