اقتصاد شکلات سازی-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

نگاهی به اقتصاد ۱۴۰ میلیارد دلاری صنعت شکلات‌سازی

نگاهی به اقتصاد ۱۴۰ میلیارد دلاری صنعت شکلات‌سازی

دوستداران شکلات سالانه ۷ میلیون تن از این خوراکی خوشمزه را مصرف می‌کنند و همین کار، بازاری ۱۴۰ میلیارد دلاری برای شکلات ساخته است و انتظار می‌رود که گردش مالی بازار شکلات تا سال ۲۰۲۸ به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|

طعم تلخ بحران‌ها برای شکلات‌سازان

اما بحران اقتصادی کووید ۱۹ و نیز تهدید تغییرات اقلیمی بر صنعت شکلات‌سازی هم تأثیر گذاشته‌اند.
ژاک توره، شکلات‌سازِ معروف فرانسوی و داور مسابقه شیرینی‌پزی شبکه نت فلیکس، درباره توان مقاومت صنعت شکلات‌سازی می‌گوید: «اخیراً مشکلات زیادی در کار بوده و شاید بتوان گفت که فرصت‌های زیادی هم برای نوآوری پیش آمده. یکی از مهم‌ترین چیزها توجه و گوش دادن به خواست مشتری است. چون مشتری ما هم کیفیت می‌خواهد و محصولات تازه. او می‌خواهد با ما چیزهای جدیدی کشف کند و ببیند چه محصولات دیگری می‌توانیم تولید کنیم.»
او به کاهش تولید کاکائو در ساحل‌عاج اشاره می‌کند که به علت تغییراتی آب‌وهوا اتفاق افتاد و همچنین درباره تأثیر این امر بر صنعت شکلات‌سازی می‌گوید:‌ «کاکائو گیاهی است که هرجایی رشد نمی‌کند و نسبت به گرما و رطوبت حساس است. بی اطمینانی عمده آینده درباره همین تغییرات آب‌وهوایی است. این من را که کمی بیش از باقی مسائل نگران می‌کند.»

از کشت کاکائو تا تولید شکلات؛ منصفانه و سازگار با محیط

سالانه پنج میلیون تن کاکائو در جهان تولید می‌شود که ۷۰ درصد آن محصول کشورهای آفریقایی غنا و ساحل عاج است؛ و همزمان با خواست تجارت منصفانه از سوی کنشگران حامی حقوق بشر، تقاضا برای تولید شکلات به شکلی منصفانه و سازگار با محیط نیز بیشتر شد.
مدیران این شرکت معروف شکلات‌سازی والرونا، با بیش از ۴۰ هزار مشتری در ۸۵ کشور دنیا، از ابتدا تصمیم گرفتند که با کشت کاکائو برخوردی پایا داشته باشد و با درختکاری پیرامون مزارع کاکائو با جنگل‌زدایی مقابله کنند. با این کار کیفیت کاکائو هم بیشتر می‌شود.

شکلات-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر
کارول سنیوورت، مسئول پیشین اقتصاد پایای این شرکت، درباره آن‌که والرونا به تولیدکنندگان و کارکنانش چه کمکی می‌کند می‌گوید: «ما محصول تولیدکنندگان کاکائو را به قیمتی منصفانه می‌خریم، در پروژه‌های محلی سرمایه‌گذاری می‌کنیم و می‌کوشیم حافظ محیط زیست باشیم. به کارکنان‌مان هم توجه داریم، کار در والرونا تجربه فوق‌العاده‌ای است، همچنین دائماً از تأثیر منفی بر محیط می‌کاهیم.»

شیرینی سرمایه‌گذاری روی کاکائو

ویکتوریا اسکولار، کارشناس سرمایه‌گذاری ساکن لندن معتقد است که سرمایه‌گذاری در صنعت شکلات اخیراً جذاب‌تر شده است وی می‌گوید: «ساحل عاج درگیر مشکل آب‌وهوا بود و همین سبب شد تولید کاکائو کاهش پیدا کند، اما اخیراً شاهد رشد چشمگیر تقاضا بوده‌ایم،‌ و کاکائو در حال حاضر بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران است.»
اما بسیاری از کشت‌کنندگان کاکائو زیر خط فقرند و این نشان می‌دهد که تولیدکنندگان باید بیش از منفعت خودشان به افراد اهمیت بدهند.

World of Words

منبع: اقیانوس آبی خبر


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *