توییتر

توییتر با قطعی و اختلال گسترده مواجه شد

توییتر با قطعی و اختلال گسترده مواجه شد

ظاهراً شبکه‌ی توییتر با قطعی بزرگی مواجه شده است. مشکلات مربوط به این سرویس از ساعاتی قبل آغاز شده است و به‌نظر می‌رسد در ایران نیز برخی کاربران قادر به دسترسی به این پلتفرم اجتماعی نیستند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|شبکه‌ی اجتماعی توییتر قطعی بزرگی را تجربه می‌کند. درحال‌حاضر بسیاری از کاربران هنگام مراجعه به این سرویس با خطای «ظرفیت بیش‌ازحد» و حتی خطاهایی مثل «این صفحه مشکل دارد» مواجه می‌شوند. این مورد روی نسخه‌ی تحت وب، موبایل و حتی اپلیکیشن TweetDeck تأثیر گذاشته است.
وب‌سایت Downdetector، هزاران گزارش از مشکلات توییتر دریافت کرده است اما صفحه‌ی وضعیت این شبکه‌ی اجتماعی ادعا می‌کند که همه‌ی سیستم‌های عملیاتی آن فعال هستند. این درحالی است که دامنه‌ی اصلی Twitter.com بارگیری می‌شود، اما امکان ورود به سرویس‌ یا دسترسی به توییت‌ها وجود ندارد.
گزارش‌های کاربران ایرانی نشان می‌دهد دسترسی به توییتر از کشورمان نیز با مشکلاتی مواجه شده است و افراد نمی‌توانند به این پلتفرم اجتماعی دسترسی داشته باشند؛ هرچند به‌نظر می‌رسد پس از مدتی مشکل عدم دسترسی برای برخی کاربران رفع شده است.
پس از مشکلاتی که توییتر در ماه فوریه با آن مواجه شده بود، این اولین قطعی بزرگی است که تجربه می‌کند. توییتر در ماه فوریه طی یک هفته، دوبار از کار افتاد و کاربران بخش‌هایی از ایالات متحده به‌دلیل مشکلات فنی که مانع از بارگذاری توییت‌ها می‌شد، نتوانستند به این سرویس دسترسی داشته باشند.
آخرین مشکلات سرویس توییتر تنها چند روز پس از طرح شکایت این شبکه‌ی اجتماعی علیه ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان رخ داده است. ماسک تلاش می‌کند تا خود را از قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری این پلتفرم اجتماعی خارج کند زیرا اعتقاد دارد توییتر نتوانسته است اطلاعات مربوط به فعالیت ربات‌ها و هرزنامه‌ها را ارائه دهد.
در پی تلاش ایلان ماسک برای عقب‌نشینی از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر، مدیران این شبکه‌ی اجتماعی تهدید کردند که کار را به دادگاه می‌کشانند. ماسک که پیش‌تر بارها با توییت‌هایش جنجال به‌پا کرده است، در توییت جدیدی به احتمال اقدام قانونی توییتر واکنش نشان داده است. مدیرعامل ثروتمند تسلا میمی اینترنتی منتشر کرده که در آن مشغول خندیدن است.
تیم حقوقی ایلان ماسک در پرونده‌ای که برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرده، می‌گوید مدیران توییتر بندهای قرارداد را زیر پا گذاشته‌اند؛ چون اطلاعات لازم را به او ارائه نداده‌اند.
ایلان ماسک چند هفته پس از عمومی‌کردن تمایلش به خرید توییتر، انتقاد از این شبکه‌ی اجتماعی را شروع کرد. او بارها گفت که تعداد واقعی حساب‌های بات و اسپم بسیار بیشتر از آن چیزی است که مدیران توییتر اعلام می‌کنند. درحالی‌که توییتر می‌گوید بات‌ها کمتر از ۵ درصد کل کاربران فعال روزانه را تشکیل می‌دهند، ماسک این عدد را بیش از ۲۰ درصد می‌داند. توییتر در جدیدترین کنفرانس خبری‌اش که اواخر هفته‌ی گذشته برگزار شد، روی مواضع خود تأکید کرد. این شرکت می‌گوید روزانه یک‌میلیون حساب اسپم مسدود می‌کند.

World of Words

منبع:theverge

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *