همکاری گوگل و کوالکام اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

همکاری گوگل و کوالکام

گوگل و کوالکام با همکاری هم در نظر دارد امکان پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون را به ۴ سال برساند.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | پروژه Treble گوگل اجازه می‌دهد بازه زمانی پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات اندرویدی تا حدودی افزایش یابد؛ اما مشکلاتی بر سر راه پروژه قرار دارد که بیشتر در زمینه سخت‌افزاری و تراشه‌ استفاده ‌شده در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها خلاصه می‌شود. درواقع تراشه‌ صرفاً برای ارائه توان محاسباتی بیشتر طراحی و تولید می‌شود؛ اما در طراحی تراشه‌ مواردی از جمله پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت در برنامه‌ی کاری مهندسان نیست.

در توضیحی خلاصه‌تر، سازندگان گوشی‌ هوشمند که برند های مطرح دنیا هستند با انتشار آپدیت‌های بزرگ اندروید باید هر محصول را با نسخه جدید سیستم‌عامل برند گوگل هماهنگ سازند و مواردی از جمله چارچوب‌های نرم‌افزاری و پیاده‌سازی‌هایی که سازنده محصول داشته است، امکان دارد مانع رسیدن به نسخه‌ای پایدار با بهره‌گیری از حداکثر توان دستگاه شود.

در همین راستا، گوگل و کوالکام در پروژه Treble دست به همکاری زده‌اند تا مراحل آپدیت نرم‌افزاری محصولات اندرویدی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ساده‌تر شود و در نتیجه امکان پشتیبانی نرم‌افزاری از جمله دریافت نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید و بسته‌های امنیتی به مدت طولانی‌تری صورت گیرد.

با همکاری دو غول فناوری، برند کوالکام می‌تواند تراشه‌های جدید اسنپدراگون را به ‌گونه‌ای طراحی کند که مبتنی بر پیاده‌سازی‌ گوگل باشند. چنین اقدامی سبب خواهد شد امکان پشتیبانی نرم‌افزاری در محصولاتی که از تراشه‌های جدیدتر کوالکام استفاده می‌کنند تا ۴ سال افزایش یابد.

اقیانوس آبی خبر همکاری گوگل و کوالکام

اقیانوس آبی خبر همکاری گوگل و کوالکام

شرکت ها باید با گوگل هماهنگ باشند!

گوگل آپدیت‌ اندروید را که شامل نسخه‌های ماهانه و سالانه می‌شود، بر اساس الگوهای خود طراحی می‌کند و شرکت‌های سازنده باید محصولاتشان را با آپدیت‌های جدید هماهنگ کنند. اگر کوالکام و گوگل بتوانند در پروژه Treble موفق ظاهر شوند، بسیاری از مراحل هماهنگ‌سازی محصولات مجهز به تراشه‌ی جدید کوالکام با آپدیت‌های جدید سیستم‌عامل اندروید برداشته خواهد شد و شرکت‌های سازنده به هماهنگ‌سازی نرم‌افزارهای کمتری با نسخه جدید اندروید نیاز خواهند داشت.

در حال حاضر برند های مطرح سازنده در تلاش هستند محصولات پرچم‌دار و بالارده تا ۳ سال و دیگر محصولات حداکثر تا ۲ سال پشتیبانی نرم‌افزاری شوند؛ اما با موفقیت پروژه Treble دست سازندگان گوشی‌ هوشمند اندرویدی بازتر خواهد بود تا پس از استفاده از تراشه‌های جدید اسنپدراگون بتوانند ۴ نسخه جدید از اندروید را برای محصولاتشان منتشر کنند. چنین اقدامی می‌تواند در محصولات میان‌رده یا پایین‌رده که شرکت سازنده برنامه‌ای برای پشتیبانی طولانی‌مدت از آن ندارد، به حداقل انتشار ۴ سال بسته‌های امنیتی ماهانه خلاصه شود.

انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۸۸ اولین تراشه‌ی برند کوالکام باشد که بر اساس پروژه Treble طراحی شده است. اسنپدراگون ۸۸۸ تراشه‌ای با مشخصات سخت‌افزاری بالارده محسوب می‌شود که در محصولات بالارده و پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ استفاده خواهد شد. طبیعتا کوالکام برنامه‌هایی نیز برای عرضه تراشه‌های مبتنی بر پروژه Treble در رده‌های مختلف سخت‌افزاری دارد که البته هنوز مشخص نشده‌اند.

پشتیبانی طولانی‌مدت به سیاست‌های سازندگان گوشی هوشمند برمی‌گردد و ممکن است با وجود امکان پشتیبانی از محصولاتشان به مدت ۴ سال، چنین اقدامی انجام ندهند. انتظار می‌رود در آینده سایر شرکت‌های سازنده تراشه برای گجت‌های قبل حمل مانند مدیاتک نیز به پروژه Treble بپیوندند.

world of words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *