autodesk and plangrid

برند اتودسک استارتاپ PlanGrid را خرید

برند اتودسک استارتاپ PlanGrid را خرید

اتودسک که با نرم‌افزار کاربردی اتوکد شناخته شده است استارتاپ PlanGrid را به منظور افزایش بهره‌وری در سایت‌های ساخت‌وساز خریداری کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|Autodesk یک شرکت نرم‌افزاری ۲۷ میلیارد دلاری است که همه ما آن را با نرم‌افزار معروف طراحی AutoCAD یا اتوکد می‌شناسیم؛ این شرکت به تازگی استارتاپ PlanGrid را به مبلغ ۸۷۵ میلیون دلار خریداری کرده است. انتظار می‌رود این معامله در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۹ اتودسک که در تاریخ ۳۱ ژانویه به پایان می‌رسد، بسته شود.
استارتاپ PlanGrid در سال ۲۰۱۱ بنیان‌گذاری شد و مورد حمایت مالی دو شرکت گوگل و Sequoia قرار گرفت. این استارتاپ تا به حال ۶۹ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است و ارزش آن در سرمایه‌گذاری سری B که در سال ۲۰۱۵ برگزار شد به ۴۱۹ میلیون دلار رسیده است. PlanGrid نرم‌افزاری موبایل فرست است (نرم‌افزاری که ابتدا برای موبایل طراحی شده) که اجازه می‌دهد اعضای تیم چه از دفتر کار و چه از سایت‌های ساخت‌وساز امکان به‌روزرسانی پروژه و گزارش‌ها را داشته باشند.
اتودسک در بیانیه‌ای اعلام کرده قصد دارد نرم‌افزار PlanGrid را با نرم‌افزارهای Autodesk Revit و پلتفرم مدیریت ساخت‌وساز Autodesk BIM 360 ترکیب کند. تریسی یانگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ PlanGrid گفته است:
ما در PlanGrid تمام تمرکز خود را روی این موضوع گذاشته‌ایم که بهره‌وری کارگران ساختمانی را تا جای ممکن افزایش دهیم. یکی از اولین گام‌های افزایش بهره‌وری در ساخت‌وساز، استفاده از جریان کار دیجیتال همراه با داده‌های متمرکز است. PlanGrid نرم‌افزاری‌های ساده و کاربردی مشارکت می‌سازد؛ درحالی‌که Autodesk روی اتصال طراحی و ساخت‌وساز تمرکز کرده است. ما با همکاری یکدیگر می‌توانیم بهره‌وری و پیش‌بینی‌پذیری بیشتری در سایت‌های ساخت‌وساز داشته باشیم.
همچنین به گزارش TechCrunch، شیوع کرونا میزان تقاضا برای خدمات تحویل محتوا (CDN) را افزایش داد؛ زیرا تعطیلی مشاغل کاربران را مجبور کرد در خانه‌های خود بمانند. به گفته The Global Internet Phenomena، پخش ویدئو ۵۳٫۷ درصد از ترافیک پهنای باند اینترنت را ازآنِ خود کرده است که در مقایسه با سال گذشته ۴٫۸ درصد افزایش یافته است. این شرایط باعث شد شرکت‌هایی که دسترسی به شبکه‌های تحویل محتوا را می‌فروشند، سود زیادی به دست آوردند. بر اساس برآوردها، درآمد بازار CDN در سال ۲۰۲۰ در حدود ۷ درصد رشد کرد و به ۴٫۴۵ میلیارد دلار رسید.
Media CDN که برای سرعت بخشیدن به وب و API به مجموعه CDN های گوگل می‌پیوندد، به‌هیچ‌وجه در نوع خود اولین نیست. CDN های زیادی وجود دارند که برای ارائه محتوای رسانه‌ها بهینه شده‌اند؛ اما گوگل از مزایای ظاهراً منحصربه‌فردی مثل پروتکل تحویل متناسب با تک‌تک کاربران و شرایط شبکه و نرخ‌های تخلیه پیشرو در صنعت استفاده می‌کند.
افزون بر این، Media CDN ابزارهایی برای درج آگهی دارد که به مشتریان اجازه می‌دهد تبلیغات مدنظرشان را به‌صورت پویا در محتوای ویدیویی نمایش دهند. به گفته گوگل، سرویس تحویل محتوای این شرکت بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نیز توسعه داده شده است تا تجربه‌های تعاملی مثل ارائه آمار لحظه‌ای در طول رویدادهای ورزشی و شناسایی پیوندهای خرید تعبیه شده در بیلبوردهای مجازی را تقویت کند.

World of Words

منبع: businessinsider


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *