برند اپل رتبه بندی فرچون اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند اپل به‌عنوان سومین شرکت پردرآمد سال ۲۰۲۰ انتخاب شد

مجله‌ فرچون در آخرین رتبه‌بندی برندهای بزرگ بر اساس درآمد، برند اپل را با درآمد بالغ بر ۲۷۵ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار داده است.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | فرچون یک مجله تجاری چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد. این نشریه توسط هلدینگ گروه رسانه‌ای فرچون، متعلق به تاجر تایلندی چتچوال جیاروانون اداره می‌شود و به‌طور مستمر فهرست‌هایی از رتبه‌بندی شرکت‌های برتر از حوزه‌های مختلف را منتشر می‌کند. فهرست فرچون ۵۰۰ یکی از آن‌ها است و رتبه‌بندی شرکت‌ها را بر اساس درآمدشان منتشر می‌کند. در آخرین رتبه‌بندی این مجله، اپل توانسته است بار دیگر خود را به جمع سه شرکت پردرآمد در سال ۲۰۲۰ بازگرداند. غول دنیای فناوری مقام سوم را در سال ۲۰۱۹ به اکسون موبیل واگذار کرده بود؛ اما اکنون بعد از والمارت و آمازون در جایگاه سوم قرار گرفته است.

درسال 2020

طبق داده‌های فرچون، این برند آمریکایی در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۷۵ میلیارد دلار درآمد و ۵۷٫۴ میلیارد دلار سود داشته است که یک رکورد درآمد بزرگ برای غول فناوری کوپرتینو محسوب می‌شود. فرچون خاطرنشان می‌کند که عملکرد مالی اپل به سهام این شرکت کمک کرده است تا در سالی که با همه‌گیری ویروس کرونا و چالش‌های آن همراه بود، تقریبا ۸۰٫۷ درصد اوج بگیرد.

برند اپل رتبه بندی فرچون اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

برند اپل رتبه بندی فرچون اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

چالش‌های متعدد برند اپل

برند اپل سال ۲۰۲۰ را با چالش‌های متعددی پشت سر گذاشت؛ اما گزارش‌های مالی آن حاکی از درآمد بسیاری خوبی تقریبا از تمامی بخش‌ها، به‌ویژه آیپد و کامپیوترهای مک است. این دو محصول به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تبعاتش، یعنی فضای کار از خانه و آموزش از راه دور، وضعیت بسیار خوب و تقریبا بی‌سابقه‌ای تجربه کردند. فرچون در این باره می‌گوید:

همه‌گیری، چالش‌ها و فرصت‌هایی برای اپل ایجاد کرد. تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، مجبور شد فروشگاه‌های خرده‌فروشی را تعطیل کند و مهندسان را به خانه بفرستد؛ اما با توجه به اینکه مشتریان اپل در سراسر جهان مشغول کار و یادگیری از خانه هستند، فروش رایانه‌های مک و آیپد به بالاترین سطح خود رسیده است.

در لیست فرچون، برند آمازون با درآمد ۳۸۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ در رتبه‌ی دوم قرار گرفته و برند والمارت با ۵۵۹ میلیارد دلار درآمد رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص داده است. اپل در ابتکار جدید فرچون موسوم به «Fortune Measure Up» که شرکت‌ها را بر اساس شرایط اجتماعی محیط کار رتبه‌بندی می‌کند، در رتبه‌ی بسیار پایین‌تری قرار دارد.

معیار رتبه بندی

فهرست مذکور بر اساس ۱۴ معیار، از جمله در دسترس بودن خدمات مراقبت‌های روزانه و درصد اقلیت‌ها در بین مدیران یک شرکت است. اهالی کوپرتینو در جایگاه ۱۸۸  این فهرست قرار گرفته‌اند؛ تنوع نژادی و اقلیتی کارکنان اپل در مقایسه با سال‌های گذشته بهبود نشان می‌دهد؛ اما هنوز اختلافاتی در زمینه‌هایی مانند مدیریت بخش‌های مختلف وجود دارد.

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *