Pininfarina-Model-B-Foxconn-Teaser-4s-910x600

فاکسکان با دو خودرو برقی وارد میدان می‌شود؛ رقبای قدر برای تسلا مدل 3 و تویوتا هایلوکس

فاکسکان با دو خودرو برقی وارد میدان می‌شود؛ رقبای قدر برای تسلا مدل 3 و تویوتا هایلوکس

شرکت فاکسکان قصد دارد از دو خودروی جدید در روزهای پیش رو پرده‌برداری کند. این کمپانی تایوانی سال قبل با رونمایی از چند خودروی برقی تحت برند فاکستران، به عرصه خودروسازی وارد شد و حالا با معرفی مدل‌های بیشتر می‌خواهد حضور پررنگ‌تری در بازار خودرو داشته باشد. یکی از این خودروها شاسی‌بلندی کوچک با نام مدل B است و دیگری پیکاپی با نام مدل V که ابعادی تقریبا مشابه با تویوتا هایلوکس یا فورد رنجر دارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|مشخصات فاکسکان مدل B در کلاس تسلا مدل 3

شاسی‌بلند ریزجثه فاکسکان مدل B توسط استودیوی معروف پینین‌فارینا طراحی شده و از نظر نمای بیرونی شباهت زیادی به سدان مدل E دارد. این سدان سال گذشته رونمایی شد.

برای استقبال از فاکسکان مدل B، پینین‌فارینا اخیرا تیزری کوتاه را در کانال یوتیوبی خود منتشر کرده است. این تیزر، جزئیات زیادی از نمای بیرونی خودرو را آشکار می‌کند. با دقت در این تیزر، می‌توان مدل B را ترکیبی از یک هاچبک سوپرمینی و کراس‌اوور دانست، یعنی خودرویی با ابعاد و کلاسی مشابه به پژو 2008.

چراغ‌های اصلی باریک و سرتاسری، فاصله بسیار کم چرخ‌ها با سپر، طراحی مدرن سپرها و ورودی‌های هوای لانه زنبوری برخی از مشخصات ظاهری فاکسکان مدل B هستند. در نمای جانبی این خودرو شباهت‌هایی با جگوار I-Pace دارد. رینگ‌های ایرودینامیک و محافظ‌های مشکی از دیگر ویژگی‌های مدل B در نمای جانبی هستند.

در نمای عقب، چراغ‌ها حالتی قرینه با چراغ‌های اصلی جلو دارند. بخشی از این چراغ‌ها نقش یک نمایشگر را ایفا می‌کند و پیام‌هایی را به عابرین پیاده حاضر در اطراف یا سایر رانندگان انتقال می‌دهد. با توجه به این ویژگی و بهره‌مندی از سنسورهای متعدد روی سپر و همچنین استفاده از دوربین به جای آینه‌های جانبی می‌توان حدس زد که فاکسکان مدل B به سیستم‌های کمک راننده پیشرفته مجهز است.

در تیزر پینین‌فارینا، فاکسکان مدل B با عنوان هیولای زیبا توصیف می‌شود. این تعبیر احتمالا به طراحی جذاب نمای بیرونی و فضای داخلی ماژولی اشاره دارد. به لطف این ویژگی، مالک مدل B می‌تواند وسایل و لوازم زیادی را در حین سفرها با خود حمل کند. بد نیست اشاره کنیم این کراس‌اوور یا هاچبک کراس برقی بر اساس یک پلتفرم اختصاصی تولید می‌شود.

در حال حاضر در رابطه با مشخصات فنی اطلاعاتی در دست نیست. برای کسب آگاهی در این زمینه باید تا 18 اکتبر و رویداد Hon Hai Tech Day 2022 شرکت فاکسکان منتظر بمانیم. انتظار می‌رود این خودرو با قیمتی در حدود 25 هزار دلار وارد بازار شود. شاید بدانید به غیر از فاکسکان، فولکس واگن نیز قصد دارد یک مدل برقی را در کلاس B با قیمتی مشابه راهی بازار کند.

مشخصات پیکاپ مدل V در کلاس تویوتا هایلوکس کلاسیک

ه سراغ پیکاپ فاکسکان مدل V می‌رویم. این پیکاپ توسط استودیوی داخلی فاکسکان خلق شده، به همین جهت از نظر زبان طراحی با مدل B و E تفاوت‌هایی دارد. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این پیکاپ در کلاس کامپکت قرار می‌گیرد، همان کلاسی که تویوتا هایلوکس تا سال 2004 در آن قرار داشت.

تیزر مربوط به فاکسکان مدل V نشان می‌دهد چراغ‌های اصلی LED آن ساختاری L شکل دارند. گرافیک داخلی آنها نیز دو حرف H کنار هم را در ذهن تداعی می‌کند. شاید این گرافیک به نام کمپانی مادر فاکسکان یعنی Hon Hai Technology Group اشاره دارد.

از آنجایی که پیکاپ فاکسکان مدل V نیز از یک پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌برد، در نمای جلو خبری از جلوپنجره مشبک نیست. این قسمت ساختاری یکپارچه دارد و میزبان سنسورهای مربوط به سیستم‌های کمک راننده است. روی سپر هم الگوهایی لوزی‌شکل به چشم می‌خورد.

دستگیرهای در کشویی، شکاف بسیار کم درها، ارتفاع نسبتا زیاد از سطح زمین و چراغ‌های عقب برگرفته از فورد F-150 که تا روی در امتداد پیدا کرده‌اند، از سایر مشخصات فاکسکان مدل V هستند. با وجود جذابیت‌های ظاهری، باید گفت این پیکاپ برخلاف برخی رقبا، جان‌سخت احساس نمی‌شود و به نظر می‌رسد بیشتر برای محیط‌های شهری کاربرد دارد.

تیزر مربوط به فاکسکان مدل V نشان می‌دهد این پیکاپ از یک دکمه گردان برای انتخاب دنده و یا به عبارت بهتر وضعیت رانندگی بهره می‌برد. این دکمه بزرگ روی کنسول میانی قرار دارد و وقتی خودرو روشن می‌شود، از جایگاه خود بیرون می‌آید.

همانند مدل B، پیکاپ فاکسکان مدل V نیز در رویداد Hon Hai Tech Day 2022 رونمایی خواهد شد. این رویداد در 18 اکتبر (26 مهر ماه) برگزار می‌شود.

 

World of Words

منبع: www.carscoops.com

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *