TRUM-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

برنامه Truth Social ترامپ در صدر پردانلودترین اپ‌های رایگان اپ استور قرار گرفت

برنامه Truth Social ترامپ در صدر پردانلودترین اپ‌های رایگان اپ استور قرار گرفت

شبکه اجتماعی جدید دونالد ترامپ با نام Truth Social دیروز به‌صورت عمومی در اپ استور منتشر شد. حالا به فاصله 24 ساعت پس از عرضه، این اپلیکیشن به پردانلودترین برنامه رایگان فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل تبدیل شده و خیلی‌ها در صف انتظار ثبت نام در آن قرار گرفته‌اند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به گزارش رویترز، اپلیکیشن Truth Social از صبح دیروز در دسترس عموم کاربران قرار گرفته و برای افرادی که قبلا این برنامه را سفارش داده بودند، به‌صورت خودکار نصب شده است. با این وجود، خیلی از کسانی که می‌خواستند در این شبکه اجتماعی ثبت نام کنند، به خاطر تقاضای بالا و شلوغی سرورها در صف انتظار قرار گرفتند.

پخش آزمایشی

اپلیکیشن Truth Social چند وقتی بود که به‌صورت آزمایشی و از طریق دعوت نامه در دسترس شمار محدودی از کاربران قرار داشت. چند روز پیش در گزارشی به اطلاع شما رساندیم که این برنامه بالاخره با رسیدن به نسخه 1.0 آماده عرضه عمومی شده و دیروز نسخه 1.0.1 آن از طریق اپ استور منتشر شد.
اپلیکیشن Truth Social مدعی دفاع از آزادی بیان است
شبکه اجتماعی Truth توسط شرکتی موسوم به Trump Media & Technology Group (TMTG) متعلق به ترامپ ساخته شده که توسط «دیوید نونز»، نماینده جمهوری‌خواه سابق مجلس آمریکا مدیریت می‌شود. این شبکه اجتماعی که مدعی حمایت از آزادی بیان است، تریبون جدیدی را در اختیار رئیس جمهور قبلی آمریکا قرار می‌دهد.
دونالد ترامپ حدود یک سال پیش از اکثر شبکه‌های اجتماعی بزرگ از جمله توییتر، فیسبوک و یوتیوب حذف شد. شرکت‌های بزرگ فناوری باور داشتند که اظهارات جنجالی او در تحریک معترضان در حمله به ساختمان کنگره تاثیر داشته و سخنان او قوانین این پلتفرم‌ها را نقض کرده است.
دیوید نونز چند روز پیش از کاربران این شبکه اجتماعی خواست تا حساب‌های بیشتری را دنبال کنند، پست‌های بیشتری بگذارند و تعامل بیشتری با کاربران داشته باشند. در حال حاضر مشخص نیست که TMTG سرمایه‌های لازم برای رشد خود را از کجا تامین کرده و چگونه می‌خواهد هزینه‌های پیش رو را بپردازد.
همچنین چندی پیش نسخه بتای شبکه اجتماعی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از ماه آینده رسما در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. اما ظاهرا پلتفرم تازه نفسی که هنوز کار خود را به صورت عمومی آغاز نکرده،‌ در همین قدم‌های اول با حمله هکری روبرو شد و اکانت‌های جعلی بسیاری برای ترامپ و اطرافیانش در شبکه اجتماعی وی با نام «Truth Social» ایجاد شد.
در زمانی حدود کمتر از دو ساعت هکرها ظاهرا توانسته‌اند به پلتفرم این شبکه اجتماعی نفوذ کرده و حساب‌های جعلی در آن ایجاد کنند. ظاهرا لینک ثبت‌نامی در وب‌سایت پلتفرم ایجاد شده که کاربران را به دامنه tmediatech.io منتقل می‌کرده است. از طریق همین دامنه که هم اکنون حذف شده، تعداد زیادی اکانت شده و هکرها به این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کرده و برای ترامپ حساب‌های جعلی ساختند.
آن‌ها با استفاده از حساب جعلی donaldjtrump درباره مواردی از جمله محل اختفای «ملانیا ترامپ» بانوی اول سابق آمریکا صحبت کردند. هکرهای وابسته به گروه Anonymous در بیانیه خود اعلام کردند این تلاش به عنوان بخشی از مبارزه آنلاین آن‌ها علیه نفرت بوده است.

World of Words

منبع: reuters


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *