فاکسکان

منابع آگاه: فاکسکان بدون دریافت مجوز در برترین شرکت تراشه‌ساز چین سرمایه‌گذاری کرد

منابع آگاه: فاکسکان بدون دریافت مجوز در برترین شرکت تراشه‌ساز چین سرمایه‌گذاری کرد

منابعی آگاه می‌گویند فاکسکان، مونتاژکننده‌ی اصلی آیفون، بدون دریافت مجوز از دولت تایوان در بزرگ‌ترین شرکت تراشه‌ساز چین سرمایه‌گذاری کرده و این موضوع ممکن است دردسرساز شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد فاکسکان، مونتاژکننده‌ی اصلی آیفون‌های اپل، به‌تازگی بخشی از سهام برترین شرکت تراشه‌ساز چین، یعنی Tsinghjau Unigroup را خریده است. به‌نظر می‌رسد فاکسکان این اقدام را بدون دریافت مجوزهای لازم از نهادهای تنظیم مقررات انجام داده و همین موضوع ممکن است برای این شرکت دردسرساز شود.
این اتفاق در حالی رخ داده است که اپل به‌دنبال گسترش زنجیره‌ی تأمین پردازنده‌هایی است که در محصولاتش استفاده می‌کند. در سال‌های اخیر، این شرکت روند متنوع‌سازی زنجیره‌ی تأمین را آغاز کرده است تا از وابستگی بیش‌ازحد به شرکت‌هایی خاص دوری کند.
بلومبرگ به‌نقل از منابعی آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، می‌گوید بزرگ‌ترین شرکت تراشه‌ساز چین به‌تازگی جذب سرمایه را شروع‌ کرده است تا ۹ میلیارد دلار بودجه برای پیشبرد فعالیت‌هایش جمع‌آوری کند. یکی از شعبه‌های شرکت فاکسکان واقع در شانگهای چین بخشی از سهام Tsinghjau Unigroup را خریده است. این جدیدترین نمونه‌ی سرمایه‌گذاری شرکت تایوانی فاکسکان در صنعت نیمه‌هادی سرزمین اصلی چین است.
افراد آگاه گفته‌اند فاکسکان ازطریق صندوقی مالی که نتیجه‌ی همکاری با شرکت Wise Road Capital است، سرمایه‌گذاری اخیر را انجام داده است. در همین حین، گفته می‌شود Tsinghua Unigroup از حمایت دولت چین برخوردار است. صندوق مالی فاکسکان حدودا ۵٫۳ میلیارد یوان (۷۸۸ میلیون دلار) پرداخت کرده است تا صاحب بخش کوچکی از سهام Tsinghjau Unigroup شود.
دولت تایوان سرمایه‌گذاری فاکسکان در برترین شرکت تراشه‌ساز چین را «قراردادی حساس» می‌داند؛ به‌همین‌دلیل، از نهاد تنظیم مقررات خواسته است تا شرایط قرارداد را بررسی کنند. براساس اطلاعیه‌ی دولت، فاکسکان برای نهایی‌کردن سرمایه‌گذاری‌اش باید مجوزهای لازم را از تایوان دریافت کند. بلومبرگ و شعبه‌ی تایوان خبرگزاری اکونومیک‌دیلی می‌گویند تا این لحظه فاکسکان مجوزی دریافت و برای دریافت مجوز نیز اقدام نکرده است. گفتنی است چین و تایوان بر سر مسائل مختلف باهم مجادله دارند و این اختلاف به صنعت فناوری نیز کشانده شده است.
بلومبرگ مدتی پیش در گزارشی گفت اپل برای نخستین‌بار در تاریخ فعالیتش احتمالاً تراشه‌ی حافظه‌ی فلش را از شرکت تراشه‌ساز چینی می‌خرد. در آن زمان، از یکی از زیرشاخه‌های Tsinghua Unigroup به‌عنوان شرکتی یاد شد که اپل به‌دنبال خرید تراشه‌های آن است. در‌حال‌حاضر، اپل بخش عظیم تراشه‌ی حافظه‌ی آیفون را از دو شرکت ژاپنی Western Digital و Kioxia تهیه می‌کند؛ اما شماری از کارخانه‌های این دو شرکت اخیراً با برخی مشکلات مواجه شده‌ و حجم تولید را به‌شدت کاهش داده‌اند. در ابتدا انتظار می‌رفت اپل با افزایش سفارش تراشه‌های سامسونگ و SK Hynix کمبود را جبران کند؛ ولی احتمالاً کوپرتینویی‌ها سراغ تأمین‌کنندگان چینی خواهند رفت.

World of Words

منبع: https://9to5mac.com/

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *