CES 2022-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

توییتر، متا، آمازون، انویدیا و تی-موبایل از حضور فیزیکی در CES 2022 منصرف شدند

توییتر، متا، آمازون، انویدیا و تی-موبایل از حضور فیزیکی در CES 2022 منصرف شدند

با فرا رسیدن سال نو میلادی به نظر می‌رسد که یک رویداد بزرگ دیگر به خاطر موج جدید شیوع ویروس کرونا در حال فروپاشی است. توییتر، آمازون، متا (فیسبوک سابق)، انویدیا، پین‌تر است و تی-موبایل اعلام کرده‌اند که به خاطر شرایط نگران‌کننده همه‌گیری، به‌صورت حضوری در CES 2022 شرکت نخواهند کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|توییتر در بیانیه‌ای در خصوص رویداد CES 2022 گفت: «برای ما ایمنی و سلامت مردم و شرکای‌مان اولویت اول توییتر است. به این ترتیب، به خاطر افزایش شمار مبتلایان به کووید در طول هفته گذشته در کشور [آمریکا] تصمیم گرفتیم رویداد حضوری ماه آینده‌مان در CES را لغو کنیم.»
متا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با در نظر گرفتن شرط احتیاط و به خاطر نگرانی‌های بهداشتی مربوط به کووید-۱۹، به‌طور حضوری در CES شرکت نمی‌کنیم.» سخنگوی آمازون نیز در ایمیلی گفت این شرکت به دلیل تغییر سریع شرایط و تردیدهایی که پیرامون واریانت امیکرون وجود دارد، دیگر به‌صورت حضوری به CES 2022 نخواهد رفت.

شرکت‌ها به‌صورت حضوری به CES 2022 نمی‌روند

سخنگوی انویدیا با اعلام این نکته که از ابتدا نسبت به برگزاری فیزیکی این رویداد مردد بوده، گفت: «[انویدیا] رویداد ویژه مجازی خود در CES را در تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) ساعت ۱۹: ۳۰ برگزار می‌کند.» از سوی دیگر تی-موبایل که یکی از حامیان مالی نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی است، گفته رویداد ویژه خود را به‌طور کامل لغو کرده اما همچنان به حمایت مالی از این رویداد ادامه می‌دهد. این شرکت امید دارد که در سال ۲۰۲۳ حضوری کاملی در مراسم CES داشته باشد.
با توجه به تردیدهایی که در خصوص حضور سایر شرکت‌ها در این رویداد وجود داشت، آن‌ها هم توسط رسانه‌ها مورد سؤال قرار گرفتند. نماینده سونی گفت این شرکت طبق برنامه همچنان قصد دارد در این مراسم شرکت کند. سخنگوی آل جی هم اعلام کرد که برنامه آن‌ها تغییری نکرده، مگر این که متصدیان CES تصمیم دیگری بگیرند.

CES-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

حضور فیزیکی محدود

بلومبرگ می‌گوید AMD و سامسونگ همچنان به دنبال حضور فیزیکی محدود در این رویداد هستند. کوالکام، وان پلاس و HTC هم به این نمایشگاه می‌روند. با این حال، سونی، سامسونگ و گوگل شرایط را زیر نظرگرفته‌اند تا در صورت نیاز برنامه‌های خود را لغو کنند یا به حالت مجازی درآورند. مراسم CES 2022 از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ دی در آمریکا برگزار خواهد شد.
پس از برگزاری CES 2021 به صورت آنلاین، انجمن برگزار کننده این نمایشگاه در نظر دارد مراسم حضوری و دیجیتال را به صورت همزمان برای CES 2022 اجرا کند. طبق جدیدترین بیانیه صادر شده از سوی مصرف‌کننده (CTA)، افرادی که قصد شرکت به صورت حضوری در نمایشگاه را دارند باید گواهی واکسیناسیون خود را به همراه داشته باشند.

گواهی واکسیناسیون

انجمن فناوری مصرف‌کننده (CTA) گفته است که گواهی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ برای تمامی شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان ضروری خواهد بود و تمامی دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) در شهرستان کلارک (محل برگزاری نمایشگاه) مورد پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت. همچنین تمامی قوانین فدرال، ایالتی و محلی رعایت می‌شود.
ازدحام جمعیت در نمایشگاه CES همیشه امری اجتناب‌ناپذیر بوده است و اکنون حتی با گسترش واکسیناسیون باز هم به امری نگران‌کننده تبدیل شده است. افزایش همه‌گیری سویه دلتا در ایالات‌متحده موجب شده است تا قوانین سخت‌گیرانه دوباره اجرا شوند و رعایت دستورالعمل‌ها همچنان ضروری به نظر برسد. ایالت نیویورک نیز چندی پیش اعلام کرده بود که برگزاری تجمعات و کنسرت‌ها تنها با ارائه گواهی واکسیناسیون یا تست منفی کووید ۱۹ برای شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان امکان‌پذیر خواهد بود.
انجمن CTA اعلام کرده است که در حال ارزیابی امکان دریافت نتیجه تست آنتی بادی به عنوان روش جایگزین برای افرادی است که به هر دلیلی تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند یا در محلی زندگی می‌کنند که دسترسی به واکسن وجود ندارد. همچنین هنوز مشخص نیست که ضرورت به همراه داشتن گواهی واکسیناسیون تنها برای نمایشگاه اصلی صدق می‌کند یا تمام مراسم‌های جانبی برگزار شده همزمان با CES 2022 نیز شامل آن می‌شوند.

World of Words

منبع: cnet


 

دیدگاه ها بسته شده اند.