ایلان ماسک

ایلان ماسک شرکت‌های X Holdings را ثبت کرد؛ کمپانی مادر تسلا، اسپیس ایکس و توییتر؟

ایلان ماسک شرکت‌های X Holdings را ثبت کرد؛ کمپانی مادر تسلا، اسپیس ایکس و توییتر؟

اسناد ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد که ایلان ماسک اخیراً سه شرکت هولدینگ جدید را ثبت کرده که احتمالاً بخشی از برنامه او برای خرید توییتر و اضافه کردن سایر شرکت‌های تحت مدیریت ثروتمندترین فرد دنیا یعنی تسلا و اسپیس ایکس به زیرمجموعه یک کمپانی مادر است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|ایلان ماسک به تازگی سه شرکت جدید را در ایالت «دلاور» که از نظر مالیات سخت‌گیری‌های زیادی ندارد، ثبت کرده است. شرکت اول X Holdings I نام دارد و ماسک را به عنوان مدیرعامل، مدیر امور مالی و نماینده شرکت معرفی کرده است. بلومبرگ می‌گوید اگر خرید توییتر نهایی شود، این شرکت به زیر مجموعه همین هولدینگ می‌رود.
شرکت دوم X Holdings II نام دارد و به عنوان بخشی از برنامه خرید توییتر با این شبکه اجتماعی ادغام خواهد شد. در نهایت X Holdings III سومین شرکتی است که برای تأمین هزینه این معامله مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ماسک هفته گذشته اعلام کرد که توانسته 46.5 میلیارد دلار برای خرید توییتر سرمایه تأمین کند.
ایلان ماسک قبلاً از این ایده استقبال کرده بود
مدیرعامل تسلا قبلاً در توییتی در سال 2020 درباره ایده کنار هم قرار دادن شرکت‌هایش در یک هولدینگ والد به نام X ابراز علاقه کرده بود. با این حال، او اخیراً در مصاحبه‌ای در کنفرانس TED گفت انجام این کار پیچیده خواهد بود: «تسلا یک شرکت سهامی عام است و حضور مبنایی سرمایه‌گذاران در تسلا و اسپیس ایکس با بورینگ کمپانی و نورالینک بسیار متفاوت است.»
پیش‌تر گفته شده بود که ماسک احتمالاً تا چند روز دیگر پیشنهاد جدیدی را به صورت مناقصه برای خرید توییتر به‌طور مستقیم به سهام‌داران این شرکت ارائه خواهد کرد. با توجه به استراتژی هیئت مدیره این شبکه اجتماعی در اتخاذ مکانیزم قرص سمی و مقاومت در برابر فروش شرکت، اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم سهام‌داران چه دیدگاهی درباره فروش کمپانی به ایلان ماسک خواهند داشت. طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک ظاهراً فقط 10 تا 15 میلیارد دلار از سرمایه شخصی خود را صرف این معامله می‌کند.
نشریه نیویورک پست به نقل از دو منبع آگاه به ماجرا مدعی شده که ایلان ماسک حاضر است فقط 10 تا 15 میلیارد دلار از سرمایه خود را صرف خصوصی‌سازی توییتر کند. او پیش‌تر با پرداخت 3.4 میلیارد دلار حدود 9.2 درصد از سهام این شبکه اجتماعی را خریده بود.
ایلان ماسک که بر اساس اطلاعات فوربس حدود 270 میلیارد دلار ثروت دارد، احتمالاً برای پرداخت رقم 43 میلیارد دلاری مدنظرش از طریق یک معامله پیچیده وارد عمل خواهد شد و شرکت و سهام خود را زیر بار قرض خواهد برد. او می‌خواهد با چند سرمایه‌گذار دیگر در این راه شریک شود.
ایلان ماسک به دنبال سرمایه‌گذاران دیگر است
یکی از این منابع می‌گوید: «این سرمایه‌گذاران در مجموع بیشتر از ماسک سهام دارند، اما او به تنهایی بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت محسوب می‌شود.» با این حال، مدیرعامل تسلا برای خرید توییتر عمدتاً وابسته به جذب سرمایه از منابع خارجی است و در همین با شرکت مورگان استنلی برای دریافت یک وام 10 میلیارد دلاری گفتگوهایی انجام داده است.

World of Words

منبع: businessinsider


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *