بازی_های متاورسی

معرفی بهترین بازی‌های متاورس برای کسب درآمد

معرفی بهترین بازی‌های متاورس برای کسب درآمد

هرچند مفهوم متاورس هنوز برای بسیاری از کاربران قابل تعریف نیست، اما در طول سال‌های گذشته، اخبار بسیار زیادی درباره آن شنیده‌ایم و مهم‌تر اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان برای حضور در آن تلاش می‌کنند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|هرچند در این مطلب قرار نیست مفهوم متاورس را برای شما توضیح دهیم، اما پیش از هر چیزی نیاز است تا پیش‌زمینه‌ای درباره آن داشته باشیم. هرچند توضیح آن بسیار سخت است، اما Metaverse به فناوری‌هایی اشاره دارد که باعث می‌شود کاربران وارد جهان‌های دیجیتال شوند. ترکیبی از کلمه یونانی meta به معنای فراتر و کلمه universe به معنای جهان هستی.
با این وجود که متاورس یک مفهوم کاملاً جدید است، احتمالاً این سؤال برای بسیاری وجود داشته باشد که برای تجربه بازی‌های آن، به چه موارد یا دستگاه‌هایی نیاز است؟ برای اجرا اکثر بازی‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم به چند موارد زیر نیاز دارید:

  • اینترنت سریع و قدرتمند
  • هدست واقعیت مجازی
  • رایانه شخصی یا موبایل
  • کیف پول بلاکچین
  • معرفی بازی‌های متاورس

اما در این دنیای دیجیتال، بازی‌های متاورس چه معنایی دارند؟ در واقع این بازی‌ها که در ادامه این مطلب 10 مورد از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد، به عنوان پلتفرمی عمل می‌کنند تا بازیکنان، با آواتارهای خود وارد جهان‌های سه‌بعدی مخصوص به خود شوند و با دیگران تعامل داشته باشند. در این دنیاها، بازیکنان می‌توانند آیتم‌هایی ایجاد کنند، آن‌ها را بفروشند یا بخرند و به طور کلی کسب درآمد کنند.
برخلاف سایر بازی‌های ویدیویی امروزی، در متاورس همه چیز همزمان با ما اتفاق می‌افتد، بنابراین هیچ مکث یا شروع دوباره بازی در آن‌ها وجود ندارد. همچنین اتصال سریع اینترنت و هدست‌های واقعیت مجازی قدرتمند، به ارائه تجربه بهتر و 360 درجه از محیط دیجیتال هر بازی کمک می‌کند.
در ادامه 10 بازی متاورس را معرفی کرده‌ایم که هم اکنون می‌توانید تجربه کنید.

Axie Infinity

Axie Infinity

استارتاپ ویتنامی Sky Mavis بازی متاورسی Axie Infinity را سال 2018 منتشر کرد. یعنی حتی پیش از تغییر نام شرکت فیسبوک به متا، که باعث شد توجهات زیادی به سمت حوزه متاورس شود. با این حال، بازی Axie Infinity کاملاً با الهام از سری Pokemon ساخته شده و در آن شاهد موجودات فانتزی بامزه‌ای به نام Axies هستیم که بازیکنان باید آن‌ها را پرورش دهند، بزرگ کنند و با کمک آن‌ها کسب درآمد کنند.
هر یک از این موجودات کوچک، بیش از 500 عضو بدن دارند که می‌توان آن‌ها را به طور کامل شخصی‌سازی کرد. همچنین این موجودات، قادر به تولید مثل هم هستند که فرزندان آن‌ها بر اساس ترکیب ژنی خود، دارای قدرت‌ها و ویژگی‌های جدیدی خواهند بود.
در بازی قابلیت‌های دیگری نیز برای بازیکنان فراهم شده. به عنوان مثال با Axies می‌توانید به دنبال گنج بگردید یا با دیگر موجودات دنیای بازی مبارزه کنید و پس از شکست آن‌ها، پاداش‌هایی دریافت کنید. همچنین برای Axies خود می‌توانید زمین و خانه‌های جدیدی خریداری کنید تا در آن زندگی کنند. تمام این موارد روی ارزش موجود شما تاثیرگذار هستند.
حیوانات خانگی مجازی و سایر آیتم‌های بازیکنان در این بازی ارزشی به شکل NFT دارند. ارز اصلی بازی Axie Infinity Shards یا AXS نام دارد. بازیکنان با غلبه بر حریفان و تکمیل ماموریت‌های درون بازی، توکن SLP دریافت خواهند کرد که به همراه AXS برای پرورش این موجودات ضروری هستند. با این حال، قیمت توکن AXS هم اکنون (هنگام نوشتن مطلب) 20.37 دلار است و در 24 ساعت گذشته هم تا 28.15 دلار افزایش یافته است.

Decentraland

Decentraland

Decentraland یا به فارسی «دیسنترالند» احتمالاً برای شما هم کمی آشناتر از Axie Infinity باشد. این پلتفرم واقعیت مجازی دیجیتال که سال 2020 توسط دو آرژانتینی به نام‌های استابان اوردانو (Estaban Ordano) و آری میلیش (Ari Meilich) منتشر شده، احتمالاً یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها و بازی‌های متاورس کنونی محسوب می‌شود.
ارز اصلی این بازی مانا (MANA) نامیده می‌شود و با کمک آن بازیکنان می‌توانند آواتار خود را ایجاد کنند، لوازم پوشیدنی خریداری کنند و مهم‌تر از همه، زمین‌های مجازی آن را مالک شوند. گفته می‌شود که در دیسنترالند بیش از 90 هزار قطعه زمین وجود دارد که کاربران می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند.
دنیای Decentraland نیز قابلیت‌های بسیار زیادی را برای کاربران فراهم می‌کند که البته اکثر آن‌ها با خرید زمین امکان‌پذیر است. پس از خرید زمین، به عنوان مالک آن، می‌توانید خانه، هتل، پارک، سینما یا هر برنامه دیگری را پیاده‌سازی کنید. علاوه بر این، در دنیای بازی، با برگزاری کنسرت و فروش بلیط یا راه‌اندازی نمایشگاه‌هایی برای نمایش آثار هنری و دیجیتالی خود و فروش آن‌ها نیز می‌توان کسب درآمد کرد.
دنیای دیسنترالند که از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کند، همچنین از کیف پول‌های دیجیتال محبوبی از جمله MetaMask پشتیبانی می‌کند. قیمت توکن MANA در هنگام نوشتن این مطلب، حدود 1 دلار است و در 24 ساعت گذشته، بالاترین حد آن 1.22 دلار بوده است.

Sandbox

Sandbox

Sandbox (سندباکس) دیگر عنوان شناخته شده لیست بازی‌های متاورس محسوب می‌شود. این بازی متاورسی اولین بار در سال 2012 به عنوان یک بازی موبایل منتشر شده بود. سندباکس هم پلتفرم مجازی دیگری محسوب می‌شود که بازیکنان به عنوان آواتارهای سه‌بعدی شبیه به بازی Minecraft وارد بازی می‌شوند. تمام جزئیات بازی از جمله آواتارها، کاملاً قابل شخصی‌سازی هستند و نکته مهم اینکه دنیای Sandbox توسط بازیکنان ساخته می‌شود.
سندباکس دارای سه محصول و ابزار اصلی است. VoxEdit یک ابزار مدل‌سازی سه‌بعدی که با آن می‌توانید همه چیز از جمله آواتارها، وسایل نقلیه، گیاهان، حیوانات، ابزارها و اشیا دیگر را ایجاد کنید. سپس نتیجه خلاقانه خود را باید به دومین ابزار سندباکس که همان بازار (Marketplace) است، صادر کنید. همانطور که انتظار می‌رود، در این مرحله می‌توانید آیتم‌های خود را به فروش برسانید. ابزار نهایی بازی Game Maker نام دارد که کاربران در آن می‌توانند بازی‌های سه‌بعدی خود را بدون استفاده از کد توسعه دهند.
ارز اصلی بازی سندباکس، Sand نام دارد که هم اکنون ارزش آن 1.60 دلار اعلام شده است. در این بازی هم می‌توانید زمین خریداری کرده و یا زمین طراحی شده خود را با دیگران معامله کنید. همچنین گزینه‌ای برای بازیکنان فراهم شده که بتوانند دارایی‌ها خود را به شکل NFT در بازار Open Sea به فروش برسانند.
سندباکس از لحاظ زیادی شبیه به Minecraft محسوب می‌شود. و در آن می‌توانید دنیا، داستان و بازی خود را خلق کنید و آن را به فروش برسانید.

Illuvium

Illuvium

در بین بازی‌های متاورس که تاکنون معرفی کرده‌ایم، Illuvium شاید متفاوت‌ترین گزینه به نظر می‌رسد، زیرا تجربه آن بیشتر روی گیم‌پلی متمرکز شده تا ساخت و ساز. البته بازی هنوز به صورت عمومی منتشر نشده، اما در ویدیو گیم‌پلی بالا، تجربه آن به طور کامل به نمایش گذاشته شده است.
Illuvium حتی پیش از انتشار هم نظرات بسیار زیادی را به خود جلب کرده است و از آن به عنوان یک بازی AAA سه‌بعدی بلاکچین یاد می‌شود. در این بازی، بازیکنان وارد محیط بیگانه‌ای می‌شوند و موجوداتی به نام Illuvials را باید شکار کنید. با این حال، همچنین می‌توانید از آن‌ها مراقبت کنید تا یکی از یارها شما باشند.
با وجود این موجودات، می‌توانید با سایر بازیکن‌ها و هیولاها دنیای عجیب و غریب بازی که تعداد آن‌ها بسیار زیادی است مبارزه کنید. بازیکنان، Illuvials یا موجودات خود را به صورت NFT می‌توانند با سایر بازیکنان معامله کنند و هرچه قدرتمندتر یا نادرتر باشند، ارزش بیشتری خواهند داشت.
در نهایت، گفته شده که این بازی در نیمه اول سال 2022 در دسترس قرار خواهد گرفت و هم اکنون آزمایش‌کنندگان نسخه بتا در حال ثبت نام هستند.

Farmers World

Farmers World

اگر به شیوه کسب درآمد بازی‌های متاورس قبلی توجه کرده باشید، تمام آن‌ها بر اساس فروش اقلام ساخته شده در بازی‌ها، باعث کسب درآمد بازیکنان می‌شوند. با این وجود، بازی‌های شبیه‌سازی و به ویژه مزرعه‌داری، نمونه بسیار خوبی از این روش کسب درآمد محسوب می‌شوند و Farmers World دقیقاً همان عنوان مزرعه‌داری است که با آن می‌توانید کسب درآمد کنید.
در بازی متاورسی Farmers World که سال 2021 منتشر شده، می‌توانید زمین موردنیاز خود را خریداری کنید و سپس در آن به ساخت مزرعه خود بپردازید. قابلیت‌هایی از جمله استخراج طلا، پرورش محصولات کشاورزی مختلف، پرورش حیوانات و صید ماهی در زمین خریداری شده به شما ارائه خواهد شد.
تمام داریی‌های مجازی شما و کالاهایی که از زمین به دست آمده، از جمله شیر و تخم مرغ، به صورت NFT قابل خرید یا فروش هستند. در واقع، به عنوان یک مزرعه‌دار، در این دنیای مجازی باید تلاش کنید تا محصولات خود را پرورش دهید و آن‌ها را به بازیکنان دیگر فروخته و معامله کنید.
با این وجود، چالش Farmers World به عنوان یک بازی، این است که باید از مزرعه خود در برابر متجاوزان و همچنین بازیکنان دیگری که می‌توانند منابع شما را سرقت کنند، محافظت کنید.

Prospectors

Prospectors

سازندگان بازی متاورس Prospectors از آن به عنوان یک بازی استراتژیک اقتصادی چند نفره یاد کرده‌اند که بازیکنان را به قرن 19 غرب وحشی می‌برد. هدف بازیکنان در این بازی، به دست آوردن طلایی است که می‌توانند آن را در نهایت به ارز رسمی بازی یعنی Prospectors Gold تبدیل کنند.
در شروع بازی، بازیکنان سه کارگر دریافت خواهند کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برای خود یا دیگران طلا استخراج کنید. همچنین در ابتدا کار، کارگران می‌توانند یک معدن بسازند و شروع به استخراج طلا کنند. همچنین بازیکنان می‌توانند در زمین‌های رایگان طلا استخراج کنند، اما برای ساختن سازه‌های بیشتر در آن، باید زمینی را خریداری کرد. همچنین در صورتی که کاربران اجاره زمین خود را پرداخت نکنند، زمین آن‌ها مسدود شده و اموالشان به حراج گذاشته می‌شود.

Roblox

Roblox

هرچند Roblox مانند سایر عناوین این فهرست، یک بازی متاروس محسوب می‌شود، اما برای تجربه آن به هدست واقعیت مجازی نیازی نیست. این پلتفرم بازی مجازی اخیراً نیز به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده و میلیون‌ها نفر در آن حضور دارند.
در این بازی، کاملاً شبیه به عناوینی مانند سندباکس و ماینکرفت، بازیکنان قادر خواهند بود تا شخصیت‌های خود را به شکل بلوک طراحی کنند و طیف گسترده‌ای از امکانات و بازی‌های مختلف را در آن تجربه کنند. بیش از نیم میلیون بازی در Roblox وجود دارد که به چند دسته مختلف از جمله ترسناک و اکشن تقسیم می‌شوند.
همچنین سرورهای اختصاصی برای نقش‌آفرینی در Roblox وجود دارد که بازیکنان در آن‌ها می‌توانند سناریوهای مختلفی را انجام دهند. به طور کامل، در این پلتفرم مجازی، می‌توانید زندگی خود را تشکیل دهید. خانه خود را بسازید و با دیگران مانند یک خانواده زندگی کنید. اگر به دنبال یک بازی ساده و سرگرم‌کننده در حوزه متاورس هستید، Roblox به صورت کاملاً رایگان در دسترس قرار دارد.

Second Life

Second Life

Second Life از جمله بازی‌های بسیار قدیمی متاورس محسوب می‌شود. این پلتفرم آنلاین نیز به بازیکنان اجازه می‌دهد تا آواتار موردنظر خود را بسازند و اساساً همانطور که نامش توضیح می‌دهد، زندگی دومی را در دنیای دیجیتال تجربه کنند.
کاربران Second Life به عنوان Residents یا شهروندان شناخته می‌شود و می‌توان آن‌ها را به شیوه‌های متفاوتی شخصی‌سازی کرد. همچنین این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا یک تجربه کامل از متاورس، مانند ملاقات با دیگران به صورت مجازی، شرکت در رویدادهای مختلف و اساساً زندگی دیگری داشته باشند.
با این حال، تمام ماجرا به همین چند مورد و زندگی ثانویه ختم نمی‌شود و Second Life دارای بازار مجازی خود نیز است. با این وجود، کاربران قادر خواهند بود تا اقلام و آیتم‌های مجازی خود را در این بازار بفروشند و با دیگران معامله کنند. تراکنش‌های بازی نیز بر اساس ارز مجازی به نام «دلار لیندن» انجام می‌شود که برای خرید آن به پول واقعی نیاز است.

Splinterlands

Splinterlands

Splinterlands بازی دیجیتالی دیگری است که برای کسب درآمد از طریق متاورس و بر اساس فناوری بلاکچین ساخته شده و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به صورت دیجیتالی جوایزی را دریافت کنند.
این بازی تقریباً شبیه به عناوینی مانند Hearthstone و Magic the Gathering است، زیرا در آن‌ها به استراتژی و برنامه‌ریزی نیاز دارید. در Splinterlands نیز به شیوه‌ای مانند بازی‌های قبلی، کارت‌هایی با ویژگی‌ها و قدرت‌های مختلف وجود دارد که با جمع‌آوری آن‌ها، می‌توان با بازیکنان دیگر مبارزه کرد. با این حال، در مقایسه با آن بازی‌های از Splinterlands می‌توان به عنوان روشی برای کسب درآمد استفاده کرد.
در Splinterlands هدف اصلی بازیکنان، جمع‌آوری بهترین کارت‌های ممکن یا تشکیل تیم قدرتمندی است که بتوانند با استفاده از تکنیک‌های مختلف خود، حریفان را شکست دهند. در نهایت، اقلام دیجیتال خود را می‌توانند در بازار بازی به فروش برسانند. تراکنش‌های Splinterlands سریع هستند و هزینه‌های مربوط به آن نیز نسبتاً کم است.

Flight of the Ages (FOTA)

Flight of the Ages (FOTA)

بازی متاورس Flight of the Ages (FOTA) یک عنوان موبا-نقش‌آفرینی محسوب می‌شود که می‌تواند برای طرفداران DOTA و League of Legends جذاب باشد. بنابراین، در این بازی هم باید به جای ساختن ارتش و چیزهای دیگر، روی رشد و بهبود شخصیت قهرمان خود تمرکز داشته باشید.
در بازی می‌توانید شخصیت قهرمان خود را از بین هشت نژاد مختلف انتخاب کنید و همچنین سه جهان متفاوت برای تجربه آن طراحی شده است، تا گیمرها بتوانند ماجراجویی خود را در متاورس آغاز کنند.
با این وجود، همچنان می‌توان قهرمان‌ها، پوسته‌ها (اسکین) و تجهیزات دیگر آن‌ها را در قالب NFT به دیگران فروخت یا از آن‌ها خریداری کرد.

World of Words

منبع: اقیانوس آبی خبر


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *