اسپاتیفای-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

اسپاتیفای در حال خرید دو پلتفرم مهم Chartable و Podsights است

اسپاتیفای در حال خرید دو پلتفرم مهم Chartable و Podsights است

اسپاتیفای دو شرکت Chartable و Podsights را برای دستیابی به فناوری‌های بیشتر در حوزه پادکست خریداری می‌کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|اسپاتیفای در حال خرید سرویس‌های پادکست‌ بیشتری است. این شرکت امروز اعلام کرد Chartable و Podsights، دو شرکت برجسته‌ی بازاریابی پادکست و تبلیغات را خریداری می‌کند. این اولین خرید بزرگی محسوب می‌شود که شرکت مذکور در سال جاری انجام داده است. هنوز اطلاعاتی درباره هزینه‌ای که اسپاتیفای برای خرید دو شرکت یادشده پرداخت کرده، فاش نشده است.
ورج می‌نویسد Podsights و Chartable به پادکستر‌ها و نتورک‌ها اجازه می‌دهند برچسب‌هایی در برنامه‌های خود بگنجانند که برای ردیابی افرادی که به تبلیغات گوش داده‌اند استفاده می‌شود. با کمک آن می‌توان فهمید آیا فردی تبلیغ خاصی را گوش کرده و با شنیدن آن اقدامی انجام داده است؟ اسپاتیفای می‌گوید قصد دارد از فناوری Podsights در خارج از حوزه پادکست نیز استفاده کند و آن را به بخش‌های مختلفی از جمله تبلیغات صوتی در موسیقی، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات نمایشی گسترش دهد. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد خرید Chartable بیشتر خود پادکسترها را هدف قرار داده است؛ به‌ویژه به دلیل وجود فناوری‌هایی مانند SmartLinks که می‌تواند به آن‌ها کمک بسیاری کند.

اسپاتیفای می‌نویسد:

این ابزارها باعث می‌شوند ناشران با سهولت بیشتری اینسایت را به اکشن تبدیل کرده و شنوندگان خود را گسترش دهند تا در نهایت کسب‌وکارشان رشد کند.
معامله اخیر برای این شرکت بسیار مهم تلقی می‌شود زیرا اسپاتیفای در تلاش است پلتفرم تبلیغاتی خود را به بهترین و قدرتمندترین گزینه موجود در زمینه صوتی تبدیل کند. در‌ نتیجه، اگر شرکت مذکور بخواهد افراد بیشتری برای تبلیغ به سرویس
آن مراجعه کنند، به فناوری نیاز دارد تا بهتر بفهمد چه کسی به تبلیغات آن گوش می‌دهد و مخاطبان پس از شنیدن آن‌ها چه می‌کنند. در عین حال، تجزیه و تحلیل‌های بازاریابی برای تولیدکنندگان محتوایی که می‌خواهند مطمئن شوند بودجه‌ی خود را به خوبی خرج می‌کنند بسیار مهم است. این معامله هم به سازندگان و هم به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند و اسپاتیفای به هر دو گروه نیاز دارد.

Spotify Podsights Chartable Logos
اسپاتیفای در سال‌های اخیر در حال خرید سرویس‌های مختلف پادکست بوده است. سال گذشته، این شرکت Whooshkaa ،Podz ،Findaway و Locker Room را برای ارائه و تبلیغ محتوای صوتی گفتاری بیشتر خریداری کرد؛ این اتفاق پس از خرید پلتفرم اصلی تبلیغات پادکست Megaphone در اواخر سال۲۰۲۰ رخ داد.

نتایج سه‌ماهه

همچنین اسپاتیفای نتایج سه‌ماهه‌ی چهارم خود را روز چهارشنبه منتشر کرد و گزارش داد که درآمد سالانه‌ی آن ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده و تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی آن بیش از ۲۰ میلیون نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم افزایش یافته است. این پلتفرم صوتی درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم ۳٫۰۳ میلیارد دلاری و ۴۰۶ میلیون کاربر فعال ماهانه را گزارش می‌دهد. اسپاتیفای همچنین اعلام کرد که در سه‌ماهه‌ی چهارم‌ ۴۴٫۱ میلیون دلار یا ۲۱ سنت به ازای هر سهم ضرر کرده است.
به گزارش Zdnet، درآمد بخش پریمیوم نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد کرد و به ۲٫۵۹۴ میلیارد دلار رسید درحالی‌که درآمد تبلیغات اسپاتیفای ۴۴۵٫۳ میلیون دلار است. وال‌استریت انتظار داشت این شرکت درآمد سه‌ماهه‌‌ی چهارم را ۲٫۹۸ میلیارد دلار گزارش کند.
شرکت مذکور گزارش داد طی کل سال مالی ۲۰۲۱، درآمد آن ۱۰٫۹ میلیارد دلار و زیان سالانه‌اش ۳۸٫۴ میلیون دلار بوده است. همچنین تعداد مشترکان پریمیوم به ۱۸۰ میلیون افزایش یافت و در پایان سه‌ماهه‌ی چهارم، این شرکت شاهد افزایش دو رقمی در تعداد کاربران فعال ماهانه‌ای بود که به پادکست‌ها گوش می‌دادند. این شرکت در بیانیه‌ای گفت:
در میان کاربران فعال ماهانه که در سه‌ماهه‌ی چهارم با پادکست‌ها تعامل داشته‌اند، روند پیشرفت همچنان قوی بود (افزایش ۲۰ درصدی سالیانه به ازای هر کاربر) و سهم پادکست از ساعت‌های مصرفی کلی در پلتفرم ما به بالاترین حد خود رسید. همچنین اشتراک‌های پولی پادکست خود را برای سازندگان و شنوندگان در ۳۳ بازار دیگر گسترش دادیم و آن‌ها را برای کاربران روسیه، مصر و عربستان سعودی فعال کردیم.

World of Words

منبع: theverge


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *