Sony and Honda

برندهای سونی و هوندا با همکاری یکدیگر خودروی برقی تولید خواهند کرد

برندهای سونی و هوندا با همکاری یکدیگر خودروی برقی تولید خواهند کرد

سونی و هوندا با همکاری یکدیگر در حال برنامه‌ریزی برای ساخت خودروهای الکتریکی هستند و انتظار می‌رود اولین محصول مشترک این دو شرکت در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|سونی و هوندا با همکاری یکدیگر به دنبال تأسیس شرکت جدیدی برای طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی هستند. این سرمایه‌گذاری هنوز نهایی نشده است، اما دو شرکت، یادداشت تفاهم‌نامه‌ی اولیه را امضا کرده‌اند. انتظار می‌رود این شرکت جدید که هنوز نامی از آن برده نشده، در سال جاری تأسیس شود و فروش اولین خودرو برقی آن برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش ورج، هوندا اولین مدل خودروی الکتریکی مشترک با سونی را تولید خواهد کرد و شرکت جدید وظیفه‌ی طراحی، توسعه و فروش این محصول را بر عهده خواهد داشت. از طرف دیگر سونی، پلتفرم خدمات حمل‌ونقل را توسعه خواهد داد. هدف از این همکاری، ترکیب تخصص هوندا در ساخت و بازاریابی خودرو با فناوری‌های سونی در زمینه‌ی حسگرهای تصویری، مخابرات و سرگرمی است.
هدف سونی پر کردن جهان با احساسات از طریق قدرتِ خلاقیت و فناوری است. قصد داریم از طریق همکاری با هوندا که تجربه و دستاوردهای جهانی گسترده‌ای در صنعت خودرو دارد و همچنان به پیشرفت‌های انقلابی در این زمینه ادامه می‌دهد، روی چشم‌انداز خود تمرکز کنیم تا فضای حمل‌ونقل را به فضای احساسی تبدیل کنیم و محوریت ما در این راه، ایمنی، سرگرمی و سازگاری است.

توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا گفت:

شرکت جدید با اتخاذ رویکردی گسترده و جاه‌طلبانه برای خلق ارزشی که فراتر از انتظارات و تصور مشتریان است، در خط مقدم نوآوری، تکامل و گسترش حمل‌ونقل در سراسر جهان خواهد بود. ما این کار را با استفاده از فناوری و دانش روز هوندا در رابطه با محیط‌زیست و ایمنی انجام خواهیم داد، درحالی‌که دارایی‌های تکنولوژیک هر دو شرکت را هم‌سو خواهیم کرد. اگرچه سونی و هوندا شرکت‌هایی هستند که شباهت‌های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، اما حوزه‌ی تخصص‌های ما بسیار متفاوت است؛ بنابراین معتقدم این همکاری با یکپارچه کردن نقاط قوت هردو شرکت، فرصت‌های زیادی برای آینده‌ی صنعت حمل‌ونقل ارائه خواهد کرد.
سونی از مدتی قبل، تمایل خود را برای ورود به بازار خودرو اعلام کرده است، اما اولین حرکت در خور توجه این شرکت با معرفی خودرو مفهومی ویژن اس در CES ۲۰۲۰ انجام شد.
همچنین بزرگ‌ترین رونمایی امسال سونی در نمایشگاه CES 2020، یک طرح مفهومی برای خودرو الکتریکی سدان با نام Vision-S بود. سونی نشان داد که علاوه بر محصولات سرگرمی و تولید سنسورهای دوربین توانایی طراحی محصولات جاه‌طلبانه‌تری را نیز دارد.
مدل مفهومی Vision-S از ۳۳ حسگر متفاوت در داخل و خارج خودرو، چند نمایشگر عریض، سیستم صوتی فراگیر ۳۶۰ درجه، اتصال دائمی به اینترنت و چند قابلیت از برندهای بلک‌بری و بوش بهره می‌برد. سونی همچنین پلتفرم تازه طراحی شده‌ی خود برای خودروهای الکتریکی را برای ویژن S بکار گرفته که ظاهرا توسط یک تأمین‌کننده قطعات خودرو با نام Magna طراحی شده است. سونی ادعا می‌کند که پلتفرم الکتریکی طراحی شده توسط این شرکت می‌تواند در شاسی‌بلند کمپانی‌های دیگر نیز بکار گرفته شود.

World of Words

منبع: theverge


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *