تسلا-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

برند تسلا احتمالاً وارد بازار هدفون می‌شود

برند تسلا احتمالاً وارد بازار هدفون می‌شود

تسلا پتنتی ثبت کرده که از علاقه احتمالی این شرکت به تولید هدفون اختصاصی خبر می‌دهد. این خودروساز سابقه فروش محصولات غیرمرتبط به صنعت خودرو را در کارنامه دارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پتنت جدیدی نشان می‌دهد که تسلا، شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک، احتمالاً در حال طراحی هدفون است. بر اساس گزارش گیزمودو، پتنت ثبت‌شده توسط این تولیدکننده خودروهای برقی مجموعه‌ای از محصولات صوتی را که شامل هدفون، ایرباد، میکروفون و مگافون (بلندگو) می‌شود، در برمی‌گیرد. پتنت مورد اشاره در اوایل ماه جاری میلادی ثبت شده و در انتظار تأیید است.
به‌طور دقیق‌تر، مطابق آنچه در توضیحات پتنت آمده، علامت تجاری جدید تسلا شامل این موارد است: میکروفون، هدفون، ایرفون، پخش‌کننده دیجیتالی صدا، دستگاه انتقال صدا، اسپیکر صوتی، ساب‌ووفر، پدِ هدفون، رابط صوتی، دستگاه اکولایزر صدا، هورن اسپیکر و مگافون.

برنامه تسلا

در حال حاضر نمی‌دانیم تسلا چه برنامه‌هایی در سر می‌پروراند، بااین‌حال پتنت جدید نشان می‌دهد خودروساز محبوب آمریکایی گزینه‌های متعددی در نظر دارد. ممکن است تسلا بخواهد سراغ تولید سیستم صوتی اختصاصی برای خودروهایش برود؛ اما شایعه جذاب‌تر، حضور تسلا در بازار پرجنب‌وجوش محصولات صوتی با هدفون، ایرباد و اسپیکر اختصاصی است. در بخش توضیحات پتنت به مگافون اشاره شده که احتمالاً بیشتر از بقیه موارد جلب توجه می‌کند.
در نظر داشته باشید گاهی اوقات شرکت‌ها پتنت‌هایی ثبت می‌کنند که هیچ‌گاه به تولید محصول منتهی نمی‌شود؛ بنابراین در صورتی که هیچ خبری از تولید محصول صوتی توسط تسلا به گوشمان نرسد، متعجب نخواهیم شد.
با همه این‌ها حدس وگمان درباره پتنت جدید تسلا کار هیجان‌انگیزی است؛ چون این خودروساز نشان داده علاقه زیادی به فروش محصولات متفرقه دارد (برای نمونه: تخته‌های موج‌سواری و پاوربانک). ایلان ماسک هرچه را که در ذهنش باشد سرانجام به مرحله تولید می‌رساند و بررسی سال‌های اخیر نشان می‌دهد او علاقه زیادی به حوزه موسیقی دارد.

تسلا و هدفون-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر
به نظر می‌رسد تسلا از توان لازم برای تولید محصولی که بتواند با بهترین‌های اپل و بوز رقابت کند، برخوردار است. سیستم صوتی تسلا و به‌طور مشخص‌تر مدل ۲۲ اسپیکرهای که درون خودروی مدل S استفاده شده، به‌طور گسترده مورد ستایش قرار گرفته است. ایلان ماسک پیش‌تر کیفیت صدای بالای خودروهای تسلا را به مهندسانی نسبت داده که از شرکت بنگ‌اند اولافسن جذب شده‌اند.

محصولات صوتی

مارکوس کوچ، مهندس ارشد شاخه محصولات صوتی تسلا، سابقه کار در هارمن کاردن و بنگ‌اند اولافسن را دارد؛ دو برندی که امروزه در کنار سیستم صوتی خودرو، محصولات مصرفی نیز به دست مشتریان می‌رسانند. به نظر می‌رسد کوچ و دیگر مهندسان توانسته‌اند تجربه صوتی لذت‌بخشی را برای مشتریان تسلا رقم بزنند. شاید پتنت جدید تسلا باعث شود مهندسان این شرکت ایده‌های جدیدی را در خودروها پیاده‌سازی کنند.
صرف‌نظر از آنچه که تسلا در پی تولیدش است، نکته مهمی را نباید فراموش کنیم: مردم این محصول را خواهند خرید. همچون اپل و پارچه پولیش گران‌قیمتش، تسلا می‌تواند هر محصولی را تحت برند خود به فروش برساند. اتفاق دیگری که دور از انتظار به نظر نمی‌رسد، این است که تسلا سراغ همکاری نزدیک با یکی از برندهای تولیدکننده محصولات صوتی (شاید شرکتی مثل Nothing) برود و لوگوی خود را روی محصول نهایی قرار دهد.
اما در نهایت، چرا باید تا وقتی که شرکت نورالینک ایلان ماسک در تلاش است استریم مستقیم موسیقی به درون مغز ما را ممکن کند، سراغ خرید هدفون تسلا برویم؟

World of Words

منبع: gizmodo


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *