برند مینو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند مینو و داستان خواندنی آن

شرکت پارس مینو با نام برند مینو در سال 1338 در خرمدره تاسیس شد و 16 آبان همان سال فعالیت رسمی خود را آغاز کرد . گروه صنعتی مینو در حال حاضر به شکل هلدینگ و تحت نظر شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان اداره می شود و متشکل از 12 شرکت حقوقی مستقل است .

برند مینو نمایشگاه اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 2

برند مینو نمایشگاه اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 2

اقیانوس آبی خبر- اخبار برندها | در سال 1327 خورشیدی علی خسروشاهی پسر غفار به اروپا سفری داشت و با چندین شرکت اروپایی روابط تجاری برقرار کرد . علی موفق شد نمایندگی محصولات دارویی شرکت بوتس انگلستان را کسب کند و دوره ی جدیدی از تجارت را آغاز کرد . در سال 1329 خورشیدی حاج غفار خسروشاهی در گذشت و برخی مشکلات مالی و خانوادگی برای علی ایجاد شد . پس از مرگ پدر ، علی و برادرش کارها را تقسیم کردند .

بیلبورد مینو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

بیلبورد مینو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

علی در ایران ماند و جلیل عازم عازم هامبورگ شد . در سال 1333 خورشیدی علی موفق شد نمایندگی انحصاری برند نستله را در ایران به دست بیاورد . در اواسط دهه ی 1330 خورشیدی به دلیل افزایش درآمد ارزی ، دولت واردات برخی از مواد غذایی و بهداشتی را تا حد زیادی آزاد گذاشت و خاندان خسروشاهی توانستند نمایندگی شرکت های اروپایی را به دست بگیرند . جلیل در همین سالها موفق شد نمایندگی هنکل آلمان را در ایران کسب کند . علی در سال 1338 خورشیدی شرکت سهامی خوراک را تاسیس کرد که بعدها با نام پارس مینو شناخته شد و به عنوان تجارت خانه ی رسمی علی خسروشاهی شناخته شد .

برند مینو نمایشگاه اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 1

برند مینو نمایشگاه اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 1

تلفیق تکنولوژی و تجربه علی خسروشاهی تا تاسیس مینو

تعداد کارگران برند پارس مینو در ابتدا چیزی در حدود 15 نفر بود و این شرکت تولید موادغذایی خود را با دو محصول تافی و آب نبات شروع کرد سپس در سال 1341 خورشیدی برای اولین بار در ایران ویفر را به بازار معرفی کرد . دهه ی 40 خورشیدی دهه ی طلایی برای برند مینو بود و این شرکت با توسعه ی کارگاه های خود و افزایش فروش محصولات توانست زمین های جدیدی را خریداری کند .

برند مینو نمایشگاه اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند مینو نمایشگاه اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

در دهه ی 40 و 50 خورشیدی همزمان با سیاست گذاری های دولت مبنی عدم تمرکز صنایع بزرگ در تهران ، شرکت مینو زمین های بزرگی را در اطراف خرمدره از توابع استان زنجان خریداری کرد . بدین تریتب کارخانه ی مینو در سال 1354 خورشیدی به بهره برداری رسید . کارخانه ی خرمدره در سال 1358 خورشیدی به شکل یک پارک صنعتی بزرگ درآمد که کلیه ی امکانات رفاهی و مسکونی را در اختیار کارگران و کارمندان خود گذاشته بود و به توسعه و پیشرفت منطقه هم کمک کرده بود  .

صنایع غذایی مینو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 1

صنایع غذایی مینو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 1

موج ملی شدن صنایع در ایران

در سال 1358 خورشیدی اولین موج ملی شدن صنایع در ایران شروع شد . اما شرکت مینو مشمول بند دال قانون حفاظت از صنایع شد . مینو نه وابستگی به رژیم پهلوی داشت و نه قرض زیادی به بانک ها . این بند مشمول کسانی می شد که نه هیچ مساله ای نداشتند و دولت هم از آنان حمایت می کرد . همین امر باعث شد که فشارهای داخلی علیه علی خسروشاهی بیشتر شود و چون ائتلاف داخلی که علیه علی به راه افتاده بود با شکست مواجه شد این بار نظریه ی تازه ای با عنوان جدا کردن مالکیت از مدیریت از سوی کارگران مطرح شد . نتیجه ی این نظریه هم کوتاه کردن دست علی خسروشاهی و معتمدانش از کارخانه ای بود که خود علی خسروشاهی بنای آن را گذاشته بود .

واگذاری شرکت مینو

در سال 1359 خورشیدی اعلام شد که گروه صنعتی پارس مینو توسط شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران به وزارت صنایع سپرده شده و پس از آن با واگذاری کارخانه ها، علی خسروشاهی برای همیشه ایران را ترک کرد . در دوران جنگ تحمیلی برند مینو ضررهای بسیاری را متحمل شد و بسیاری از خط تولیدهایش متوقف شد ولی با این حال باز هم بزرگ ترین خط تولید و پخش محصولات خوراکی را در ایران دارا بود .

صنایع غذایی مینو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

صنایع غذایی مینو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

مینو در حال حاضر

در حال حاضر برند مینو جزء 100 برند برتر ایرانی شناخته می شود و با حضور مشاورین برند باتجربه و با سیاست گذاری های خاصی که برای برندینگ و مارکتینگ محصولاتش در نظر گرفته هر محصولش با یک برند منحصر به فرد  در بازار شناخته می شود . هنوز هم با وجود تمام این فراز و نشیب ها خاطره ساز ترین برند از دوران کودکی تا به امروز همه ی ماست .

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.