اخبار برنده-اقیانوس آبی خبر-بلاکچین-مایکروسافت

برند مایکروسافت با شبکه بلاکچین اتریوم می‌خواهد با دزدی نرم‌افزار مقابله کند

محققان برند مایکروسافت با پیشنهاد سیستمی موسوم به Argus که روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود، روش جدیدی را برای مقابله با نرم‌افزارهای کرکی آنلاین مطرح کرده‌اند.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|به گزارش TorrentFreak، تیم تحقیقات برند مایکروسافت اخیرا در مقاله‌ای راهکار پیشنهادی خود را توضیح داده. این شرکت از مدت‌ها پیش در زمینه مقابله با دزدی نرم‌افزارها فعالیت می‌کرد و عضو اتحادیه نرم‌افزارها یا BSA بود که نقض حریم خصوصی را در فضای مجازی و دنیای واقعی دنبال می‌کند.

 BSA معمولا در ازای کشف نرم‌افزارهای کرکی به کاربران پاداش می‌دهد، ولی برند مایکروسافت معتقد است که با Argus می‌تواند به شکلی شفاف‌تر به مقابله با دزدی نرم‌افزار بپردازد و پاداش کسانی را بدهد که این برنامه‌ها را شناسایی می‌کنند.

اقیانوس آبی خبر-اخبار برنده-بلاکچین-مایکروسافت

در این مقاله به توضیح درباره اینکه چگونه می‌توان از یک سیستم بلاکچینی برای افزایش شفافیت در پروسه گزارش نرم‌افزارهای کرکی استفاده کرد پرداخته می‌شود. برند مایکروسافت می‌گوید: «مقابله با دزدی حقوقی فرآیندی متکی بر گردآوری اطلاعات از اشخاص ناشناس است، پس باید بدانیم که چگونه می‌توانیم برای ارسال گزارش‌های معتبر ایجاد انگیزه کنیم. شرکت‌ها با همکاری یکدیگر کارزارهایی را برای مقابله با دزدی نرم‌افزار برگزار کرده‌اند، ولی اثربخشی آن‌ها به خاطر عدم شفافیت از دید عموم زیر سوال است. ما معتقدیم شفافیت کامل در کارزارها برای ایجاد انگیزه در کاربران ضروری است.»

 «آرگوس» به کاربران اجازه می‌دهد به‌صورت ناشناس گزارش‌های خود را ثبت و پاداش دریافت کنند. این سیستم از طریق یک واترمارک یکتا که با یک کد محرمانه همراه شده، محتواهای دزدی را تا منبع آن‌ها ردیابی می‌کند. سپس زمانی که محتوای دزدی گزارش و درخواست تجدیدنظر رد شد، وضعیت منبع (صاحب مجوز) به حالت «متهم» و بعد «گناهکار» در می‌آید.

برند مایکروسافت درباره مشکل هزینه شبکه اتریوم می‌گوید مهندسان این شرکت توانسته‌اند بخشی از عملیات‌ها را بهینه‌سازی کنند. اکنون هزینه ثبت گزارش با هزینه ارسال یک تراکنش ۱۴ اتریومی روی شبکه عمومی اتریوم برابر شده است.

World of Words

منبع: دیجیاتو

دیدگاه ها بسته شده اند.