استون مارتین-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

استون مارتین والکری به مرحله تولید رسید؛ نهایت هنر مهندسی آدرین نیویی

استون مارتین با موفقیت توانست اولین دستگاه از ابرخودرو جدید خود یعنی والکری را تولید کند و در چند هفته آینده آن را به مالک خوش شانس آن تحویل خواهد داد. این خودرو تنها محصول جاده‌ای سرطراح ارشد تیم فرمول یک ردبول، آدرین نیویی محسوب می‌شود و از نظر هنر مهندسی موتور اسپرت در تاریخ صنعت خودروسازی، محصولی ویژه است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پروژه والکری از سال ۲۰۱۶ و همکاری مشترک استون مارتین و تیم فرمول یک ردبول آغاز شد. این ابرخودرو توسط آدرین نویی نابغه طراحی و مهندسی فرمول ۱ ردبول طراحی شده است و با وجود این که رابطه استون مارتین و ردبول پس از این همکاری قطع شد اما آدرین نویی تا انتهای پروژه همراه با تیم مهندسی استون مارتین کار کرده است.

تنها ۱۵۰ دستگاه

تنها ۱۵۰ دستگاه از مدل کوپه یا همان سقف ثابت به صورت دست ساز ساخته خواهد شد و برای تکمیل هر دستگاه به ۲۰۰۰ ساعت زمان احتیاج است. پیش از تحویل هر یک از خودروها برای تست نهایی به پیست فرمول ۱ سیلورستون خواهد رفت. در ادامه استون مارتین ۸۵ دستگاه مدل سقف تاشو یا اسپایدر و ۴۰ دستگاه مخصوص پیست‌های اتومبیل رانی با نام AMR Pro را تولید خواهد کرد.

قیمت نهایی نیز بین ۲ تا ۳ میلیون پوند است.

انرژی جنبشی

والکری از موتور V12 با حجم ۶.۵ لیتر نیرو می‌گیرد که به مدد سیستم بازیاب انرژی جنبشی توانایی تولید ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در حداکثر دور ۱۰۵۰۰ rpm و حداکثر گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر در دور ۷۰۰۰ rpm را دارا است. این موتور تنها ۲۰۶ کیلوگرم وزن دارد و به مدد سیستم بازیاب انرژی جنبشی در حدود ۱۳۰ اسب بخار نیز به قدرت موتور احتراقی اضافه می‌شود.

گیربکس دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

لازم به ذکر است که این موتور توسط شرکت کازورث ساخته شده است. کازورث سابقه طولانی در طراحی و تولید موتورهای فرمول ۱ داشته است.

وزن این ابرخودرو برابر با ۱۱۳۰ کیلوگرم است و نسبت ۱ اسب بخار به ازای هر کیلوگرم وزن در آن رعایت شده است.

استون مارتینم والکری-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

مهم‌ترین رقبا

از مهم‌ترین رقبای والکری باید به مرسدس بنز Project One و گوردن موری T50 اشاره کرد.

همچنین در حال حاضر نزدیک‌ترین رقبای این محصول یعنی مک لارن اسپیدتیل و مرسدس AMG One  تنها به صورت کوپه به فروش می‌رسند. والکری اسپایدر از همان موتور V12 هیبریدی توسعه داده شده توسط کازورث نیرو می‌گیرد و حداکثر قدرت آن برابر با ۱۱۶۰ اسب بخار است. پکیج آیرودینامیکی و شاسی تیوب فیبرکربنی عملکرد این محصول را تضمین خواهد کرد.

سقف تمام فیبرکربنی مجهز به پنجره سقفی از جنس پلی کربنات حداقل وزن ممکن را دارند.

مهم‌ترین تغییر به نسبت مدل کوپه جایگزینی درب گالوینگ با درب خفاشی است. حداکثر سرعت با نصب سقف تمام فیبرکربنی به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بدون سقف نیز قابلیت رسیدن به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر را دارد.

قابلیت فرمول 1

توبیاس مورز مدیرعامل استون مارتین در رابطه با این محصول عنوان می‌کند که قابلیت دور خوردن موتور تا ۱۱۰۰۰ rpm آن هم با سقف باز تنها در خودروهای فرمول ۱ ممکن است اما ما این مسئله را برای مشتریان ابر ثروتمند خود ممکن کرده‌ایم.

World of Words

منبع: evo.co.uk


دیدگاه ها بسته شده اند.