برند smic اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند SMIC به دنبال احداث کارخانه ۱۲ میلیارد دلاری در شانگهای

 برند SMIC در پی احداث کارخانه‌ای ۱۲ میلیارد دلاری در این شهر برای تراشه‌های متکی ‌بر لیتوگرافی پیشرفته‌تر از ۱۴ نانومتری است. 

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | کمیسیون اصلاحات و توسعه‌ی شانگهای چین به‌تازگی فهرست پروژه‌های ساخت‌و‌ساز بزرگ سال ۲۰۲۱ را اعلام کرده است. بخشی از این فهرست روی شرکت‌های تولیدکننده‌‌ی تراشه تمرکز دارد و به ‌نظر می‌رسد چین قرار است میزبان چندین کارخانه‌ی تولید تراشه شود. یکی از مهم‌ترین این کارخانه‌ها متعلق به شرکت صنایع بین‌المللی تولید نیمه‌هادی (SMIC) است که در بحبوحه‌ی تحریم‌های ایالات متحده به‌عنوان مناسب‌ترین جایگزین چینی برای برند تایوانی بزرگ TSMC از آن یاد می‌شود.

طبق گزارش

براساس گزارش Wccftech،‌ فهرست منتشرشده توسط کمیسیون اصلاحات و توسعه‌ی شانگهای چندین صنعت را که مقامات رسمی شهر از آن‌ها به‌عنوان صنایع الزامی به‌منظور توسعه‌ی هرچه ‌بیشتر یاد می‌کنند، پوشش می‌دهد. بررسی فهرست نشان می‌دهد شانگهای در سال جاری میلادی قرار است ۱۶۶ پروژه‌ی ساخت‌و‌ساز بزرگ داشته باشد که هفت مورد از آن‌ها به شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه ارتباط دارد.

ازطریق پروژه‌ی تولیدی شانگهای، SMIC خواهد توانست خط تولید ویفرهای ۱۲ اینچی (۳۰۰ میلی‌متری) SN1 را راه‌اندازی کند. افزون‌ بر برند SMIC، شرکت نیز قصد دارد خط تولیدی برای ویفر ۱۲ اینچی به راه بیاندازند. ویفرهای ۱۲ اینچی به‌طور معمول برای ساخت تراشه‌ی مدار مجتمع تولید می‌شوند و این نوع تراشه‌ در وسایل الکترونیکی متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نخستین خط تولید

کارخانه‌ی شماره‌ی پنج Huali در سرزمین اصلی چین نخستین خط تولید کاملا خودکار این شرکت محسوب می‌شود که مدتی پیش راه‌اندازی شده است. این کارخانه‌ی تراشه‌ها را بر پایه‌ی لیتوگرافی‌های ۵۵، ۴۰ و ۲۸ نانومتری می‌سازد و توانایی تولید ۳۵ هزار قطعه ویفر در هر ماه دارد. این شرکت می‌خواهد کارخانه‌ی دیگری در منطقه‌ی پودانگ شانگهای احداث کند تا بتواند در هر ماه بالغ‌ بر ۴۰ هزار قطعه ویفر ۱۲ اینچی بسازد. لیتوگرافی این ویفرها از ۲۸ نانومتری شروع می‌شود و به ۱۴ نانومتری می‌رسد.

کارخانه‌ی SN1 شرکت SMIC نیز در منطقه‌ی پودانگ واقع می‌شود و در تلاش خواهد بود که لیتوگرافی‌های پیشرفته‌تری از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری توسعه بدهد. SMIC امیدوار است که ازطریق این کارخانه‌ در ماه ۳۵ هزار واحد ویفر تولید کند. این کارخانه نیازمند سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری است.

SMIC هنوزبرنامه‌های تولید تراشه‌ی هفت نانومتری را دنبال می‌کند؛ اما برنامه‌های این شرکت برای توسعه‌ی لیتوگرافی‌های پیشرفته‌تر به‌ دلیل ناتوانی برای تهیه‌ی دستگاه‌های EUV فعلا به مشکل برخورده است. دستگاه‌های EUV نسبت ‌به دستگاه‌های عادی از طول موج‌های کوچک‌تر نور استفاده می‌کنند و به کارخانه‌ها امکان می‌دهند به‌سادگی ابعاد ترانزیستورها را کوچک‌تر کنند.

برند huali اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند huali اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

دیگر شرکت ها

دیگر شرکت‌های تراشه‌ساز در فهرست کمیسیون اصلاحات و توسعه‌ی شانگهای، شامل Jita Semiconductor، واحد تحقیق‌و‌توسعه و تیم تولیدی برند Jingce Semiconductor، برند Geke Semiconductor، برند Dingtai Semiconductor، شرکت Xinsheng Semiconductor،‌ شرکت Shanghai Tianyue و شرکت Shanghai Lingang می‌شوند.

پروژه‌های تولیدی شامل واحد تحقیق‌و‌توسعه و تیم تولید Jingce، پروژه‌ی تحقیق‌و‌توسعه‌ی راهکارهای تصویربرداری ۱۲ اینچ Geke،‌ کارخانه‌ی تولید خودکار ویفر ۱۲ اینچ Dingtai، پروژه‌ی تحقیق‌و‌توسعه و تولید ویفر سیلیکونی ۱۲ اینچی IC شرکت Xinsheng،‌ توسعه‌ی سیلیکون کاربید Tianyue و خطوط تولید انبوه چهار اینچ و ۶ اینچ Lingang می‌شوند.

برند xinsheng اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند xinsheng اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

خیال پردازی برای اهداف

از بین تمامی شرکت‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، برند Xinsheng برنامه‌های بزرگ‌تری در سر می‌پروراند. این شرکت که در شنژن واقع شده است، قصد دارد تولیدات خود را افزایش بدهد تا بتواند حداکثر یک میلیون قطعه در طول هر ماه تولید کند. Xinsheng درحال‌حاضر ماهانه ۱۵۰ هزار قطعه تراشه می‌سازد و نخستین شرکت چینی محسوب می‌شود که با موفقیت ویفرهای ۱۲ اینچ را در حجم انبوه به ‌فروش رسانده است. دومین مرحله‌ی توسعه‌ی خطوط تولید شامل ساخت ۳۰۰ هزار قطعه در هر ماه می‌شود و Xinsheng امیدوار است این مرحله‌ی توسعه تا پایان سال جاری میلادی به‌ اتمام برسد.

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *