تفاوت استارتاپ و شتاب دهنده

تفاوت شتاب دهنده و استارتاپ

تفاوت شتاب دهنده و استارتاپ

به طور کلی استارتاپ به شرکتی گفته می‌شود که به واسطه بنیان گذار خود اداره شود. این کسب و کارها نیاز به سرمایه گذارانی قوی دارند و اگر سرمایه گذاری نباشد، شرکت هم دوامی نخواهد داشت.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|

استارتاپ چیست؟

شاید با شنیدن نام استارتاپ و نحوه روش‌های آن فکر کنید که نام یک اپلیکیشن باشد! و یا اینکه حتی تصورتان این باشد که استارتاپ یک شرکت مجموعه کوچک و یا یک شرکت باشد که در آن هیچگونه رشد و در آمدزایی صورت نمی‌گیرد. در واقع استارتاپ یک مجموعه است که به صورت موقت فعالیت داشته و هدفش یک سبک کسب و کار جدید و در عین حال تکرار پذیر است. این استارتاپ‌ها ایده‌های خلاقانه و جدید دارند. به زبانی دیگر می‌توان گفت که چنین سازمان‌هایی، مجموعه‌ای از افراد باهوش و خوش فکر هستند. در استارتاپ، معمولاً از روش‌هایی استفاده می‌شود که نه تنها از آن کسب در آمد شود، بلکه هدف این است که این ایده‌های خلاقانه و نوآوری‌ها را در قالب یک محصول و خدماتی خاص ارائه دهند.

معرفی انواع استارتاپ

استارتاپ سبک زندگی

استارتاپ سبک زندگی، به استارتاپی گفته می‌شود که در زندگی روزمره‌مان از آن استفاده می‌کنیم. فرض کنید که شما کنترل کننده یک دستگاه بازی در شهربازی هستید و ضمن اینکه خودتان هم باید برای کنترل دستگاه بازی در آن حضور داشته باشید، باید به دیگران هم در ازای دریافت مبلغی خدمات برسانید. در این شرایط هم شما لذت و تفریح بیشتری نسیب تان می‌شود و هم کسب در آمد می‌کنید.

کسب‌وکارهای کوچک

در استارتاپ‌های کوچک، یکی از اعضای خانواده مالک این مجموعه است و اداره آن را به عهده دارد. هدف از این استارتاپ‌ها تأمین مخارج خانواده است.

استارتاپ‌های گسترش پذیر

بهترین استارتاپ‌ها همین استارتاپ‌های گسترش پذیر هستند و معمولاً به صورت گروهی یا به اصطلاح خوشه‌ای با هم فعالیت می‌کنند و ایده‌های خود را مطرح کرده و در نهایت بهترین ایده را مورد بررسی قرار می‌دهند.

استارتاپ-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

استارتاپ‌هایی که طراحی شده‌اند تا به سرعت فروخته شوند

در چنین استارتاپ‌هایی قصد شخصی که آن را راه اندازی کرده است، رسیدن به سودی کلان می‌باشد. برای مثال شخصی یک سایت طراحی می‌کند و پس از رسیدگی به آن، سایت را با قیمتی عالی به فروش می‌رساند. هدف سازنده این استارتاپ تنها فروش آن به سازمان‌های بزرگ است.

استارتاپ‌های اجتماعی

در چنین استارتاپ‌هایی تنها هدف، کسب در آمد و سود دهی بیشتر نیست! بلکه این چنین مجموعه‌هایی همیشه در تلاش‌اند که دنیا را به جای بهترین برای زندگی انسان‌ها تبدیل کنند.

بزرگ‌ترین شرکت‌های استارتاپ

در چنین استارتاپ‌هایی، شرکت‌های بزرگ مجبورند به خاطر تغییر سلیقه مشتریان خود برنامه‌های جدید را بر روی استارتاپ شان اعمال کنند.

World of Words

منبع: اقیانوس آبی خبر


برچسب‌ها:‌ بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.