اقیانوس آبی خبر اخبار برندها هنسی ونوم (1)

رقیب واقعی بوگاتی از راه رسید

یک سال پس از انتشار تصاویر واقعی، جدیدترین ابرخودرو هنسی با نام ونوم F5 معرفی شد.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها | پس از یک سال انتظار، بالاخره ابرخودروی هنسی با نام ونوم F5 رونمایی شد. نهایت سرعت این محصول به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

روند طراحی، پیش‌تولید و رونمایی رسمی ونوم F5، بیش از سه سال طول کشید. قیمت نهایی این ابرخودرو هنوز اعلام نشده است؛ اما تیراژ تولید محدود به ۲۴ دستگاه و آستانه قیمت ۱٫۸ تا ۲٫۱ میلیون دلار خواهد داشت.

کد F5 از علم هواشناسی گرفته شده است که قدرت تخریب طوفان و گردباد را از F0 (آرام) تا F5 (ویرانگر) طبقه‌بندی می‌کند.

ونوم F5 از پیشرانه ساخت هنسی به نام فیوری (Fury) استفاده می‌کند. این موتور ۶٫۶ لیتری توئین توربوشارژ V8 توانایی تولید ۱۸۱۷ اسب‌ بخار قدرت و ۱۶۱۷ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

 بیشترین قدرت در ۸ هزار دور بر دقیقه و نهایت گشتاور در ۵ هزار دور بر دقیقه فراهم خواهد شد. وزن پیشرانه به‌ تنهایی، ۲۸۰ کیلوگرم است و نسبت قدرت به حجم ۲۷۷ اسب‌ بخار بر لیتر دارد. وزن خالص این خودرو، ۱۳۶۰ کیلوگرم خواهد بود و نسبت قدرت به وزن ۱۲۸۹ اسب ‌بخار بر تن خواهد داشت.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها هنسی ونوم (2)

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها هنسی ونوم (2)

صفر تا صد در 2.6 ثانیه

برند آمریکایی هنسی، در طی گزارشی اعلام کرد، ونوم F5 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، ۲٫۶ ثانیه زمان نیاز دارد. این عملکرد در مقایسه با دیگر ابرخودروهای امروزی، چندان عجیب نیست؛ اما سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴٫۷ ثانیه، صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸٫۴ ثانیه و صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۵٫۵ ثانیه، فراتر از انتظار است.

در نمای داخلی ونوم F5، تلاش برای کاهش وزن و ایجاد فضایی مختص علاقه‌مندان رانندگی در پیست دیده می‌شود. ادوات لوکس و تزئینی، مشابه آنچه در برند های دیگر و مشابه این محصولات بوگاتی یا پاگانی وجود دارد، برای سرنشینان ونوم فراهم نخواهد بود. فیبر کربن در شاسی، بدنه، صندلی‌ها، فرمان بریده و حتی قاب نمایشگر روبروی راننده نیز وجود دارد. کابین ونوم F5، الهام‌گرفته از هواپیماهای شکاری و خودروهای فرمول یک به نظر می‌رسد.

تقریباً تمام تجهیزات ونوم F5 از طریق فرمان مدیریت می‌شوند. این بخش با حالت D شکل فاقد پیوستگی در بالا، کلیدهای متعددی دارد که فلاشر راهنما، شدت نور چراغ‌ها و برف‌پاکن را کنترل می‌کنند. در مجموع با وجود پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان، نوعی سادگی در ساختار فرمان و کلیدهای ونوم F5 وجود دارد که سرعت عملکرد راننده را افزایش می‌دهد. پنج حالت رانندگی در ابرخودرو هنسی پیش‌بینی شده است.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها هنسی ونوم (5)

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها هنسی ونوم (5)

استفاده از آلیاژهای خاص

 اسپرت، پیست، درگ (نهایت سرعت در مسیر مستقیم)، خیس و F5 مودهای تعویض دنده، کنترل لغزش، ترمز و شتاب‌گیری ونوم جدید هستند. بیشترین قدرت و بالاترین هیجان در حالت F5 فراهم خواهد بود. این خودرو با جعبه‌دنده ۷ سرعته خودکار و قابلیت تعویض دستی، صرفا دیفرانسیل عقب است. ونوم F5 از چرخ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچ آلومینیوم با تایرهای میشلن پایلوت کاپ اسپرت ۲ استفاده می‌کند که پهنای ۲۶۵ میلی‌متر در جلو و ۳۴۵ میلی‌متر در عقب دارند.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها هنسی ونوم (4)

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها هنسی ونوم (4)

برند هنسی همچنین اعلام کرد فناوری‌های به‌کاررفته در ونوم F5، به مرور زمان اطلاع‌رسانی خواهند شد. مثلا منیفولد انتقال هوا به پیشرانه و اینترکولر با هدف کاهش دما و افزایش دما پیشرانه، مختص این خودرو طراحی شده است. برای اگزوز آلیاژی خاص از فولاد با لایه سراکوت (Cerakote) استفاده می‌شود که مشابه لوله خروجی تفنگ‌های مدرن، وزن کم و استقامت گرمایی بالا دارد.

تحویل ونوم F5 به خریداران، حدود یک سال بعد خواهد بود تا آخرین آزمون‌های مرتبط با تنظیم پیشرانه انجام شوند. بعضی از ادوات بدنه و کابین، مثل سپرها، بال عقب و تزئینات داخلی، انواع مختلفی دارند که به سلیقه خریدار انتخاب خواهند شد.

world of words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *