Yum!

ثبت نشان‌های تجاری مرتبط با NFT و متاورس توسط سه غول فست‌فودی

ثبت نشان‌های تجاری مرتبط با NFT و متاورس توسط سه غول فست‌فودی

طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها به مبحث واقعیت مجازی یا نام دیگر این روزهایش یعنی متاورس علاقه نشان داده‌اند. حال سه نام آشنا و بزرگ دیگر از دنیای رستوران‌های زنجیره‌ای با ورود به این حوزه دوباره بر روی اهمیت و رشد دنیای متاورس تاکید کردند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|طبق گزارشات برندهای تاکوبل، پیتزا هات و مرغ سوخاری کنتاکی (KFC) که هر سه زیرمجموعه کمپانی Yum! Brands هستند، علائم تجاری متعددی را در زمینه محصولات و خدمات NFT و متاورس به ثبت رساندند.
بنا بر توییت مایکل کاندودیس وکیل امور علائم تجاری در متاورس، این درخواست‌ها پنجم فروردین مراحل اداری خود را در سازمان ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا طی کردند و این امر نشان می‌دهد که شرکت‌های مذکور قصد دارند تا برند خود را روانه متاورس کنند.

برندهای خوراکی مذکور به چه علت وارد متاورس شده‌اند؟

توییت مذکور نشان می‌دهد که محصولات و خدمات مرتبط با NFT و متاورس KFC چه مواردی را شامل می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مجازی، رستوران‌های مجازی آنلاین با کالاهای مجازی و حقیقی، NFT ها، خدمات خرده‌فروشی و فروشگاه‌های آنلاین دارای کالای مجازی اشاره کرد.
کاندودیس همچنین در بیانیه خبری خود گفت: «واضح است که کمپانی Yum! Brands نسبت به پتانسیل متاورس آگاهی دارد و با آماده کردن نشان‌های تجاری خود قصد فتح این اقتصاد مجازی را دارد.»
وی همچنین در ادامه خاطر نشان می‌کند که اقدامات صورت گرفته برای عقب نماندن از رقبای بزرگی چون مک‌دونالد، برگرکینگ و غیره نیز هستند. این در حالی است که کمپانی Inspire Brands نیز اخیراً نشان‌های تجاری مشابهی را برای برندهای زیر مجموعه خود نظیر آربیز، بسکین رابینز، بافالو وایلد وینگز و جیمی جانز به ثبت رسانده است.
کاندودیس در پایان می‌گوید که طی 12 ماه آتی باید منتظر پیوستن شرکت‌های بیشتری به این حوزه باشیم زیرا کمپانی‌های بزرگ حالا متوجه اهمیت حفاظت از نام‌ها و برندهای خود در فضای متاورس شده‌اند.
همچنین سامسونگ با همکاری Nifty Gateway که در زمینه مزایده NFT فعال است، وعده‌های خود مبنی بر آوردن NFT به تلویزیون‌های خود را عملی می‌کند. وب‌سایت نیفتی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هم اکنون با پلتفرم NFT سامسونگ یکپارچه شده و کاربران می‌توانند با تلویزیون‌های جدیدی مانند QLED و Neo QLED به دنیای NFT وارد شوند.
بدین ترتیب کاربران می‌توانند NFT ها را روی تلویزیون سامسونگ خود نمایش دهند، میان آن‌ها جستجو کرده، با آن‌ها تعامل داشته باشند و یا به خرید و فروش آن‌ها بپردازند. همچنین سامسونگ در ویدئویی اعلام کرده که تنظیمات تلویزیون‌هایش جهت وفاداری به آثار و نمایش دقیق مقصود هنرمندان بهینه خواهند شد.
دانکن کاک فاستر یکی از بنیان‌گذاران وب‌سایت نیفتی می‌گوید: «با هدفی که ما در ذهن داریم و به دلیل همکاری با سامسونگ برای ایجاد تجربه‌ای متفاوت در زمینه جمع‌آوری NFT هیجان بسیاری داریم. تعهد سامسونگ به تجربه کاربر و تمرکز بر روی ارائه بهترین کیفیت تصویر، به عالی‌ترین شکل ممکن با رویکرد ما هماهنگی دارد زیرا اجازه می‌دهد تا همه، در هر زمانی با هنرمند مورد علاقه خود تعامل داشته باشند.»

World of Words

منبع: twitter


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *