امریکن ایرلاینز

امریکن ایرلاینز و شرکت هواپیمایی منطقه ای مسا در حال قطع روابط هستند

امریکن ایرلاینز و شرکت هواپیمایی منطقه ای مسا در حال قطع روابط هستند

نکات کلیدی
• مدیر عامل شرکت هواپیمایی مسا روز شنبه گفت که این شرکت هواپیمایی منطقه ای قصد دارد پروازهای خود را برای امریکن ایرلاینز متوقف کند و به توافقی برای همکاری جهت پرواز این جت ها برای خطوط هوایی یونایتد نزدیک است.
• مانند سایر شرکت های حمل و نقل، مسا دستمزد خلبانان را برای جذب و حفظ هوانوردان افزایش داده است.
• مدیر مالی امریکن ایرلاینز گفت که این شرکت در مورد عملکرد و امور مالی مسا نگرانی هایی دارد.


اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها|جاناتان اورنشتاین مدیر عامل مسا در یادداشتی به کارمندان خود گفت: ” ما خشنود هستیم که اعلام کنیم برای پایان دادن به همکاری خود با امریکن ایرلانز مذاکره کرده ایم و در حال نهایی کردن یک توافق جدید با یونایتد هستیم که تمام هواپیماهای CRJ900 را که در حال حاضر برای امریکن ایگل پرواز می کنند به یونایتد اکسپرس منتقل نماییم.” این در حالیست که یونایتد از اظهار نظر خودداری کرد. درک کر، مدیر مالی آمریکن و رئیس برند منطقه‌ای آمریکایی امریکن ایگل، روز شنبه به کارکنان گفت که مسا و امریکن قرارداد پروازی خود را لغو خواهند کرد و به نگرانی‌های آمریکن ایرلانز در مورد مشکلات مالی و عملیاتی مسا که با افزایش هزینه‌ها و کمبود خلبان در این صنعت مرتبط است اشاره کرد.
“در نتیجه، ما در مورد توانایی مسا برای تبدیل شدن به یک شریک قابل اعتماد برای آمریکن در آینده نگران هستیم.” درک کر در یادداشتی غیر رسمی این مهم را با کارمندان خود درمیان گذاشت. “آمریکن و مسا توافق دارند که بهترین راه برای رسیدگی به این نگرانی ها لغو توافق ها می باشد.” کر در یادداشت خود گفت که آخرین پرواز مسا برای امریکن در سوم آوریل خواهد بود، اگرچه آمریکن پروازهای مسا را در ماه مارس کاهش می دهد. شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی بزرگ مانند امریکن، یونایتد و دلتا ایر لاینز معمولاً با خطوط هوایی منطقه‌ای قرارداد می‌بندند تا مسیرهای کوتاه‌تری را انجام دهند، که تقریباً نیمی از پروازها را تشکیل می‌دهند، اگرچه این میزان در خطوط هوایی متفاوت است. قلب این مشکل ناشی از کمبود خلبان است که در شرکت‌های حمل‌ونقل منطقه‌ای حادتر شده است و از زمانی که تقاضای سفر پس از یک رکود همه‌گیر مسافرتی کاهش یافت، شدیدتر شده است. مسا و سایر خطوط هوایی منطقه ای دستمزدها را برای جذب و حفظ خلبانان افزایش داده اند. امریکن دستمزد شرکت های تابعه منطقه ای خود را نیز افزایش داده است. برت اسنایدر، بنیانگذار وب سایت مسافرتی Cranky Flier و مدیر سابق خطوط هوایی، گفت: “این 100٪ در مورد خلبانان است.”

اورنشتاین

مدیر عامل مسا گفت که قرارداد با یونایتد به خلبانان این امکان را می‌دهد تا موقعیت بهتری برای انتقال به هواپیماهای بزرگتر را داشته باشند و سفارش‌های انبوه یونایتد را برای هواپیماهای جدید مورد توجه قرار داد. از جمله حداقل به 100 بوئینگ 787 دریم لاینرز درهفته گذشته اشاره داشته است. انجمن خلبانان خطوط هوایی، که نماینده خلبانان یونایتد است، گفت: “هر گونه تغییر را به دقت بررسی خواهد کرد تا از مطابقت آنها با قرارداد خود مطمئن شود”. یکی از نمایندگان ALPA برای خلبانان مسا بلافاصله اظهار نظری نکرد. مدیر عامل مسا در یادداشتی به کارکنان گفت: آمریکن از تامین هزینه های بالاتر خلبانی برای سایر شرکای منطقه ای خودداری کرد، همچنین وی افزود که آمریکن به دلیل ناتوانی در انجام تعهدات قرارداد قبل از کووید جریمه شد. اورنشتاین اضافه کرد: “این دو اقدام برای ما تقریباً 5 میلیون دلار در ماه ضرر داشت.” این در حالیست که آمریکن درباره یادداشت اورنشتاین نظری نداد.
بر اساس یک پرونده اوراق بهادار، مسا در 9 ماه منتهی به 30 ژوئن حدود 67 میلیون دلار ضرر خالص داشته است. هفته گذشته، این شرکت هواپیمایی گزارش درآمد سه ماهه خود را به تعویق انداخت. طبق آخرین پرونده سالانه این شرکت که یک سال پیش منتشر شد، تا 30 سپتامبر 2021، حدود 45 درصد از درآمد مسا از آمریکن و 52 درصد از یونایتد حاصل شد. مسا همچنین برای DHL پرواز دارد.
امریکن گفت که قراردادش با مسا، بیشتر به مراکز آن در فرودگاه بین‌المللی دالاس/فورث و فونیکس اسکای هاربر مربوط می‌شود. آمریکن قصد دارد پروازهای خود را با شرکت های تابعه منطقه ای کاملاً تحت مالکیت خود مانند Envoy و PSA و همچنین یک شرکت هواپیمایی منطقه ای مستقل SkyWest متمرکز کند. درک کر مدیر مالی آمریکن و رئیس برند منطقه‌ای آمریکایی امریکن ایگل گفت که ایر ویسکانسین همچنین برای برند آمریکایی ایگل پرواز خواهد کرد و قرارداد خود را زودتر از زمان برنامه ریزی اولیه آغاز خواهد کرد. کر نوشت: “پروازهایی که قبلاً توسط مسا انجام شده اند زین پس توسط این شرکت‌های حمل‌ونقل منطقه‌ای با کیفیت بالا و همچنین عملیات خط اصلی ما تکمیل می‌شود و تضمین می‌کند که به ساخت و ارائه بهترین شبکه جهانی برای مشتریان خود ادامه دهند.”

World of Words

منبع: cnbc

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *