اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند مایکروسافت

مایکروسافت شرکت مدیریت محتوای Two Hat را خرید

مایکروسافت رسما شرکت مدیریت محتوای Two Hat را خریداری کرد. این شرکت که حدود ۱۰ سال پیش تأسیس شده، چند سالی است در زمینه مدیریت محتوای کاربران با ایکس باکس همکاری می‌کند و حالا رسما به مالکیت مایکروسافت درآمده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|شرکت Two Hat با استفاده از هوش مصنوعی به دسته‌بندی و فیلتر میلیاردها تعامل انسانی در پیام‌ها، تصاویر، نام‌های کاربری، ویدیوها و غیره می‌پردازد. مایکروسافت از چند سال قبل برای مدیریت جوامع کاربری ایکس باکس با این شرکت وارد همکاری شده بود، اما حالا آن را طی قراردادی با مفاد نامعلوم خریده است.

پل آلن و بیل گیتس، دوستان دوران کودکی بودند که با شور و شوق فراوانی برای رایانه برنامه‌نویسی می‌کردند و به دنبال ایجاد یک کسب‌وکار بودند. در ژانویه ۱۹۷۵، سامانه‌های تله‌متری (Micro Instrumentation and Telemetry Systems, MITS) به نام آلتیر ۸۸۰۰ از شرکت میکرو تولید شد. پائول آلن متوجه شد که آن‌ها می‌توانند برای التیر ۸۸۰۰، Basic بسازند. رایانه التیر ۸۸۰۰ (Altair 8800) حاصل خلاقیت اد رابرتز (Ed Roberts)، مهندس بازنشسته نیروی هوایی آمریکا بود؛ و پس از تماس با بیل گیتس آن‌ها از این شرکت تقاضای استخدام کردند. پائول آلن به عنوان شبیه‌ساز و بیل گیتس به عنوان مترجم استخدام شدند. پس از تولید Basic، میکرو دستگاه آتاری Basic را تولید کرد و بازاریابی کرد. سرانجام در تاریخ ۴ آوریل ۱۹۷۵، ابرشرکت مایکروسافت با مدیر عاملی بیل گیتس تأسیس شد. در اوت ۱۹۷۷، مایکروسافت با مجله اسکی در ژاپن توافق کرد و در نتیجه نخستین دفتر بین‌المللی خود را در ژاپن تأسیس کرد. مایکروسافت در ژانویه ۱۹۷۹، به یک مرکز جدید در واشینگتن در ایالات‌متحده آمریکا نقل مکان کرد.

مایکروسافت با سیستم عامل خود در سال ۱۹۸۰ یعنی زنیکس، وارد بازار کار سیستم عامل شد. سپس مایکروسافت سیستم عامل MS-DOS را تولید کرد. سرانجام مایکروسافت در مذاکرات با تحقیقات دیجیتال شکست خورد و در نوامبر ۱۹۸۰ سیستم عامل جدیدی با نام CP/M تولید کرد که در آینده در رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار گرفت. مایکروسافت با درآمدهای بسیارش ۲۱۰ شرکت را خرید و هم چنین یک بخش چاپ و نشر به نام مایکروسافت پرس تولید کرد. سرانجام پائول آلن در ماه فوریه پس از مبتلا شدن به بیماری هوج کین استعفاء داد.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند مایکروسافت

«دیو مک‌کارتی»، مدیر خدمات محصولی ایکس باکس می‌گوید: «مایکروسافت و Two Hat در چند سال گذشته با یکدیگر همکاری داشته‌اند تا فناوری مناسبی را برای مدیریت محتوا در تجربه‌های گیمینگ و غیرگیمینگ پیاده‌سازی کنند تا محتواهای آسیب‌زا حتی پیش از نمایش به کاربران شناسایی و حذف شوند. فناوری Two Hat باعث شده جوامع کاربری ایکس باکس، ماینکرفت و MSN به محل ایمن‌تری برای کاربران تبدیل شوند.»

مایکروسافت با این خرید می‌خواهد شرایط مدیریت محتوا در سرویس‌های گیمینگ خود را بهبود بخشیده و این فناوری را در آینده به بخش خدمات مصرفی بیاورد. اهالی ردموند برنامه‌های بزرگی برای بخش خدمات مصرفی دارند و چند وقت پیش یکی از مدیران سابق اوبر را استخدام کردند تا مدیریت اپلیکیشن‌های مصرفی این شرکت را بر عهده بگیرد.

افزون بر این، مایکروسافت در چند وقت اخیر سعی داشته سرویس‌های اجتماعی بزرگی مثل تیک‌تاک، پین‌تر است و دیسکورد را خریداری کند. ساتیا نادلا پیش‌تر گفته بود که این شرکت مایل به جذب تولیدکنندگان محتوا و جوامع کاربری بزرگ است. پس طبیعی به نظر می‌رسد که فناوری مدیریت محتوا هم در این مسیر نقش مهمی ایفا کند.

شرکت Two Hat مشتریان خاص خود را دارد و قرار نیست خدمت‌رسانی به آن‌ها را متوقف کند. مک‌کارتی می‌گوید: «با این خرید به جوامع آنلاین جهانی کمک خواهیم کرد تا فضایی ایمن‌تر داشته باشند و پذیرای هر کسی باشند که به دنبال مشارکت، پیشرفت و ترقی است».

World of Words

منبع: microsoft


دیدگاه ها بسته شده اند.