استخراج بیت کوین در چین

چین علیرغم ممنوعیت‌ها، دومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین جهان است

چین علیرغم ممنوعیت‌ها، دومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین جهان است

با وجودی که سال گذشته میلادی دولت محلی چین تمامی فعالیت‌های رمزنگاری را ممنوع کرد، این کشور بعد از آمریکا میزبان 21 درصد نرخ هش بیت کوین جهانی است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|بر اساس مستندات یک گزارش جدید، دولت چین نتوانسته فعالیت مربوط به ارزهای دیجیتال را در سال گذشته میلادی به صورت کامل متوقف کند و این کشور مجدداً عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز استخراج بیت کوین (BTC) در جهان را یدک می‌کشد.
طبق آخرین به‌روزرسانی شاخص مصرف برق کمبریج بیت کوین (CBECI)، چین از ژانویه 2022 و ماه‌ها پس از آنکه دولت محلی تمامی عملیات رمزنگاری را در این کشور ممنوع کرد، دومین نرخ هش بیت کوین جهان را از آن خود کرده است.

چین زمانی بزرگ‌ترین استخراج کننده بیت کوین بود

بر اساس داده‌ها، استخراج‌کنندگان بیت کوین در چین تا اوایل سال 2022، در حدود 21.1 درصد از کل توزیع نرخ هش استخراج بیت کوین جهانی را به خود اختصاص داده‌اند و پس از ایالات متحده که 37.8 درصد از کل نرخ هش را تا ژانویه از آن خود کرده است، نام چین می‌درخشد.
چین زمانی بزرگ‌ترین کشور استخراج کننده بیت کوین در جهان بود و قدرت نرخ هش بیت کوین محلی در سال 2019 در این کشور به رقمی بیش از 75 درصد رسیده بود. پس از تعطیلی مزارع استخراج رمزارز در ژوئیه و آگوست 2021، نرخ هش به صفر درصد کاهش یافت.
علیرغم ممنوعیت کریپتو در سپتامبر 2021، سهم نرخ هش در آن ماه به 22.3 درصد افزایش یافت و در طول دوره مورد تجزیه و تحلیل حتی به کمتر از 18 درصد کاهش پیدا نکرد.
«الکساندر نویمولر»، مدیر پروژه CBECI می‌گوید داده‌های جدید برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای کافیست و نشان می‌دهد که استخراج بیت کوین هنوز در چین فعال است. وی می‌گوید: «داده‌های ما به صورت تجربی نشان می‌دهد که استخراج بیت کوین هنوز در چین ادامه دارد. اگرچه میزان استخراج در این کشور با قبل متفاوت است، اما به نظر می‌رسد چین هنوز هم میزبان حدود یک پنجم کل نرخ هش جهان است.»
سرمایه‌گذاران بیش از 7 میلیارد دلار تتر را از زمانی که برای مدت کوتاهی قیمت دلاری آن کاهش یافت، از بازار خارج کرده‌اند. همین امر باعث شده تا سرمایه در گردش تتر از حدود 83 میلیارد دلار در هفته گذشته به کمتر از 76 میلیارد دلار کاهش پیدا کند و همچنین نگرانی‌های درباره پشتوانه آن ایجاد کرده است.
همیشه انتظار می‌رود تا ارزش این به اصطلاح استیل کوین، 1 دلار باقی بماند. اما اواخر هفته گذشته و در میان سقوط شدید بازار رمزارزها به دلیل توکن terraUSD، قیمت تتر نیز تا 95 سنت کاهش پیدا کرد. تتر بخشی مهم از بازار رمزارزها محسوب می‌شود که روزانه میلیاردها دلار معاملات را انجام می‌دهد.
پیش از این، تتر ادعا می‌کرد که تمام توکن‌هایش توسط دلار پشتیبانی می‌شوند. با این وجود، پس از توافق با دادستان کل نیویورک، قرار بر این شد تا برای حمایت از توکن، مجموعه‌ای از دارایی‌های دیگر از جمله اوراق تجاری نیز مورد استفاده قرار گیرد.
آخرین باری که ذخایر تتر توسط گزارش‌ها فاش شده بود، پول نقد تنها حدود 4.2 میلیارد دلار از پشتوانه آن را تشکیل می‌داد. بخش گسترده‌ای از آن (34.5 میلیارد دلار) شامل اسناد خزانه‌داری ناشناس بود و 24.2 میلیارد دلار از دارایی آن به اوراق تجاری مربوط می‌شد.
اکثر استیبل کوین‌ها توسط دارایی‌های فیات پشتیبانی می‌شوند تا در صورتی که سرمایه‌گذاران تصمیم به برداشت وجوه خود گرفتند، وثیقه کافی داشته باشند. با این حال، نسل جدیدی از استیبل کوین‌های الگوریتمی مانند TerraUSD تلاش کرده‌اند تا ارزش دلاری خود را بر اساس کد تنظیم کنند که این امر اخیراً مورد آزمایش قرار گرفته است.
با این وجود، بی‌ثباتی توکن‌هایی که هدف آن‌ها حفظ ثبات قیمت است، مورد توجه نهادهای قانون‌گذار قرار گرفته است. هفته گذشته «جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نسبت به خطرات ناشی از ثبات مالی در صورت عدم محدودیت رشد استیبل کوین‌ها توسط مقررات هشدار داد و از قانونگذاران درخواست کرد تا پایان سال 2022 مقررات این بخش را تصویب کنند.

World of Words

منبع: cointelegraph


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *