اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-خوردو شیائومی

تولید انبوه خودروی شیائومی از نیمه اول ۲۰۲۴ آغاز می‌شود

سخنگوی شرکت شیائومی می‌گوید «لی جون»، مدیرعامل این کمپانی اعلام کرده که آن‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تولید انبوه خودروی خود را آغاز می‌کنند. این اظهارات نخستین بار در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران شیائومی اعلام شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|برند شیائومی در تولید گوشی‌های هوشمند توانسته در سال‌های اخیر مشتریان زیادی جذب خود کند. شیائومی همواره توانسته یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌ها در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند باشد که در چند سال اخیر گوشی‌های این شرکت همیشه جزو پرطرفدارترین گوشی‌های سال در جهان و ایران قرار گرفته‌اند. از محصولات این شرکت می‌توان به redmi s2 که در مه سال ۲۰۱۸ معرفی شد که از آن به عنوان پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ یاد می‌شود و امروزه خانواده‌ی redmi note 10 و mi note 10  جزو مهم‌ترین گوشی‌های این شرکت هستند. در اوت سال ۲۰۲۰ این شرکت گوشی‌های هوشمند mi 10 ultra و redmi K30 ultra را به مناسبت ده سالگی خود با قیمت‌های ۷۶۳ دلار برای mi 10 ultra و ۲۴۴ یورو برای k30 ultra روانه‌ی بازار کرد. شیائومی امسال هم پرچم‌داران سری می ۱۱ را معرفی کرد که تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی داشتند و از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده‌اند.

شیائومی در سال ۲۰۱۵ توانست رکورد فروش بیشترین گوشی در ۲۴ ساعت را از آن خود کند که همین امر به ثبت رکورد گینس به نام این شرکت منجر شد. این شرکت در بین مردم به «اپل شرق» شهرت یافته است.

به گزارش رویترز، «زانگ زیوآن»، مدیر بازاریابی بین‌المللی شیائومی هم در پستی در شبکه اجتماعی ویبو این خبر را تأیید کرده است. با این حساب، زمان‌بندی ساخت اولین خودروی برقی شیائومی که خبر تولید آن چند ماه پیش اعلام شده بود، از دید مدیران شرکت تعیین و مشخص شده است.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-خوردو شیائومی

با اعلام این خبر، قیمت سهام شیائومی با یک افزایش ۵.۴ درصدی بیشترین رشد از تاریخ ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) را تجربه کرد. شیائومی در ماه مارس گفته بود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه را طی ۱۰ سال به کسب و کار جدیدی برای تولید خودروی برقی اختصاص می‌دهد. فرآیند ثبت این کسب و کار در اواخر ماه اوت به پایان رسید.

شیائومی در چند وقت اخیر نرخ جذب نیرو برای این واحد را افزایش داده اما هنوز معلوم نیست که این خودرو به‌صورت مستقل توسط خود این شرکت ساخته خواهد شد یا با همکاری یک خودروساز دیگر مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد. پیش‌تر یک منبع آگاه چینی با نام کاربری Digital Chat Station  مدعی شده بود که شیائومی به‌صورت مستقل و بدون همکاری با خودروسازان دست به ساخت اتومبیل‌های برقی خود می‌زند.

کسب و کار خودروهای شیائومی تحت هدایت مدیرعامل فعلی این شرکت یعنی لی جون فعالیت خواهد کرد. این کسب و کار در ابتدا با سرمایه ۱.۵۲ میلیارد دلاری شروع به کار می‌کند و قصد ساخت محصولات خوش قیمت برای بازارهای بین‌المللی را دارد.

شیائومی سال‌ها پیش کار خود را به عنوان یک شرکت اینترنتی آغاز کرد و با مدل تجاری دارایی-سبک فعالیت‌های خود را انجام می‌داد. هدف این شرکت سودآوری از طریق فروش خدماتی بود که با سخت‌افزارهای ارزان به دست کاربران می‌رسید. اما حالا شیائومی اهداف بزرگ‌تری را در سر دارد.

World of Words

منبع: .reuters


دیدگاه ها بسته شده اند.