براد کام و vmware

پیشنهاد ۶۱ میلیارد دلاری برادکام برای تصاحب VMware

پیشنهاد ۶۱ میلیارد دلاری برادکام برای تصاحب VMware

برادکام با پیشنهاد ۶۱ میلیارد دلاری برای تصاحب VMware می‌خواهد یکی از بزرگ‌ترین خریدهای دنیای فناوری را رقم بزند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|برادکام اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای تصاحب VMware به‌موجب قراردادی ترکیبی شامل پول نقد و سهام به ارزش ۶۱ میلیارد دلار است. برادکام در صورت تصاحب VMware، مسئولیت پرداخت بدهی ۸ میلیارد دلاری این شرکت را نیز برعهده خواهد داشت.
چنانچه پیشنهاد برادکام برای تصاحب VMware عملی شود، سومین خرید بزرگ چند سال اخیر دنیای فناوری را بعد از قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری در دست بررسی مایکروسافت برای تصاحب اکتیوژن بلیزارد و خرید ۶۷ میلیارد دلاری EMC به‌دست Dell (قراردادی که VMware را نیز دربرمی‌گرفت) را رقم خواهد زد.
برادکام عمدتاً به طراحی و تولید محصولات مبتنی‌بر نیمه‌هادی شامل تراشه‌های Wi-Fi، بلوتوث و GPS شهرت دارد. VMware در حوزهٔ رایانش ابری و فناوری مجازی‌سازی فعال است، این شرکت در سال ۱۹۹۸ تأسیس و در سال ۲۰۰۴ به‌دست EMC تصاحب شد؛ اما بعدها در سال ۲۰۱۶ به‌موجب قرارداد Dell-EMC به مالکیت دل در آمد و سرانجام سال گذشته بار دیگر به شرکتی مستقل بدل شد.
چنانچه تصاحب VMware با موفقیت صورت گیرد، برادکام بخش Broadcom Sofware Group را به VMware تغییرنام خواهد داد و زیرساخت کنونی‌اش را به‌همراه پورتفوی نرم‌افزار امنیتی به‌عنوان بخشی از VMware به‌کار خواهد گرفت.
مایکل دل با مالکیت بیش‌از ۴۰ درصد از سهام Dell و شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری Silver Lake، مالک ۱۰ درصد از سهام Dell، هر دو با پیشنهاد برادکام موافقت کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود در سال مالی ۲۰۲۳ برادکام که از نوامبر ۲۰۲۲ آغاز می‌شود، این قرارداد نهایی شود.
ناگفته نماند که چند سال پیش برادکام در تلاش برای تصاحب ۱۰۰ میلیارد دلاری کوالکام بود؛ اما در نهایت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحدهٔ آمریکا، با مطرح‌کردن نگرانی‌هایی بر سر امنیت ملی، مانع از عقد قرارداد خرید شد.

World of Words

منبع: techspot


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *