بلو ارجین -اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها

برند بلو ارجین در تداوم اعتراض به واگذاری قرارداد ماه‌نشین، از ناسا شکایت کرد

تصمیم برند بلو ارجین برای شکایت از ناسا، نه‌تنها ممکن است روند بازگشت به ماه را به تأخیر بیندازد؛ بلکه اعتبار این شرکت را نیز خدشه‌دار کند.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها | برند بلو ارجین می‌خواهد مبارزه با تصمیم ناسا مبنی بر انتخاب برند اسپیس ایکس برای ساخت ماه‌نشین برنامه قمری آرتمیس را ادامه دهد. این شرکت روز جمعه از ناسا نزد دادگاه دعاوی فدرال ایالات‌متحده شکایت کرد. این دعوی قضایی پس‌از‌آن اتفاق می‌افتد که دیوان محاسبات آمریکا اعتراض برند بلو ارجین و برند داینتیکس به واگذاری قرارداد ۲/۹ میلیارد دلاری سامانه فرود انسانی ناسا به برند اسپیس ایکس را رد کرد.

طرح دعوی در دادگاه موجب افزایش اختلافات برند بلو ارجین با ناسا می‌شود. هفته گذشته، مدیران ارشد سازمان فضایی و برند بلو ارجین در حال گفت‌وگو برای جلوگیری از طرح شکایت بودند. به نقل از یکی از منابع آشنا به این مذاکرات، ناسا همچنان تمایل داشت برند بلوارجین را در برنامه آرتمیس مشارکت دهد؛ اما سازمان فضایی ظاهراً با این شرکت به توافق نرسید.

 برند بلو ارجین در بیانیه‌ای درباره تازه‌ترین اعتراضش گفت: «قاطعانه معتقدیم به‌منظور بازیابی عدالت و ایجاد رقابت و تضمین ایمنی بازگشت آمریکا به ماه، باید به مسائل مشخص‌شده در این مناقصه و پیامدهایش رسیدگی شود.» ناسا می‌گوید از دعوی قضایی اطلاع داشت و در حال بررسی جزئیات آن است. این سازمان در بیانیه‌اش گفت:

ناسا به برنامه آرتمیس و رهبری جهانی آمریکا در اکتشافات فضایی متعهد است. به همراه همکارانمان به ماه خواهیم رفت و در آنجا می‌مانیم تا انجام پژوهش‌های علمی و ساخت فناوری‌های جدید و ایجاد مشاغل پردرآمد را برای خیر بیشتر امکان‌پذیر کنیم و به‌منظور ارسال فضانوردان به مریخ آماده شویم. این سازمان درباره چگونگی پیشبرد بازگشت هرچه سریع‌تر و ایمن‌تر به ماه با برنامه آرتمیس، در اولین فرصت اطلاعات تازه‌ای ارائه خواهد داد.

 تصمیم برند بلو ارجین برای طرح دعوی در دادگاه علاوه بر انتشار ناشیانه اینفوگرافی‌ها برای کوبیدن برند اسپیس ایکس، در میان جامعه فضایی با تمسخر گسترده مواجه شده و بر روابط این شرکت با دولت آمریکا و کارمندان خود تأثیری منفی گذاشته است.

بلو ارجین -اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها-1

به گزارش آرس‌تکنیکا و به نقل از یکی از منابع آشنا به ناسا، برند بلوارجین بعدازاین شکایت دیگر هرگز قرارداد دولتی واقعی به دست نخواهد آورد. علاوه بر ناسا، نیروی هوایی آمریکا نیز به دلیل آزردگی از تأخیرها در تأمین موتورهای BE-4 برای موشک ولکان ULA، ممکن است گرایشی مشابه داشته باشد.

اقدامات اخیر برند بلو ارجین موجب دل‌زدگی بخش‌هایی از نیروی کار این شرکت نیز شده است. چندین تن از کارمندان برند بلوارجین به آرس تکنیکا گفته‌اند از تصمیم مدیریت شرکت برای حمله به ناسا و برند اسپیس ایکس بهت‌زده شده‌اند. یکی از کاربران ردیت که خود را کارمند برند بلو ارجین معرفی کرده است، روز دوشنبه در این شبکه اجتماعی از سرخوردگی برخی از همکارانش خبر داد. او نوشت:

 شخصاً باور دارم بخش عمده کارکنان شرکت با اینفوگرافی‌ها و سایر شیرین‌کاری‌های روابط عمومی موافق نیستند که مدیریت شرکت آن را ترویج می‌دهد. تا‌به‌حال کسی را ندیده‌ام که موافق باشد. درواقع، اغلب ما از اینکه بدین شیوه معرفی می‌شویم، ناراحت و خجالت‌زده هستیم.

نگرانی‌هایی وجود دارد که رویکرد تهاجمی برند بلو ارجین به قرارداد سامانه فرود انسانی ناسا به کاهش روحیه کارمندان اصلی شرکت منجر خواهد شد. به‌عنوان مثال روز دوشنبه، نیتین آرورا، مهندس ارشد پروژه سامانه فرود انسانی برند بلو ارجین، در لینکدین اعلام کرد در حال ترک این شرکت به مقصد برند اسپیس ایکس است. او نوشت: «ایستگاه بعدی برند اسپیس ایکس! فوق‌العاده هیجان‌زده و در انتظار آن هستم.»

با این وضعیت، انگیزه برند بلو ارجین از طرح شکایت علیه ناسا در دادگاه چیست؟ برند بلو ارجین در داخل شرکت اطلاعات چندانی با کارمندانش به اشتراک نمی‌گذارد. بااین‌حال، این شرکت تا آنجا که توجیه خود را ارائه داده است، ادعا می‌کند ناسا تصمیمی ناعادلانه گرفته است. برند بلوارجین می‌گوید اعتراض اصلی‌اش ناشی از این حقیقت است که ناسا در ابتدای مناقصه گفت قیمت را مهم‌ترین معیار نمی‌داند. بااین‌حال، برند بلو ارجین معتقد است چون برند اسپیس ایکس ارزان‌ترین پیشنهاد را ارائه داد، ناسا به‌جای چند پیشنهاددهنده، فقط این شرکت را انتخاب کرد.

World of Words

منبع: زومیت


 

دیدگاه ها بسته شده اند.