آمازون سطح تولید انرژیهای تجدیدپذیر خود را ۴۰ درصد افزایش میدهد
آمازون در خبری تازه اعلام کرده که ۱۸ پروژه جدید را در زمینه استفاده از انرژی بادی و خورشیدی راهاندازی میکند. این شرکت قبلاً در نظر داشت که تا سال ۲۰۳۰ صد درصد فعالیتهای خود را با انرژی تجدیدپذیر انجام دهد، اما حالا با افزایش ۴۰ درصدی میخواهد این برنامه را تا سال ۲۰۲۵ اجرایی کند.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|این شرکت به عنوان یک نتیجه از آنچه که بنیانگذار آمازون، جف بیزوس، «چارچوب کمینهسازی پشیمانی» نامیده، تأسیس شده است که تلاشهایش را برای از بین بردن هرگونه پشیمانی برای غیبت در انعکاس کسبوکار اینترنتی در آن زمان توصیف میکرد. در سال ۱۹۹۴، بیزوس شغل خود به عنوان معاون رئیس D. E. Shaw & Co. را رها کرد و به سیاتل، واشینگتن نقل مکان کرد. او شروع به کار بر روی یک طرح تجاری که در نهایت تبدیل به Amazon.com شد.
نام آمازون
کرد. در ۵ ژوئیه، ۱۹۹۴، بیزوس این شرکت را با نام Cadabra تأسیس کرد. چند ماه بعد، پس از اینکه یک وکیل نام اصلی شرکت را به اشتباه «مرده» (cadaver) شنید، نام شرکت را به Amazon.com تغییر نام داد. در سپتامبر ۱۹۹۴، بیزوس آدرس اینترنتی Relentless.com را خریداری کرد و بهطور خلاصه به نام فروشگاه بی نظیرش نامگذاری کرد، اما دوستانش به او گفتند که این نام کمی شوم است اما دامنه هنوز متعلق به بیزوس است. این شرکت در سال ۱۹۹۵ به عنوان Amazon.com بر بستر اینترنت منتشر شد.
عجیب و غریب و متفاوت
بیزوس، نام آمازون را از یک لغتنامه انتخاب کرد. او در «آمازون» مستقر شد زیرا این مکان «عجیب و غریب و متفاوت» بود، درست همانطور که او برای شرکت اینترنتی خود پیشبینی کرده بود. وی خاطر نشان کرد رودخانه آمازون بزرگترین رود در جهان بوده و قصد دارد فروشگاه خود را بزرگترین در جهان کند. بیزوس به یک خبرنگار گفت: هیچ چیزی در مورد مدل ما وجود ندارد که نتوان در طول زمان کاپی کرد، اما شما میدانید، مک دونالد کاپی شده است ولی هنوز یک شرکت میلیون دلاری بزرگ است. این به خاطر نام تجاری آن است. نامهای تجاری در بستر اینترنت خیلی مهمتر از برندها در دنیای فیزیکی هستند. علاوه بر این، نامی که با «A» آغاز میشود، در ابتدای فهرستهایی که بر اساس الفبا مرتب میشوند قرار میگیرد.
۳.۶ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر
آمازون چند ماه پیش از پروژههایی پرده برداشت که قرار بود ۳.۶ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر را به شبکههای این شرکت تزریق کنند. این شرکت حالا اعلام کرده که از طریق مراکزی در آمریکا، فنلاند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا ۲ گیگاوات برق اضافه را به این شبکهها اضافه میکند تا مجموع رقم آن را به ۵.۶ گیگاوات برساند.
پروژه جهانی
آمازون تا امروز از ۲۷۴ پروژه جهانی در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر رونمایی کرده که ۱۰۵ عدد از آنها مربوط به پروژههای بادی و خورشیدی و ۱۶۹ عدد مربوط به پنلهای پشت بامی در شعب این شرکت است. این غول دنیای فناوری پارسال تعهد داد پروژههایی راهاندازی کند که قادر به تولید ۴ گیگاوات برق باشند. این تعهد حالا امسال با افزایش ۴۰ درصدی روبرو شده است.
مسیر حرکت
«میراندا بالنتین»، مدیرعامل «انجمن خریداران انرژی پاک» (CEBA) میگوید: «آمازون برای دومین سال متوالی در مسیر حرکت به سمت استفاده تمام و کمال از انرژیهای تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۵، یعنی پنج سال پیش از موعد مقرر، رکورد جدیدی به ثبت رسانده است. سرمایهگذاریهای بزرگ این چنینی در زمینه انرژیهای پاک به نفع همه ماست و باید برای همه صنایع در اشکال و اندازههای گوناگون به یک امر عادی بدل شود. این پروژهها در جوامع محلی مشاغل سبز و پردرآمد ایجاد کرده و از پیشرفت به سمت پاک کردن ۹۰ درصدی کربن از شبکه برق آمریکا حمایت میکنند.»
آمازون با این ۲۴۷ پروژه انرژیهای پاک میتواند سالانه از نشر ۱۳.۷ میلیون تن کربن جلوگیری کند. این رقم معادل حذف ۳ میلیون خودرو از جادههای ایالاتمتحده آمریکاست.
World of Words
منبع: aboutamazon