Starlinkvb

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ژاپن به عنوان اولین کشور آسیایی فعال شد

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ژاپن به عنوان اولین کشور آسیایی فعال شد

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک برای اولین بار در یک کشور آسیایی، ژاپن فعال شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|براساس نقشه‌ای که استارلینک در توییتر به اشتراک گذاشته است، بسیاری از مناطق شمالی ژاپن از جمله توکیو اکنون می‌توانند سیگنال‌های استارلینک را دریافت کنند. انتظار می‌رود مناطق دیگری از جمله جنوب ژاپن و هوکایدو تا سه ماهه چهارم سال 2022 این خدمات را در اختیار داشته باشند.
ژاپن به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دسترسی پیدا کرد
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با هدف فراهم کردن ارتباط ماهواره‌ای به مناطق دورافتاده راه‌اندازی شد و طرحی جاه‌طلبانه از اسپیس ایکس برای راه‌اندازی مجموعه‌ای از ماهواره‌ها است. یکی از آخرین قراردادهای این شرکت دسترسی به اینترنت برای شرکت هواپیمایی ژاپنی KDDI است. خدمات این شرکت به اینجا ختم نمی‌شود و در حال توسعه است. حالا ژاپن به فهرست دریافت‌کنندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به عنوان اولین کشور آسیایی اضافه می‌شود.
ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید استارلینک تا پایان سال جاری میلادی بیش از 100 میلیون دلار برای اسپیس ایکس هزینه خواهد داشت تا بتواند 1200 دکل مخابراتی را فعال کند.
سال گذشته شرکت KDDI اعلام کرد که استارلینک را به عنوان شریک خود برای ارائه اینترنت پرسرعت از راه دور انتخاب کرده. در آن زمان KDDI در بیانیه‌ای گفت:
«از سال 2022، KDDI می‌تواند تجربه اتصال تلفن همراه شهری را به مشتریان تلفن همراه روستایی خود ارائه دهد.»
اسپیس ایکس روز گذشته تایید کرد که شرکت تابعه استارلینک در ژاپن راه‌اندازی شده و این کشور اولین نماینده آسیایی اینترنت ماهواره‌ای در بازار آسیا خواهد بود. همانطور گه گفته شده حالا طبق نقشه پوشش استارلینک، به نظر می‌رسد که ماهواره‌های استارلینک در حال حاضر در شمال کشور ژاپن از جمله پایتخت توکیو فعال هستند. در حالی استارلینک در ژاپن فعال شده و چین نمی‌خواهید ایلان ماسک سرویس خود را به این کشور ببرد.
ایلان ماسک اخیرا در گفتگویی با نشریه فایننشال تایمز اعلام کرده که مسئولان دولت چین به‌طور مستقیم از او خواسته‌اند که از ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در این کشور خودداری کند. مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید پکن مخالفت خود را با عرضه استارلینک در اوکراین اعلام کرده و خواستار حصول اطمینان از بابت عدم فروش اینترنت ماهواره‌ای در چین شده است.
بر اساس مصاحبه ایلان ماسک با فایننشال تایمز، مشخص نیست که او با درخواست پکن موافقت کرده یا خیر، اما نقشه سرویس‌دهی استارلینک نشان می‌دهد که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای عرضه سرویس خود در چین ندارد. با این حال، مناطق مجاور مثل تایوان، مغولستان و ویتنام تحت عنوان «در انتظار دریافت مجوز رگولاتوری» فهرست شده‌اند.
با توجه به محدودیت‌های گسترده در زمینه دسترسی به اینترنت در کشور چین، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک می‌تواند به یک روش مناسب برای دسترسی به اینترنت آزاد تبدیل شود. با این حال، به نظر می‌رسد که تلاش برای دور زدن این محدودیت‌ها از طریق ماهواره‌های اسپیس ایکس در نطفه خفه شده و این شرکت در صورت سرپیچی باید منتظر اقدامات متقابل از سوی پکن باشد.
این خبر نشان می‌دهد که با وجود ادعای ایلان ماسک مبنی بر اعتقاد به آزادی بیان مطلق، او چقدر در برابر فشارهای بین‌المللی آسیب‌پذیر است. تسلا در شانگهای چین کارخانه دارد و تاکنون بیش از 80 هزار خودرو در این کشور فروخته است. در نتیجه، ظاهرا او ترجیح می‌دهد تابع خواسته‌های پکن باشد تا بازار خود را در چین از دست ندهد و به کارخانه‌اش دسترسی داشته باشد.
ایلان ماسک چندی پیش اعلام کرده بود که به دنبال رفع بخشی از تحریم‌های فناوری آمریکا، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در ایران فعال می‌کند. با این حال، همان طور که در این مطلب توضیح دادیم، وصل شدن به این اینترنت مستلزم پیش‌نیازهایی است که کاربران در تمام کشورهای تحت پوشش این خدمات باید از آن‌ها برخوردار باشند.

World of Words

منبع: twitter.com

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *