روسیه و اپل

روسیه اپل را به‌دلیل ذخیره‌نکردن اطلاعات کاربران در داخل این کشور به پرداخت جریمه تهدید کرد

روسیه اپل را به‌دلیل ذخیره‌نکردن اطلاعات کاربران در داخل این کشور به پرداخت جریمه تهدید کرد

مقام‌های روسی پس از پینترست، توئیچ، Airbnb و UPS، سراغ اپل رفته و آن را به‌دلیل ذخیره‌نکردن اطلاعات کاربران در داخل این کشور به پرداخت جریمه تهدید کردند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|اکنون مدتی است که مقام‌های روسی با بعضی از شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری به مشکلاتی برخورده‌اند. امروز خبر دیگری منتشر شده است که نشان می‌دهد این ماجرا همچنان ادامه دارد.
براساس گزارش 9to5mac، روسیه ممکن است اپل را به‌دلیل ذخیره‌نکردن اطلاعات کاربران در داخل این کشور جریمه کند. گفتنی است پینترست، توئیچ، Airbnb و UPS نیز پیش‌تر جریمه‌ شده بودند.
رویترز گزارش می‌دهد:
دادگاهی در مسکو روز سه‌شنبه اعلام کرد سرویس پخش ویدئو توییچ، شبکه‌ی اجتماعی پینترست، شرکت اجاره‌‎ی خانه‌ی Airbnb و United Parcel Service (UPS) را به‌دلیل امتناع از ذخیره‌ی اطلاعات شخصی شهروندان روسی در روسیه جریمه کرده است.
از زمانی که روسیه ده‌هاهزار نیرو را در ۲۴ فوریه به اوکراین فرستاد، مسکو با شرکت‌های بزرگ فناوری بر سر محتوا، سانسور، اطلاعات و نمایندگی‌های محلی درگیر شده است.
گفته می‌شود شرکت‌های متخلف ممکن است بین یک تا شش میلیون روبل (تقریباً ۱۹ تا ۳۸ هزار دلار) جریمه شوند؛ البته این مبالغ براثر تکرار تخلف افزایش خواهند یافت.
روسیه در ماه جاری گوگل را به‌دلیل رعایت‌نکردن مکرر قوانین این کشور درباره‌ی ذخیره‌سازی داده‌ها، ۱۵ میلیون روبل جریمه کرده است و اهالی مانتن‌ویو مجموعاً باید ۳۴۰ هزار دلار بپردازند. به‌طورکلی، اپل از قوانین محلی کشورهای فعال در آن‌‌جا پیروی می‌کند؛ اما به‌نظر می‌رسد درحال‌حاضر شرکت‌های بزرگ فناوری تمایل بیشتری به سرپیچی از روسیه دارند.
کوپرتینویی‌ها سال ۲۰۱۸ درمقابل قانون مشابهی در چین تسلیم شدند. البته اپل تمام تلاش خود را کرد تا بگوید با این کار مقام‌های چینی به اطلاعات کاربران دسترسی نامحدود ندارند و این سرویس را سرور دولتی اداره می‌کند. خود چین نیز ادعا کرد تنها با حکم دادگاه می‌تواند داده‌ها را به‌دست بیاورد.
سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه (روسکومنادزور) اعلام کرد به دلیل نقض قوانین مربوط به داده‌های شخصی از شرکت‌های فناوری خارجی از جمله گوگل، Airbnb، پینترست، Likeme، توئیچ، اپل و United Parcel Service شکایت کرده است.
گیزچاینا می‌گوید روسیه سال گذشته نیز گوگل را به دلیل ذخیره نکردن اطلاعات شخصی کاربران روسی در پایگاه داده‌ای در این کشور ۳ میلیون روبل (۴۶۵۴۰ دلار) جریمه کرده بود. حال به نظر می‌رسد شکایت جدیدی علیه گوگل به دلیل نقض مکرر قوانین روسیه تنظیم شده که می‌تواند برای آن دردسرساز باشد. درصورت مجرم شناخته شدن شرکت مذکور، جریمه‌ی گوگل می‌تواند بین ۶ میلیون روبل (۹۱۰۰۰ دلار) تا ۱۸ میلیون روبل (۲۷۳۰۰۰ دلار) باشد. سرویس فدرال روسیه ادعا می‌کند ممکن است این شرکت‌ها مجبور شوند برای اولین تخلف بین یک میلیون روبل (۱۵۰۰۰ دلار) تا ۶ میلیون روبل (۹۱۰۰۰ دلار) بپردازند.
از زمان درگیری بین روسیه و اوکراین، چندین شرکت خاک روس‌ها را ترک کرده‌اند. بیشترشان آن‌هایی هستند که با آمریکا ارتباط دارند و پس از تحریم‌های متعدد اتحادیه اروپا، آمریکا و بریتانیا، از بازار کشور مذکور خارج شدند. مطمئناً مقامات روسی شرکت‌های مذکور را به‌راحتی رها نمی‌کنند. علاوه بر جریمه‌های متعدد، ممکن است مجبور شوند زیرساخت‌هایی را که در روسیه دارند نیز از دست بدهند.

World of Words

منبع: 9to5mac


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *