تسلا

تخفیف 7500 دلاری تسلا نگران کننده است و سرمایه‌گذاران را دچار آشفتگی کرده است

تخفیف 7500 دلاری تسلا نگران کننده است و سرمایه‌گذاران را دچار آشفتگی کرده است

تسلا در ماه دسامبر کار خود را با ارائه 3750 دلار اعتبار به خریداران مدل 3 و مدل Y در ایالات متحده با شرط تحویل خودرو در دسامبر 2022 آغاز نموده است. طبق وب سایت این شرکت، اکنون با یک هفته باقی مانده از ماه، این سازنده خودروهای الکتریکی این تخفیف را به 7500 دلار افزایش داده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پس از انتشار اخبار مربوط به تخفیف و سایر پیشنهادات طراحی شده برای افزایش فروش در سه ماهه چهارم، سهام تسلا 9 درصد دیگر کاهش یافت و در روز چهارشنبه با قیمت 125.12 دلار معامله گردید. به نظر می رسد تسلا کمی بیش از حد تشنه فروش در پایان سال است و این امر سبب آشفتگی سرمایه گذاران شده است. سهام تسلا در این هفته با توجه به اظهارات سیاسی ایلان ماسک مدیرعامل تسلاو توییتر، با افت شدید روبرو شده است. فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک برای تامین مالی طرح‌های توییتر و نگرانی‌های مربوط به فروش خودرو در چین بزرگترین بازار تسلا – با کنار گذاشتن محدودیت‌های COVID-19 در این کشور افت کرد. علاوه بر این تخفیف، تسلا همچنین پیشنهادهای 10000 مایل سوپرشارژ رایگان، “نسخه نرم‌افزار تعطیلات” را که شامل “بازی چندنفره بی‌سیم و دسترسی به ده‌ها هزار عنوان در آرشیو بازی استیم است،” یک نمایش نوری قابل برنامه‌ریزی که با سایر تسلاهای دیگر هماهنگ می شود و “حالت سگ”، که به افراد کمک می کند مراقب سگ هایی باشند که در وسیله نقلیه شان همراه دارند را عرضه می کند. این خودروساز علاوه بر آمریکا، در کانادا و مکزیک این طرح را ارائه نموده و در ماه اکتبر قیمت خودروها را در چین کاهش داده است. دوبرابر شدن تخفیف غیرمترقبه احتمالاً در پاسخ به وزارت خزانه داری ایالات متحده در این هفته است که قوانین اعتبار مالیاتی خودروهای الکتریکی را در مورد منابع مواد حیاتی تا مارس 2023 به تاخیر انداخته است. طبق قانون کاهش تورم، تا اول ژانویه، خودروسازان تنها در صورتی واجد شرایط دریافت اعتبار کامل ۷۵۰۰ دلاری خواهند بود که خودروهای خود را در آمریکای شمالی بسازند و مواد حیاتی را از آمریکای شمالی یا کشورهای توافق تجارت آزاد تهیه کنند- نه چین، جایی که بیشتر مواد از آنجا می آیند.

تاخیر

این تاخیر به این معنی است که بسیاری از خودروسازان، از جمله تسلا، اکنون واجد شرایط دریافت اعتبار کامل در ابتدای سال خواهند بود، که ممکن است باعث شود خریداران خرید را تا سال 2023 به تعویق بیندازند. تسلا در سال جاری برخلاف دستورالعمل‌های خود، که رشد 50 درصدی تولید و تحویل را برای سال 2022 پیش‌بینی نموده، عمل کرده است. این به معنای تحویل 1,404,333 دستگاه برای یک سال است، بنابراین تسلا باید 495,760 تحویل در سه ماهه چهارم را برای رسیدن به آن رقم بزند. در سه ماهه سوم، تسلا 343830 دستگاه فروخته است.

World of Words

منبع: techcrunch.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *