لوگو نستله-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

گزارش بازرسی؛ ۶۰ درصد گردش مالی نستله از فروش مواد مضر برای سلامتی است

گزارش بازرسی؛ ۶۰ درصد گردش مالی نستله از فروش مواد مضر برای سلامتی است

در نتیجه یک بازرسی داخلی که اوایل سال جاری میلادی در شرکت نستله انجام شد و روزنامه فاینشال تایمز گزارش آن را فاش کرده است، بیش از ۶۰ درصد سود مالی این شرکت مربوط به فروش محصولاتی است که حداقل شاخص‌های استاندارد بر اساس «تعاریف شناخته شده بهداشتی» را ندارند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|در نامه داخلی شرکت نستله در پیوند با همین گزارش آمده است: «برخی از تولیدات و مجموعه محصولات ما هر چقدر هم که بخواهیم ترمیمشان کنیم، هرگز به شاخص “سالم” نخواهند رسید.»
در سال ۱۸۶۶ داروسازی به نام هنری نستله در شهر ووه، سوئیس، با به‌کارگیری ترکیبات مختلف شیر گاو، آرد و شکر، غذای جایگزینی را برای نوزادانی که از شیر مادر محروم بودند، فراهم کرد. او تولید این محصول جدید را با نام «لاکتوز فارینا نستله» در سال ۱۸۶۶ شروع کرد.
از سوی دیگر، یک سال بعد، در ۱۸۶۷ دو برادر آمریکایی بنام‌های چارلز و جورج پیج، که به‌عنوان سفیرهای ایالات متحده آمریکا در سوئیس فعالیت می‌کردند، اقدام به راه‌اندازی شرکت آنگلو-سوئیس کاندنس میلک در شهرشم، سوئیس نمودند.
هنری نستله در سال ۱۸۷۵ بازنشسته شد و از مدیریت شرکت کنار رفت و سهامش در شرکت را نیز واگذار کرد. شرکت نستله تحت مدیریت جدید، در سال ۱۸۷۷ شروع به مشارکت با شرکت آنگلو-سوئیس کاندنس میلک نمود.
سرانجام در سال ۱۹۰۵ دو شرکت نستله و آنگلو-سوئیس کاندنس میلک با هم ادغام شدند و شرکت جدید تحت نام نستله فعالیتش را آغاز نمود. در سال ۱۹۴۷ نستله با شرکت الیمنتانا ادغام گردید و نام آن به نستله الیمنتانا تغییر پیدا کرد. این ادغام در واقع در جهت به دست آوردن شرکت مگی انجام شد، زیرا شرکت الیمنتانا مالک برند مگی بود.

نستله-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر
از دهه ۱۹۵۰ به بعد، شرکت نستله زنجیره‌ای از ادغام‌ها را با شرکت‌های مختلف آغاز نمود، که این فرایند، در طول چندین دهه نستله را به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد غذایی در جهان تبدیل نمود.
در این گزارش بازرسی گفته شده است که از میان تولیدات نستله، در مجموع ۷۰ درصد از اقلام سبدهای غذایی و آشامیدنی، ۹۶ درصد نوشیدنی‌ها و ۹۹ درصد شرینی‌جات و بستنی‌ها پایین‌تر از آستانه استاندارد «سالم» بوده‌اند.
شاخصی که در گزارش نستله به آن استناد شده، یک شاخص استرالیایی است که از سال ۲۰۱۴ برای تعیین میزان سلامت مواد غذایی در جهان به کار می‌رود. بر اساس این شاخص جهانی، به محصولات غذایی تولید شده از نظر میزان سلامتی برای بدن انسان از صفر تا ۵ ستاره داده شده و محصولات زیر ۳.۵ ستاره «سالم» محسوب نمی‌شوند. از میان محصولات نستله نیز تنها ۳۵ درصد بالای ۳ و ۵ ستاره کسب کرده‌اند.
با این حال کیفیت برخی دیگر از محصولات نستله در این بررسی پذیرفتنی بوده و بهترین موارد آن مربوط به انواع آب معدنی و شیر است که به ترتیب ۸۵ و ۶۰ درصد از درآمد این شرکت از محصولات با کیفیت بالای ۳.۵ ستاره را تشکیل می‌دهند.
بررسی انجام شده در نستله شامل تمام محصولات به جز شیر خشک، غذای حیوانات خانگی، قهوه، مواد بهداشتی و دارویی و غذاهایی که برای افراد با شرایط ویژه پزشکی تولید می‌شود، بوده است.

World of Words

منبع: nestle


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *