لوگو جدید برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (6)

لوگو و شعار جدید برند کیا موتورز معرفی شد؛ «حرکت الهام‌برانگیز» برای عصر خودروهای برقی

برند کیا طی مراسمی با شکوه از لوگو و شعار جدید برند خود رونمایی کرد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | برند کیا موتورز به‌عنوان قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کره ای، در سال ۱۹۴۴ با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود.

در سال ۱۹۵۲، این شرکت نام خود را از «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر داد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سواری کرد. در سال ۱۹۸۶ و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی از مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برای بازار داخلی و هم برای بازار خارجی جهت صادرات نمود این مدل‌ها همچنین شامل کیا پراید بر مبنای مدل مزدا ۱۲۱ و کیا آولا بودند، که در بازار آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد اسپایر به فروش رفت.

لوگو جدید برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (5)

لوگو جدید برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (5)

برند کیا با رونمایی از کانسپت جذاب Imagine در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ سر و صدای بسیار زیادی بر پا کرد. در کنار طراحی خاص و برخی قابلیت‌های منحصر بفرد، این کانسپت به جای لوگوی همیشگی کمپانی، حامل لوگویی جدید و متفاوت بود. وقتی این لوگو اواخر سال ۲۰۱۹ در وبسایت مربوط به اطلاعات حقوق معنوی کره (KIPRIS) نیز مشاهده شد، زمزمه‌‌های مربوط به تغییر استراتژی کیا قوت گرفت.

سرانجام اکتبر ۲۰۲۰ برند کیا رسما تایید کرد از ژانویه ۲۰۲۱ با لوگوی جدید به فعالیت‌های خود ادامه داد. خودروساز کره‌ای این تغییر لوگو را به عنوان بخشی از تغییراتی که در ماهیت برند انجام خواهد شد، اعلام کرده است.

لوگو جدید برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

لوگو جدید برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

یک تغییر استراتژی هدفمند

تغییر استراتژی یا ماهیت کیا که از آن با نام پروژه Plan S یاد می‌شود، با عوض شدن شعار کمپانی نیز همراه خواهد بود. پیشتر این شرکت معروف برای ایرانیان با شعار « The Power to Surprise» (به معنای قدرتی برای شگفت‌زده کردن) فعالیت می‌کرد، ولی از این به بعد شعار آن «Movement that Inspires» (به معنای حرکتی که الهام‌برانگیز است) خواهد بود.

اگر چه پروژه Plan S بر تولید خودروهای برقی تاکید دارد، اما انتظار می‌رود کادنزا / K7 اولین خودروی تولیدی کیا با نشان جدید باشد. گفته می‌شود نسل آتی کادنزا، تغییر هویت داده و با نام K8 راهی بازار خواهد شد. این اقدام در راستای ارتقای جایگاه کادنزا و انتقال آن به رده‌ای بالاتر صورت خواهد گرفت. بر اساس تازه‌ترین اطلاعات موجود، کیا از اواسط فوریه ۲۰۲۱ سفارشات کادنزای جدید را دریافت خواهد کرد. اگر این امر صحت داشته باشد، نسل بعدی این سدان بزرگ و لوکس باید در هفته‌های پیش رو معرفی شود.

هنوز مشخص نیست که آیا مثل اپتیما، کیا نام پرچمدار خود را در سایر بازارهای بین‌المللی نیز عوض خواهد کرد یا خیر. شاید بدانید نسل کنونی اپتیما مثل سرزمین مادری در ایالات متحده هم با نام K5 به فروش می‌رسد.

لوگو جدید برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

لوگو جدید برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

آنطور که مدیرعامل جهانی برند کیا یعنی هو سونگ سانگ (Ho Sung Song) وعده داده، Plan S این برند را به برندی «پویاتر، خوش‌استیل‌تر و نوآورتر» تبدیل خواهد کرد؛ به گفته وی K8 یا همان نسل آتی کادنزا آغازگر این تحول خواهد بود. شایان ذکر است کانسپت برقی EV نیز که تصاویر آن ضمیمه ابتدای این مطلب شده، برای تولید چراغ سبز گرفته و نسخه خیابانی آن در آینده راهی نمایندگی‌های فروش کمپانی کیا خواهد شد.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.