Google Meet and Google Duo

ادغام Google Meet با Google Duo خواهد شد

ادغام Google Meet با Google Duo خواهد شد

گوگل رسماً اعلام کرده است تا پایان سال ۲۰۲۲ دو سرویس ارتباطی Google Duo و Google Meet را با یکدیگر ادغام خواهد کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|گوگل تأیید کرده است اواخر سال جاری میلادی دو سرویس ارتباطی اصلی خود یعنی Google Duo و Meet را باهم ادغام خواهد کرد. سیستم چت ویدئویی Duo که بیشتر استفاده‌ی شخصی دارد با سیستم حرفه‌ای‌تر Meet ادغام خواهد شد و تحت نام واحد Google Meet به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
به گزارش دیجیتال‌ترندز، گوگل تغییرات آینده‌ در سرویس‌های ارتباطی خود را در وبلاگ Workspace منتشر و به این نکته اشاره کرد تا زمانی‌ که کاربران از آخرین نسخه‌ی Duo استفاده کنند، نیاز به انجام هیچ اقدام اضافه‌ای نخواهند داشت. انتظار می‌رود فرایند ادغام این دو سرویس ارتباطی با اضافه شدن قابلیت‌های Meet به Duo طی هفته‌های آینده آغاز شود. پس از تکمیل این مرحله، نام Duo نیز به Google Meet تغییر خواهد کرد و امکانات ارتباطی هر دو سرویس را ارائه خواهد داد.
وب‌سایت 9to5Google به برخی از اولین ویژگی‌هایی که قرار است به Duo اضافه شوند اشاره کرده:

  • تصویر زمینه‌ی مجازی سفارشی برای ارتباط‌های تصویری
  • برنامه‌ریزی جلسه‌ها
  • اتاق‌های گفت‌وگو درون جلسه
  • اشتراک‌گذاری مستقیم محتوا هنگام تماس‌ها
  • زیرنویس‌های لحظه‌ای
  • تغییر در محدودیت تماس تصویری از ۳۲ به ۱۰۰ شرکت‌کننده
  • ادغام ابزارهای گوگل با Messages، اسیستنت، تقویم، جیمیل و غیره

گوگل از مدتی قبل پلتفرم‌های ارتباطی خود را مورد آزمایش قرار داده است. به‌نظر می‌رسد ادغام Duo و Meet تلاشی برای کارآمدتر کردن خدمات این شرکت باشد. حتی در این‌ شرایط، نسخه‌ی تحت‌وب Google Meet به روند کنونی فعالیت خود ادامه خواهد داد.
خاویر سولترو، رئیس Google Workspace در گفت‌وگو با ورج گفت:
آنچه واقعاً اهمیت دارد، درک این موضوع است که مردم چگونه ابزارها را برای انجام اهداف و شرایط مختلف انتخاب می‌کنند.
غول جست‌وجوی اینترنت در گذشته تلاش کرده است خدمات ارتباطی مختلفی را برای اهداف متفاوت معرفی کند که هرکدام از آن‌ها نسبت به دیگری برتری‌هایی داشت. البته بسیاری از این سرویس‌ها مثل پیام‌رسان فوری Allo در بلند‌مدت به پروژه‌های ناموفق و شکست‌خورده تبدیل شدند.
گفته می‌شود آمار Google Duo در مقایسه با Google Meet که بیش از ۱۰۰ میلیون‌ بار دانلود شده است، حدود پنج میلیارد دانلود شده؛ بدین‌ترتیب می‌توان گفت ادغام این دو سرویس صرفاً بازی اعداد است.
اگر می‌خواهید برنامه‌ی جست‌وجوی گوگل را روی گوشی اندرویدی خود به‌روزرسانی کنید، کافی است فروشگاه پلی‌ را باز کنید و روی عکس نمایه در گوشه‌ی سمت راست بالا ضربه بزنید. اکنون، گزینه‌ی Manage apps & device و سپس Update all را انتخاب کنید. در این بخش، می‌توانید ببینید آیا برنامه‌ی جست‌وجوی گوگل به‌روزرسانی شده است یا خیر. درصورتی‌که به‌روزرسانی انجام نشده باشد، با ضربه‌زدن روی دکمه‌ی Update روبه‌روی نام اپلیکیشن مدنظر، می‌توانید آن را به نسخه‌ی جدید ارتقا دهید.
ناگفته نماند گاهی اوقات مشکلاتی هنگام به‌روزرسانی برخی اپلیکیشن‌های گوگل وجود دارد. برخی کاربران از این موضوع شکایت می‌کنند که پس از نصب آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن گوگل، به‌روزرسانی‌ها متوقف شده است. کاربری به‌ نام دن‌ هابز می‌نویسد:
دستیار گوگل بارگذاری نمی‌شود یا کار نمی‌کند. حتی نمی‌توانم به تنظمیات دسترسی داشته باشم و فقط Google Go را نصب کرده‌ام و از آن به‌جای دستیار گوگل استفاده می‌کنم.

World of Words

منبع: digitaltrends


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *