نوکیا

برند نوکیا لوگوی نمادین خود را متحول می سازد

برند نوکیا لوگوی نمادین خود را متحول می سازد

به گزارش اقیانوس آبی خبر از خبرگزاری رویترز به تاریخ 26 فوریه 2023 مقارن با 7 اسفدماه 1401- برند نوکیا روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد هویت برند خود را برای اولین بار پس از 60 سال تغییر دهد و با لوگویی جدید ظاهر گردد، چراکه سازنده تجهیزات مخابراتی بر رشد متهورانه متمرکز شده است. لوگوی جدید این برند شامل پنج شکل مختلف است که کلمه NOKIA را تشکیل می دهند. رنگ آبی لوگوی قدیمی برند نوکیا به دلیل نمادین بودن آن در راستای کاربرد قدیمی اش از طیف رنگی در لوگوی جدید این برند حذف شده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|مدیر اجرایی برند نوکیا “پکا لوندمارک” در خصوص تغییرات اعمال شده بر روی لوگوی این برند دیرینه مخابراتی، چنین مطرح کرد که لوگوی قدیمی درارتباط با گوشی های هوشمند بوده و اکنون ما در حال تبدیل شدن به یک شرکت فناوری تجاری هستیم.

وی پیش از این و درآستانه کنگره جهانی موبایل (MWC) -روز دوشنبه در بارسلون افتتاح می‌شود و تا 2 مارس ادامه دارد- در حیطه تغییر موضع دادن و به روزرسانی فناوری و استراتژی جدید برند نوکیا اظهاراتی داشته است. لاندمارک در سال 2020 پس از تصدی پست برتر در شرکت فنلاندی، استراتژی جدید خود را که در برگیرنده سه مرحله متوالی تنظیم مجدد، شتاب و مقیاس می باشد را ارائه کرد. مدیران این برند فنلاندی معتقدند فرآیند تغییر در استراتژی نوکیا آغاز شده و عزم خود را جزم کرده است تا علاوه برتوسعه ارائه خدمات خود در راستای ساخت و فروش تجهیزات به شرکت های مخابراتی، همچنین در زمینه های تجاری دیگر ازجمله فروش تجهیزات به سایر مشاغل، فعال شود.

با استناد برگفته های اخیر لوندمارک در زمینه درآمدزایی برند نوکیا چنین استنباط می گردد که این برند در سال گذشته از رشد قابل توجه 21 درصدی درآمد برخوردار بوده و این در حالی است که این درآمدزایی تنها از 8 درصد فروش حاصل گردیده است که تقریبا 2 میلیارد یورو معادل ۲.۱۱ میلیون دلار می باشد. وی همچنین به این مهم اشاره داشت که دو رقمی کردن این رقم در آینده ای بسیار نزدیک جزوی از ارکان اصلی این برند می باشد. قابل ذکر است که شرکت های بزرگ فناوری با سازندگان تجهیزات مخابراتی مانند برند نوکیا جهت فروش تجهیزات مخابراتی به ویژه شبکه های خصوصی 5Gو همچنین تولید تجهیزات مخابراتی به کار رفته در خودروهای هوشمند همکاری می کنند. برند نوکیا در مسیر رشد تجارت خود، جایگزین‌هایی از جمله واگذاری را مد نظر دارد.

لوندمارک گفت: ” سیگنال ها به وضوح نشانگر این می باشند که برند نوکیا می خواهد با مشاغلی همکاری داشته باشد که او را برفراز قله رهبری جهانی بنشانند.”

مورد اقبال قرار گرفتن فرایندهای اتوماسیون در کارخانه و مراکز داده ها، توسط برند نوکیا این ثمره را با خود به همراه خواهد داشت تا با شرکت های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت و آمازون ارتباط برقرار کند. ارتباط ها می توانند در جایگاه هایی متفاوت صورت پذیرند، گاهی اوقات آنها می توانند شرکای برند نوکیا باشند، گاهی اوقات می توانند نقش مشتریان برند نوکیا را ایفا کنند و دور از ذهن نخواهد بود که موقعیت هایی نیز وجود خواهد داشت که آنها رقیب برند نوکیا گردند.” بازار فروش تجهیزات مخابراتی تحت فشار کاهش تقاضا از سوی بازارهای پر حاشیه مانند آمریکای شمالی و جایگزین شدن با رشد در بازار هند کم حاشیه می باشد. لوندمارک این مورد را نیز خاطرنشان کرد: “هند سریع‌ترین بازار در حال رشد برند نوکیا است که حاشیه سود کمتری دارد – این یک تغییر ساختاری است.» وی افزود که برند نوکیا انتظار دارد آمریکای شمالی در نیمه دوم سال قوی‌تر وارد عمل شود.

World of Words

منبع: رویترز

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *