اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند تویوتا

برند تویوتا، پیشتاز در آمریکا پس از 90 سال

ایالات‌متحده از نظر حجم فروش دومین بازار خودروی بزرگ دنیا محسوب می‌شود. امسال رقابت در بین برندهای خودروسازی حاضر در بازار این کشور بسیار نزدیک بوده و احتمال آن وجود دارد در پایان سال برند تویوتا بر تخت سلطنت تکیه زده و عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را از آن خود کند. اگر این اتفاق بیفتد، برای اولین بار در ۹۰ سال گذشته خواهد بود که عنوان مذکور به برندی غیر از جنرال موتورز می‌رسد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|طبق آمار موجود تا پایان سه ماهه سوم امسال برند تویوتا موتور موفق به فروش ۱, ۸۵۷, ۸۸۴ خودرو در ایالات‌متحده شده؛ این در حالی است که در مدت مشابه جنرال موتورز رکورد فروش ۱, ۷۷۷, ۴۸۳ خودرو را ثبت کرده است. هر چند اختلاف ۸۰, ۴۰۱ واحدی در مقیاس بازار آمریکا و با توجه به پتانسیل‌های جنرال موتورز و تویوتا چشمگیر نیست، ولی ژاپنی‌ها را در وضعیت بهتری قرار داده و در صورت ادامه همین روند، می‌تواند آن‌ها را به پیروزی برساند.

تولید بی‌وقفه

طبق آمار ژاپنی‌ها سالانه حدود ۱۰ میلیون خودرو تولید می‌کنند که تقریبا نیمی از آن‌ها به سایر کشورها صادر می‌شود. پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد این کشور در سال ۲۰۳۰ توانایی تولید ۸ میلیون خودرو با موتور احتراق داخلی – از جمله هیبریدی و هیبریدی شارژی – را خواهد داشت.

تأثیر کمبود تراشه

احتمالا در جریان هستید که صنعت خودرو در طول ماه‌های اخیر با کمبود شدید تراشه مواجه بوده و همین امر باعث عقب افتادن جنرال موتورز از تویوتا شده است. در حال حاضر تعادل بین عرضه و تقاضا کاملا برهم خورده و خودروسازان به خاطر کمبود تراشه در تأمین نیاز بازار عاجز شده‌اند.

نکته جالب اینکه آمار نشان می‌دهد برند تویوتا در ۱۲ ماه گذشته ۲۷.۹ درصد رشد تولید داشته است، در حالی که در همین مدت میزان تولید جنرال موتورز فقط ۰.۱ درصد افزایش یافته است. به نظر می‌رسد تویوتا دسترسی بهتری به تراشه و تامین‌کنندگان دارد و به واسطه آن توانسته از رقیب آمریکایی خود سبقت بگیرد.

آن طور که نشریه اتوموتیو نیوز گزارش کرده، فروش جنرال موتورز چنانچه با همین روند ادامه پیدا کند، در پایان سال یکی از بدترین رکوردهای کمپانی از دهه ۵۰ میلادی به این طرف ثبت خواهد شد.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند تویوتا

مقابله با کمبود تراشه

بد نیست بدانید تغییرات تویوتا پس از زلزله و سونامی مهیب سال ۲۰۱۱ در ژاپن، به مقابله بهتر این شرکت با مشکل کمبود تراشه کمک شایانی کرده است. باب کارتر (Bob Carter) معاون ارشد دپارتمان فروش تویوتا موتور در آمریکای شمالی در این رابطه گفته زلزله به آن‌ها یاد داد که باید توجه ویژه‌ای به موجودی برخی قطعات کمتر متحرک داشت و تراشه یکی از این موارد بود.

ناگفته نماند نسل جدید تاندرا چند هفته پیش معرفی شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا پایان سال وارد بازار شود. با مشخصات فنی مناسب و امکانات مدرنی که این پیکاپ درشت‌جثه در نسل جدید دارد، انتظار می‌رود تویوتا برگ برنده دیگری در مصاف با جنرال موتورز داشته باشد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا کمپانی بزرگ آمریکایی در خاک خود خواهد توانست از عنوان دیرینه‌اش دفاع کند یا عرصه را به رقیب ژاپنی خود واگذار خواهد کرد.

World of Words

منبع: carscoops


دیدگاه ها بسته شده اند.