spotify and findway-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

برند اسپاتیفای شرکت کتاب صوتی Findaway را می‌خرد

اسپاتیفای برای راه‌اندازی و بهبود بخش کتاب‌های صوتی پلتفرم خود، شرکت Findaway را خواهد خرید. اسپاتیفای (Spotify) اعلام کرده است که قصد دارد شرکت خدمات و توزیع کتاب‌های صوتی Findaway را با قیمتی نامشخص بخرد. این شرکت چندین تجارت را اداره می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به توزیع کتاب‌های صوتی در پلتفرم‌های مختلف و ارائهٔ خدمات ایجاد کتاب‌های صوتی با برند Findaway Voices اشاره کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به گزارش ورج، این شرکت که نویسندگان و راویان را باهم آشنا می‌کند، می‌تواند به منبع درآمدی جدید و ارزشمند برای اسپاتیفای تبدیل شود. همچنین، Findaway  می‌تواند اسپاتیفای را به کتاب‌فروش تجاری و ناشر کتاب‌های صوتی تبدیل کند.

رئیس بخش کتاب‌های صوتی اسپاتیفای

نیر زیچرمن، در مصاحبه با ورج می‌گوید:

با این خرید، می‌توانیم افزودن دسته‌بندی کتاب‌های صوتی به پلتفرم خود را تسریع کنیم تا کاربران بتوانند تمام محتواهای صوتی دلخواهشان را در یک پلتفرم دریافت کنند.

زیچرمن می‌گوید که تیم او روی «نوآوری» تمرکز کرده تا کتاب‌های صوتی را به «تجربه‌ای غنی‌تر» تبدیل کند. همچنین، این شرکت با اعمال تغییرات مختلف سعی می‌کند افراد بیشتری بتوانند کتاب‌های صوتی ایجاد و منتشر کنند. درضمن، اسپاتیفای اکنون می‌خواهد روی کتاب‌های صوتی کار کند؛ زیرا همیشه روی موسیقی و پادکست تمرکز کرده است.

به اشتراک گذاشتن هرگونه جزئیات

زیچرمن از به اشتراک گذاشتن هرگونه جزئیات انحصاری که ممکن است در استراتژی کتاب صوتی اسپاتیفای نقش داشته باشد، خودداری کرد. وی همچنین می‌گوید احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۲، به اپ اصلی اسپاتیفای کتاب‌های صوتی بیشتری اضافه خواهد شد. البته این‌ها اولین اقدامات اسپاتیفای نیستند که علاقهٔ آن به کتاب‌های صوتی را نشان می‌دهند؛ چراکه در ژانویه نیز با یوتیوبرها و افراد مشهور برای توزیع کتاب‌های کلاسیک مانند فرانکشتاین همکاری کرد.

spotify-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

درآمد زایی برای اسپاتیفای

همان ‌طور که مشخص است، خرید Findaway به درآمد این شرکت نیز کمک می‌کند و راه جدیدی برای کسب درآمد خواهد بود. Findaway در حق امتیاز نویسندگان سهیم است؛ یعنی هرگاه شخصی کتابی بخرد که این شرکت توزیع کرده است، به درآمد اسپاتیفای اضافه می‌شود.

به نظر می‌رسد اسپاتیفای برنامهٔ جدیدی نیز برای خرید اشتراک داشته باشد. با این روش، شرکت مذکور می‌تواند میزان استفادهٔ کاربران از این بخش را محاسبه کند. باید به این مسئله نیز اشاره کرد که اسپاتیفای اکنون باید به سایر توزیع‌کنندگان و نویسندگان کتاب‌های صوتی حق امتیاز پرداخت کند.

پخش مشترک با Blend

همچنین اسپاتیفای به‌تازگی با اعمال چند تغییر نهایی رسماً ویژگی فهرست پخش مشترک خود با نام Blend را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار داد. در اوایل تابستان امسال، این شرکت قابلیت مذکور را به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کرده بود. این ویژگی به دو نفر اجازه می‌دهد آهنگ‌های دلخواهشان را در یک فهرست پخش مشترک ترکیب کنند و از همان فناوری میکس موسیقی استفاده می‌کند که در سایر فهرست‌های پخش چندنفره مانند Spotify’s Family Mix  و Duo Mix دیده می‌شود. بااین‌حال، Blend  به همه کاربران اسپاتیفای، اعم از کاربران رایگان و مشترکان پولی، اجازه می‌دهد ذائقه موسیقیایی‌شان را ادغام کنند.

دریافت امتیاز

اسپاتیفای می‌گوید این ویژگی از زمان انتشار بتا بیشتر توسعه یافته است. در حال‌ حاضر، کاربرانی که فهرست ترکیبی می‌سازند، از این اپلیکیشن امتیازی دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد ذائقه موسیقیایی‌شان با دوستانشان چقدر مشابه است. پس‌ازآن، Blend  برای اولین بار ایجاد می‌شود و امتیاز مذکور به‌صورت درصد نشان داده و با متنی همراه می‌شود که به کاربران می‌گوید کدام آهنگ‌ها آن‌ها را بیشتر به هم نزدیک می‌کند.

World of Words

منبع: theverge


دیدگاه ها بسته شده اند.