شیائومی

خودرو خودران شیائومی یک قدم به معرفی نزدیک‌تر می‌شود

خودرو خودران شیائومی یک قدم به معرفی نزدیک‌تر می‌شود

شیائومی سال گذشته با انجام یک سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری برای 10 سال رسما وارد بازار خودرو شد. حالا برخی منابع می‌گویند چینی‌ها خودروی خودران خود را به خیابان‌ها آورده تا مراحل تست را پشت سر بگذارد که می‌تواند خبر خوبی باشد. هرچند گفته می‌شود این شرکت قصد دارد سال 2024‌ از اولین خودرو خود رونمایی کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|طبق گزارش‌های منتشر شده در این رابطه، خودرو خودران شیائومی روی سقف خود به یک حسگر LiDAR مجهز شده است. همچنین شیائومی نه تنها می‌خواهد خودروهای الکتریکی خود را عرضه کند بلکه قصد دارد تا خودروهایی بدون راننده و خودران را روانه بازار کند. بنابراین امکان دارد که شیائومی وارد عرصه رقابت با سازندگان خودروهای بدون راننده مانند تسلا شود.
برخی کاربران چینی هم گزارش داده‌اند که شیائومی در حال تست و آزمایش خودرو خودران خود به شکل عمومی بوده است. کاربری در شبکه اجتماعی Weibo نیز اقدام به ثبت تصویری از خودروی بدون راننده آزمایشی شیائومی کرده که از پیشرفت شیائومی در این بخش حکایت دارد.
طراحی این محصول آزمایشی نیز جالب به نظر می‌رسد. روی سقف این خودرو، نوعی حسگر LiDAR قرار گرفته که البته مسئولیت اصلی راندن خودرو بر عهده تشخیص صحیح این حسگر است. هنوز مشخص نیست که طراحی خودرو خودران شیائومی دقیقا به شکل همین محصول آزمایشی باشد؛ حتی امکان دارد که خودروی آزمایشی شیائومی متعلق به برند دیگری باشد و شیائومی تنها برای آزمایش سیستم ناوبری خودکارش از این محصول استفاده کرده باشد.
با وجود تمام این موارد، شیائومی قصد دارد که در این حوزه حدود 1.5 میلیارد دلار تا 10 سال آینده سرمایه‌گذاری کند. این یعنی شیائومی عزم خود را جزم کرده تا تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران بازار خودروهای الکتریکی و وسایل نقلیه خودران شود.
پس از هفته‌ها انتشار شایعات گوناگون، شیائومی امروز رسما تایید کرد که وارد دنیای خودروهای برقی می‌شود. این غول فناوری چینی می‌خواهد شاخه‌ای کاملا اختصاصی برای کسب و کار خودروهای برقی هوشمند خود بسازد و در طی ۱۰ سال آینده سرمایه‌ای تقریبا ۱۰ میلیارد دلاری را به آن تزریق کند.
شیائومی در سندی که امروز منتشر کرده می‌گوید در ابتدا ۱.۵۲ میلیارد دلار سرمایه را در اختیار کسب و کار خودروهای برقی خود قرار می‌دهد. مدیریت این شاخه نیز برعهده موسس و مدیرعامل فعلی شیائومی «لی جون» خواهد بود. در حال حاضر مشخص نیست که این شرکت می‌خواهد تولید خودروها به کارخانه دیگری بسپارد و این محصولات را با برند خودش بفروشد یا نه.
شیائومی از مدت‌ها قبل خودش را به عنوان یک «شرکت اینترنتی» معرفی می‌کرد که از مدل تجاری دارایی-سبک بهره می‌برد. هدف این مدل تجاری سودآوری از طریق فروش خدماتی بود که از طریق سخت‌افزارهای خوش قیمت این شرکت به فروش می‌رسید.

World of Words

منبع:gizmochinats

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *