تویوتا-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

تویوتا تاکومای برقی در راه است؛ رقیبی ژاپنی برای هامر برقی جنرال موتورز

تویوتا تاکومای برقی در راه است؛ رقیبی ژاپنی برای هامر برقی جنرال موتورز

تویوتا با رونمایی یکباره از ۱۵ خودروی کانسپت برقی، عزم جدی خود را برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی نشان داد. این کانسپت‌ها در دسته‌ها و کلاس‌های مختلفی قرار دارند و یکی از آن‌ها پیش نمایشی از پیکاپی برقی را ارائه می‌کند. این پیکاپ از نظر ابعاد مشابه با مدل تاکوما است، اما از نظر ظاهری تا حدودی شبیه نسل اخیر تندرا را دیده می‌شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|با توجه به برقی بودن پیشرانه خبری از جلوپنجره مشبک در این پیکاپ مفهومی نیست، ولی با وجود این تویوتا سعی کرده طرح مشبک را روی آن پیاده کند. ضمن اینکه طراحان این شرکت سعی کرده‌اند با تعبیه ورودی‌های هوا و چند شکاف در نمای جلو و روی گلگیرها پیکاپ مفهومی خود را خشن و جذاب خلق کنند.

متاسفانه تویوتا از پرداختن به مشخصات پیشرانه و پلتفرم خودداری کرده و تنها به انتشار چند تصویر محدود بسنده نموده است.

نسل بعدی تاکوما

طبق شایعات تویوتا نسل بعدی تاکوما را بر اساس پلتفرم TGNA-F توسعه خواهد داد. این پلتفرم در ساخت نسل اخیر شاسی بلند لندکروزر، پیکاپ تندرا و همچنین نسل جدید لکسس LX به کار گرفته شده است. از آنجایی که پلتفرم مذکور با پیشرانه‌های برقی هم سازگاری دارد، دور از انتظار نیست که در ساخت این پیکاپ مفهومی نیز از آن استفاده شده باشد.

برخی تصاویر شکار شده توسط عکاسان جاسوس حکایت از آن دارند که تویوتا اینک در حال تست نسل بعدی تاکوما است. جالب آنکه این شرکت فورد رنجر را معیار مقایسه خود قرار داده است. گفته می‌شود این نسل از تاکوما با موتور ۴ سیلندر توربوشارژ نیز عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود تویوتا ادغام دو مدل هایلوکس و تاکوما را دنبال می‌کند. به نظر می‌رسد با این کار تویوتا به دنبال کاهش هزینه‌ها در مقیاس گسترده است.

تویوتا تاکومای-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

استراتژی جدید

در جریان رونمایی از استراتژی جدید کمپانی مدیران این شرکت اعلام کردند تا سال ۲۰۳۰، سی مدل برقی را روانه بازار خواهند کرد. همچنین این شرکت فروش سه و نیم میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰ را هدف‌گذاری کرده است. طبق این استراتژی تا سال ۲۰۳۵ تمام تولیدات تویوتا به پیشرانه‌های تمام الکتریکی مجهز خواهد بود.

همچنین چندی پیش بر اساس گزارش اخیر رویترز، تویوتا در حال کار روی یک سدان تمام الکتریکی جدید برای بازار چین است. این خودرو که دومین عضو سری جدید bZ محسوب می‌شود، اواخر سال آینده از راه خواهد رسید. قیمت رقابتی، فضای داخلی گسترده و جادار و طراحی ظاهری مطابق با سلیقه چینی‌ها، از جمله ویژگی‌های سدان الکتریکی تویوتا خواهند بود.

با همکاری BYD

گفته می‌شود محصول آتی تویوتا با همکاری BYD توسعه یافته و از باتری لیتیوم-آهن-فسفات آن بهره خواهد برد. این امر باعث کاهش قابل ملاحظه قیمت نهایی می‌شود و سدان برقی تویوتا در مقایسه با دیگر مدل‌ها ارزان‌تر خواهد بود. برای این اتومبیل دو رگه ژاپنی-چینی قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار یوان (معادل ۳۱, ۳۹۲ دلار یا تقریباً ۹۵۰ میلیون تومان) پیش‌بینی شده است.

برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سدان برقی تویوتا ابتدا در قالب یک اتومبیل مفهومی در نمایشگاه خودروی پکن در آوریل ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد. نسخه تولیدی هم همان گونه که اشاره کردیم، اواخر سال آینده از راه خواهد رسید. این خودرو مخصوص بازار چین طراحی شده و به احتمال زیاد خبری از آن در سایر بازارها نخواهد بود.

World of Words

منبع: motor1


 

دیدگاه ها بسته شده اند.